۲۷ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۴:۵۵
کد خبر: ۶۴۳۹۱۰
یادداشت؛

کرونا هراسی؛ بخشی از فشار حداکثری دشمن بر ملت ایران

کرونا هراسی؛ بخشی از فشار حداکثری دشمن بر ملت ایران
ویروس کرونا اگر چه سلامت مردم را هدف گرفته، اما موج سواری بی سابقه دشمن جای تردیدی باقی نمی‌گذارد که کرونا هراسی بخشی از فشار دشمن بر ملت ایران است.
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در شهرکرد، ویروس منحوس کرونا اگر چه سلامت مردم را هدف گرفته است، اما موج سواری بی سابقه دشمن و جنگ شناختی که آغاز کرده و این روز‌ها به اوج رسانده است، تقریبا جای تردیدی باقی نمی‌گذارد که کرونا هراسی با سوء استفاده از شرایط پیش آمده، بخشی از فشار حداکثری دشمن بر ملت صبور ایران است. در این یادداشت به ابعادی دیگر از این جنگ شناختی می‌پردازیم.

یادداشت | کرونا هراسی؛ بخشی از فشار حداکثری دشمن بر ملت ایران
 
بیوتروریسم یا ترور افکار عمومی

یکی از محور‌های اصلی بحث درباره کرونا که بیشتر رسانه‌های داخلی و خارجی به آن پرداخته اند این است که کرونای جدید یا کووید۱۹، یک ویروس طبیعی نیست و دست ساخت آزمایشگاه‌های نظام سلطه برعلیه رقبای آمریکا (ایران و چین) است.

این گروه معتقدند صهیونیست‌ها و عوامل آن‌ها در مراکز به ظاهر علمی و آزمایشگاهی با انجام پروژه‌های فریبنده توسط عوامل فریب خورده داخلی از چند سال قبل با وسیله‌های گوناگون به جمع آوری اطلاعات ژنتیکی ایرانیان پرداخته و منطبق با شرایط زیستی اهالی مشرق زمین، به تولید ویروس کرونا و امثال آن پرداخته اند تا بتوانند بر ژن اقوام شرقی به خصوص ایرانیان تأثیر بگذارند.

این ادعا به شکل‌های گوناگون و از سوی دانشمندان و صاحب نظران علوم آزمایشگاهی و زیستی و نیز پژوهشگران مؤسسات خارجی مطرح گردیده و در اطراف آن سخنان زیادی گفته شده است.

در ایران اظهار نظر دو نفر از مسؤولان بلند پایه قابل توجه است:

اولی؛ سردار سلامی است که در سخنانی گفته که ممکن است کرونا محصول تهاجمات بیولوژیک آمریکا باشد که ابتدا در چین و سپس ایران شیوع پیدا کرده است.

دومین مسؤول ایرانی جلالی است که در سخنانی اظهار داشته است: اثبات تخصصی این موضوع نیاز به بررسی‌های آزمایشگاهی دارد، هر چند بررسی پیامد‌های این ویروس از نظر میزان تلفات با وسعت همه گیری و نوع موج رسانه‌ای ِحاکم بر آن در جهت تشدید ترس و وحشت و نگرانی بین مردم، این فرضیه را تقویت می‌کند که یک حمله زیستی با اهداف اقتصادی علیه چین و ایران در جریان است.

یادداشت | کرونا هراسی؛ بخشی از فشار حداکثری دشمن بر ملت ایران
 
دوگانه سازی کاذب، بُعدی از ابعاد جنگ شناختی

چنانچه بار‌ها گفته شده است، دوقطبی سازی دروغین بخشی از جنگ ادراکی و شناختی دشمن در مقابله با انقلاب اسلامی و ملت بزرگ ایران بوده و خواهد بود؛ از جمله این دوگانه سازی کاذب «دوقطبی بین سلامت و معنویت» یا «سلامت و مذهب» است.

در شایعه سازی‌های دشمن و با استفاده از ترفند‌ها و افراد گوناگون در صدد القاء این باور موهوم هستند که مذهبی‌ها و انقلابی‌ها با سلامت مردم مشکل دارند.

صحنه سازی‌های زشت از لیسیدن ضریح‌های مطهر و نیز تحریک افکار عمومی مبنی بر مخالفت علما و روحانیون با توقف مراسم و مناسک دینی از این قبیل است. خوشبختانه علمای اعلام بلاد به خصوص حوزه‌های علمیه و مراجع معظم تقلید پرچمدار دفاع از سلامت جامعه و رعایت حقوق شهروندی و عامه شدند و تا حد زیادی این دوگانه سازی کاذب را خنثی کردند.

دوگانه سازی طب سنتی و جدید

جبهه رسانه‌ای استکبار با کمک برخی عناصر معاند و بعضی افراد ناآگاه که خواسته یا ناخواسته نقش پیاده نظام دشمن را اجرا می‌کنند مدت‌ها است با هر بهانه‌ای و اخیرا به بهانه کرونا، بر آن شده اند که طب سنتی را در مقابل طب جدید قرار دهند. این در حالی است که طب سنتی روش خاص خود را دارد و طب مدرن نیز چارچوب‌های خود را داراست.

بدتر این که عده‌ای نیز در حوزه علمیه به شدت بر این باور پافشاری می‌کنند که گویا مدافع طب سنتی حوزه‌های علمیه و طلاب و علما هستند. در حالی که مواضع عالمان واقعی و مراجع معظم تقلید در این باره در استفتائات و بیاناتشان به وضوح آمده است و معلوم است که حوزه علمیه در عرصه پزشکی معتقد به تبعیت از نظر پزشک، متخصص هر حوزه و عمل به دستورات پزشکی و مقررات آن است.

پرچمداری حوزه‌های علمیه، شورای سیاستگذاری ائمه جمعه، هیأت‌های مذهبی و مساجد در محدود سازی مراسم و آیین‌ها گواه روشن این ادعاست.

یادداشت | کرونا هراسی؛ بخشی از فشار حداکثری دشمن بر ملت ایران
 
دوقطبی طرفداران قرنطینه و مخالفان قرنطینه

قرنطینه یک اقدام تخصصی با تعریف خاص خود است:
۱- قرنطینه شخصی که مربوط به افراد بیمار است که در منزل یا بیمارستان برای مدت خاصی ماندگار می‌شوند.
۲- قرنطینه شخصی برای افراد مشکوک به بیماری کرونا که بین سه تا پنج روز تا اعلام نتیجه آزمایش، در نظر گرفته می‌شود.
۳- قرنطینه جمعی که برای شهر‌های مشکوک در نظر گرفته می‌شود و شهروندان در این نوع قرنطینه، موظف به رعایت «فاصله اجتماعی» در توقف مراسم فرهنگی و مذهبی و تجمعات انسانی و ادارات و نهاد‌ها و محل‌های کار هستند.
۴- قرنطینه شدید که در شهر‌هایی اِعمال می‌شود که شرایط حادّی پیدا می‌کنند. در این وضعیت نیرو‌های نظامی و انتظامی وارد شده و ورود و خروج و تجمعات را ممنوع کرده و به نوعی مردم را در منازل حبس می‌کنند.

این اتفاق در ووهان چین رخ داد که علیرغم همه تلاش‌های دولت چین از جمعیت یازده میلیون نفری چین، بیش از پنج میلیون نفر خارج شده و خروج این جمعیت منجر به سرایت و گسترش کرونا در شهر‌های دیگر چین شد.

اکنون گروهی ازمردم بدون درک درست از قرنطینه و شرایط آن ستاد ملی را به قرنطینه از نوع چهارم آن توصیه کرده و با رواج این مطالبه در آحاد مردم، ستاد فرماندهی مقابله با کرونا را با مشکلات زیادی مواجه می‌کنند. این درحالی است که موضوع فوق باید به متخصصان آن واگذار شود و از هرگونه اعلام نظر سلیقه‌ای و شخصی خودداری گردد.

منشأ سازی‌های دروغین جلوه‌ای دیگر از جنگ شناختی

محور مهم دیگر در جنگ شناختی دشمن در عرصه بین المللی «ایران هراسی» است. دشمن که در سال‌های گذشته تلاش کرده ایران هراسی را در عرصه سیاسی، امنیتی، عقیدتی و نظامی در بین مردم منطقه و جهان گسترش دهد اکنون و با سوء استفاده از شرایط کنونی درصدد است ایران هراسی را به عرصه «سلامت» نیز سرایت دهد. اخبار جعلی مبنی بر ورود کرونا به لبنان و عراق به عنوان کشور‌های هم پیمان و بستن مرز‌های کشور‌های همسایه به روی ایران نمونه‌ای از این ایران هراسی است. همچنین تمرکز روی «قم هراسی» از این قبیل است. این در حالی است که آغاز شیوع منشأ کرونا دقیقا معلوم نیست از چه زمانی بوده و تنها قم به علت تشخیص سریعتر موضوع به این عنوان مطرح شد. قطعا خط خبری که چند روز است جلوگیری از قرنطینه قم را به حوزه و روحانیت نسبت می‌دهد، از این نمونه است. /۹۴۵۷//504/

یادداشت از سجاد محمدی فارسانی
سجاد محمدی فارسانی
ارسال نظرات
نظرات بینندگان
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۰۴ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۱:۲۷
احسنت به این موقع شناسی نویسنده معزز
1
0