۰۴ فروردين ۱۳۹۹ - ۰۱:۰۷
کد خبر: ۶۴۴۹۸۷
تولیت مدرسه علمیه امام خمینی:

پیامبراکرم جلوه و آیت اعظم الهی است

پیامبراکرم جلوه و آیت اعظم الهی است
آیت الله صدیقی با بیان اینکه پیامبراکرم(ص) جلوه و آیت اعظم الهی است، گفت: قرآن و عترت بزرگ‌ترین معجزه پیامبراکرم(ص) برای امت است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، آیت‌الله کاظم صدیقی امام جمعه موقت تهران و تولیت مدرسه علمیه امام خمینی(ره)، یکشنبه به صورت پیامی صوتی گفت: بعثت پیامبراکرم(ص) بالاترین نعمت الهی به انسان‌ها است.

وی با بیان اینکه نعمات الهی قابل شمارش نیست، ادامه داد: هرگز کسی نمی تواند نعمات الهی را احصا کند چرا که اولا همه نعمت‌ها شناخته شده نیستند و دیگر اینکه نعمات ظاهری به سبب فراوانی و گستردگی که دارند انسان نمی تواند آنان را بشمارد.

آیت‌الله صدیقی با اشاره به اینکه خداوند نعمات دنیوی را قلیل شمرده است، ابراز کرد: نعمت نبوت، رسالت و هدایت‌گری پیامبراکرم(ص) به قدری عظمت دارد که خداوند متعال با این نعمت بر بندگان و مومنان منت گذاشته است.

تولیت مدرسه علمیه امام خمینی(ره) اضافه کرد: اینکه خداوند در میان مومنان پیامبری را برانگیخته که دو بال تعلیم و تزکیه دارد بزرگ‌ترین منت الهی است. پیامبراکرم(ص) رسول علم، تزکیه و انسان سازی است.

وی با بیان اینکه آیات فراوانی در شأن و منزلت پیامبراکرم(ص) نازل شده است، اظهار داشت: انسان با خواندن این آیات می تواند حضرت را بهتر بشناسد و به جذبه های ایشان جذب شود تا بتواند درجات قرب الهی را طی کند.

آیت‌الله صدیقی با اشاره به اینکه خداوند متعال در قرآن کریم معجزاتی از پیامبراکرم(ص) نقل می کند، گفت: از نظر کمی معجزات پیامبراکرم(ص) بیشتر از دیگر انبیای الهی بوده و این معجزات از جمله معجزه شق القمر اتمام حجت خدا بر مردم بود تا آنان با اطمینان از حضرت پیروی کنند و از انحراف و انحطاط نجات یابند.

تولیت مدرسه علمیه امام خمینی(ره) قرآن و عترت را بزرگ‌ترین معجزه پیامبراکرم(ص) برشمرد و عنوان کرد: این دو گوهر گرانسنگ هرگز از یکدیگر جدا نمی شوند و انسان ها با تمسک به آنان است که می توانند مسیر سعادت و کمال را طی کنند.

وی با اشاره به اینکه پیامبراکرم(ص) جلوه و آیت اعظم خداوند است، ابراز کرد: قرآن و عترت رهنمای بشر هستند؛ در این شرایطی که دنیا گرفتار فاجعه شده یک ویروس منحوس نامرئی ماموریت پیدا کرده تا قهاریت خدا را اثبات و مدعیان قدرت را عاجز کند.

آیت الله صدیقی ادامه داد: خداوند متعال پیامبراکرم(ص) را چنین معرفی می کند من از میان شما پیامبری برگزیدم که سختی‌تان را تحمل نمی کند و نسبت به مومنان مهربان است؛ در شرایط کنونی ما باید به محضر پیامبراکرم(ص) برویم و ایشان را به حضرت زهرا(س) و ولایت امام علی(ع) قسم دهیم تا خداوند این بلیه را از امت رسول الله(ص) دور سازد./813/پ202/ب1

فاطمه علی آبادی
ارسال نظرات
نظرات بینندگان
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۰۴ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۱:۱۳
خدایا راه های دفع و رفع ویروس کرونا را به جامعه علمی ما عنایت کن.
رب زدنا علما
0
0