۰۵ فروردين ۱۳۹۹ - ۰۲:۱۷
کد خبر: ۶۴۵۱۴۳
مدیر حوزه علمیه امامیه شهرکرد تشریح کرد؛

نقش مجلس، دولت و مردم در تحقق شعار سال

نقش مجلس، دولت و مردم در تحقق شعار سال
حجت الاسلام فاطمی گفت: جهش تولید زمانی محقق می‌شود که سه رکن اصلی جامعه یعنی مجلس، دولت و مردم به صورت عملی وارد میدان شوند.
حجت الاسلام سیدابوالحسن فاطمی، مدیر حوزه علمیه امامیه شهرکرد، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در شهرکرد، به نامگذاری امسال از سوی رهبری اشاره کرد و گفت: ابن نامگذاری نشان داد که رهبر معظم انقلاب برای رشد امور اقتصادی کشور در همه زمینه‌ها یک پازل کاملا کارشناسی تعریف کرده است و نامگذاری‌های سالانه هر کدام بخشی از این پازل هستند.

وی با بیان اینکه جهش تولید زمانی محقق می‌شود که سه رکن اصلی جامعه یعنی مجلس، دولت و مردم به صورت عملی وارد میدان شوند، افزود: مجلس باید با تصویب قوانین لازم در این زمینه و ایجاد یکپارچگی و همدلی بین نمایندگان و پرهیز از پرداختن به مباحث جناحی و گروهی در زمینه فراهم آوردن شرایط لازم برای جهش تولید در کشور اقدام کند.

حجت الاسلام فاطمی با اشاره به نقش دولت در تحقق شعار سال ابراز کرد: دولت باید با ایجاد شرایط مناسب در محیط کسب و کار، زمینه را برای سرمایه گذاری، استفاده از ظرفیت تولید و ایجاد فرهنگ مصرف در جهت جهش تولید فراهم کند.

وی با تأکید بر اینکه برای تحقق شعار امسال باید مردم مصرف تولیدات داخل را به هر چیز دیگری ترجیح دهند، افزود: تولیدکنندگان نیز باید با بهبود کیفیت و مناسب سازی قیمت شرایط را برای تحقق این شعار فراهم کنند.

مدیر حوزه علمیه امامیه شهرکرد با اشاره به نقش حوزه‌های علمیه در تحقق شعار سال گفت: حوزه‌های علمیه نیز می‌توانند با کاربردی کردن پژوهش و پیگیری و توجه جدی به تولید محتوا و نشر آن در جامعه قدم‌های جدی تری برای تحقق شعار سال برداشته و به دولت و مجلس کمک کنند و البته تا پژوهش‌ها پروژه محور نشوند کاربردی نخواهد شد.

وی بکارگیری و فعال کردن مبلغان، ائمه جمعه و جماعت در بحث تحقق شعار سال را لازم و ضروری دانست و اظهار کرد: به یقین تبیین، تحلیل و بررسی علمی با توجه به آموزه‌های دینی این مسأله در بین مردم نقش مهمی در تحقق آن خواهد داشت. /۹۴۵۷/ت310/ب1
سجاد محمدی فارسانی
ارسال نظرات
نظرات بینندگان
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۰۵ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۰:۴۵
احسنت
0
0