۰۴ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۳:۱۸
کد خبر: ۶۴۴۹۷۹
به قلم یکی از مراجع تقلید؛

نسخه الکترونیکی کتاب «نظام امامت و رهبری» منتشر شد

نسخه الکترونیکی کتاب «نظام امامت و رهبری» منتشر شد
نسخه الکترونیکی کتاب «نظام امامت و رهبری(امامت حضرت بقیه الله(عج) و نقش سازنده عقیده به امامت آن حضرت)» در قالب کتابخوان همراه پژوهان منتشر شد.
محمد پهلوانی در گفتگو با خبرنگار سرویس کتاب و نشر خبرگزاری رسا با اشاره به آماده سازی نسخه الکترونیکی کتاب کتاب «نظام امامت و رهبری (امامت حضرت بقیه الله (عج) و نقش سازنده عقیده به امامت آن حضرت)» اظهار داشت: شناختن و دانستن مفهوم و معنای صحیح دعوت و اصطلاحات هر مکتبی، در قبول یا رد آن دخالت تمام دارد، و بسا که همان تعریف صحیح و شناساندن درست در توجیه و واداشتن به باور و ایمان به آن کفایت کند و آنان را که ذهنی صاف و روشن و پاک از تعصب و لجاجت داشته باشند، از خواستن دلیل دیگر بی‌نیاز نماید. مفاهیم و اصطلاحات و تعریفات دعوت اسلام، که در قرآن مجید و احادیث شریفه وارد شده است، این ویژگی را دارند.

وی گفت: اسلام، توحید، نبوّت، عدل، امامت، معاد و سایر الفاظ و اصطلاحات اسلامی در قرآن مجید و احادیث، چنان تعریف و تفسیر می‌شوند که خودبه‌خود باورآفرین است.

مدیر فناوری اطلاعات پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی تصریح کرد: بسیاری در آغاز طلوع خورشید درخشان اسلام تا حال، به‌مجرد شنیدن دعوت اسلام آن را پذیرفتند. به‌عکس تفسیر‌های مغرضانه یا نادرست و ناآگاهانه موجب تحریف و قلب حقایق و ایجاد شبهه و ناباوری می‌شود.

وی افزود: برای اینکه اصطلاحات و دعوت اسلامی از توجیهات ناروا و تفسیر‌های غلط مصون بماند و کسی در مقام شناخت دعوت اسلام و اصول و فروع آن، به گمراهی و ضلالت نیفتد، برحسب احادیث مأثور ثقلین و احادیث معتبر دیگر، قرآن مجید و اهل بیت ع حجت و راهنمای امّت می‌باشند.

پهلوانی اظهار داشت: در تعریف اسلام و ارکان دعوت آن، باید به قرآن مجید و سنّت رسول اکرم (ص) و احادیث شریفه اهل‌بیت (ع) رجوع شود تا از انحراف و گمراهی مصون بمانیم.

پهلوانی به معرفی کتاب «نظام امامت و رهبری (امامت حضرت بقیه الله (عج) و نقش سازنده عقیده به امامت آن حضرت)» پرداخت و اظهار داشت: این اثر به همت لطف الله صافی گلپایگانی تألیف شده که در دفتر تنظیم و نشر آثار حضرت آیت الله صافی گلپایگانی تهیه و در انتشارات این مرجع تقلید منتشر شده است.

وی گفت: کتاب «نظام امامت و رهبری (امامت حضرت بقیه الله (عج) و نقش سازنده عقیده به امامت آن حضرت)» با ۱۳۶ صفحه در سال ۱۳۹۸ منتشر شده و اداره فناوری اطلاعات پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی این اثر را به صورت کتاب الکترونیکی منتشر کرده است.

مدیر فناوری اطلاعات پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی تصریح کرد: این اثر در کتابخوان همراه پژوهان با قابلیت اجرا در سیستم عامل اندروید، ویندوز و iOS قابل دسترسی است.

وی درباره خرید نسخه الکترونیکی این کتاب خاطرنشان کرد: علاقه‌مندان برای دریافت این اپلیکیشن می‌توانند به نشانی www.pajoohaan.ir مراجعه کنند و با خرید نسخه الکترونیکی این کتاب، از مطالب آن بهره‌مند شوند. /۸۲۲/ت ۳۰۳/ش
مهدی فلاحی
ارسال نظرات