۰۵ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۴:۴۹
کد خبر: ۶۴۵۱۵۹

۱۲ هزار سبد کالا توسط اوقاف در مناطق محروم کردستان توزیع شد

۱۲ هزار سبد کالا توسط اوقاف در مناطق محروم کردستان توزیع شد
مدیرکل اوقاف و امور خیریه کردستان از توزیع ۱۲۰۰۰ سبد کالا و بسته سلامت در مناطق محروم استان خبر داد.

‌به گزارش خبرگزاری رسا به‌نقل از روابط عمومی اداره‌کل اوقاف و امور خیریه کردستان، حجت‌الاسلام محمد کاروند از توزیع 12000 سبد کالا و بسته سلامت از محل موقوفات استان خبر داد و اظهار داشت: این اقدام در راستای حمایت از قشر محروم جامعه و مبارزه با شیوع بیماری کرونا در کردستان صورت گرفت.

وی افزود: تهیه و توزیع 7500 سبد بهداشتی و 4500 سبد کالا در مناطق محروم با اعتبار یک‌میلیارد و 100 میلیون تومان و از محل موقوفات استان هزینه شد.

حجت‌الاسلام کاروند با بیان اینکه اوقاف در شرایط بحرانی خود را موظف به خدمت‌رسانی به مردم می‌داند، گفت: از اواخر بهمن و اسفند‌ماه این اداره‌کل با شناسایی اقشار و مناطق محروم استان و از محل موقوات منطبق اقدام به توزیع سبد کالا مایحتاج زندگی از جمله برنح، روغن، چای، قند، رب، ماکارونی در حاشیه شهرها، روستاها، مساجد و مدارس مناطق محروم کرده است.

وی بیان کرد: همچنین اوقاف در حوزه سلامت و بهداشت نیز در کنار سایر نهادها، اقداماتی همچون تهیه و توزیع سبد سلامت شامل صابون، وایتکس و صابون مایع در مناطق محروم شهرستان‌های قروه، سروآباد و دیواندره و مواد ضدعفونی و شوینده جهت مساجد، و برپایی ایستگاه‌های سلامت در جوار بقاع متبرکه و موقوفات شاخص همچون موقوفه جایگاه سوخت قرآن و عترت جهت ضد عفونی خودروها کرده است.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان کردستان ادامه داد: راه‌اندازی ایستگاه سیار ضد عفونی مساجد و اماکن متبرکه از سایر اقدامات اوقاف در این ایام بوده که با همکاری هیئت‌های جهادی صورت گرفته است.

وی عنوان کرد: تعطیلی بقاع متبرکه استان بر اساس مصوبه ستاد مبارزه با کرونا و در راستای عدم حضور مردم در تجمعات و پیشگیری از شیوع ویروس کرنا اتخاذ شده و تا اطلاع ثانوی تعطیل است.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان کردستان با بیان اینکه بهترین راه پیشگیری از شیوع کرونا بر اساس تاکیدات پزشکان و مسئولان امر، عدم حضور در اماکن شلوغ است، یادآور شد: بقاع متبرکه استان هر سال در ایام نوروز میزبان مسافران و زائران نوروزی بوده اما امسال به‌دلیل شرایط کنونی، حفظ سلامت شهروندان و پیشگیری از شیوع کرونا، در ایام نوروز تعطیل خواهد بود.

وی اظهار کرد: تصمیم‌گیری در خصوص بازگشایی بقاع متبرکه استان بر اساس مصوبه ستاد استانی مبارزه با کرونا و بازگشت به شرایط عادی خواهد بود.

حجت‌الاسلام کاروند با ذکر اینکه سنت حسنه وقف همچون چشمه همیشه جاری با گذشت سال‌های سال منفعت و خیر خود را به نیازمندان می‌رساند، خاطرنشان کرد: اقدامات اوقاف در این ایام در راستای اجرای نیت واقفینی صورت گرفته که صدها سال پیش اموال خود را در راستای کمک به نیازمندان وقف کرده تا در صورت وقف با نیت‌های خیرات، مبرات و کمک به سلامت و بهداشت در جامعه نهادینه و خیرین استان در این حوزه گام بردارند./1350/د102/ب1

منبع: تسنیم
ارسال نظرات