۰۶ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۷:۴۵
کد خبر: ۶۴۵۳۸۰
معاون تبلیغ حوزه علمیه خراسان شمالی تشریح کرد؛

اقدامات جهادی حوزویان خراسان شمالی در عرصه مقابله با کرونا

اقدامات جهادی حوزویان خراسان شمالی در عرصه مقابله با کرونا
معاون تبلیغ حوزه علمیه خراسان شمالی با اشاره به فعالیت های جهادی حوزویان استان در عرصه مقابله با کرونا، گفت: جهاد طلاب و روحانیان در عرصه سلامت همچنان تداوم دارد.

حجت‌الاسلام مهدی مهرپویان، معاون تبلیغ حوزه علمیه خراسان شمالی، در گفت  و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان شمالی، در خراسان شمالی، ضمن تشریح فعالیت‌ها و اقدامات جهادی طلاب و روحانیان استان در عرصه مقابله و مبارزه با ویروس کرونا، اظهار کرد: فعالیت‌های جهادی طلاب و روحانیان استان در قالب قرارگاه جهادی کریم اهل‌البیت (ع) تا پایان شیوع این ویروس منحوس ادامه دارد.

وی افزود: در ابتدای شیوع این ویروس و بیماری، مدیریت حوزه علمیه خراسان شمالی با ارسال نامه‌ای به دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی استان، آمادگی طلاب و روحانیان مدارس علمیه مختلف خراسان شمالی را برای همکاری و مساعدت با آن مجموعه اعلام کرد.

حجت‌الاسلام مهرپویان برگزاری جلسه توجیهی طلاب و نیروهای جهادی با حضور دکتر امانی از علوم پزشکی استان و برگزاری جلسه مدیران مدارس علمیه استان با مجموعه علوم پزشکی و مسئول پایگاه بسیج بیمارستان امام حسن مجتبی (ع) را ازجمله اقدامات اولیه به‌منظور ورود طلاب و روحانیان خراسان شمالی به عرصه جهاد سلامت برشمرد.

وی افزود: همزمان با فعال شدن گروه‌های جهادی مدارس علمیه استان اعم از برادران و خواهران با هدف ریشه‌کن شدن کرونا ویروس، روحانیون هجرت استان در روستاها هم به‌منظور فرهنگ‌سازی و تبلیغ رعایت نکات بهداشتی فعالیت خود را آغاز کردند.

حجت‌الاسلام مهرپویان اظهار کرد: قربانی کردن 5 رأس گوسفند و تقسیم گوشت آن بین نیازمندان توسط روحانیون هجرت استان با هدف سلامتی امام زمان (عج) و دفع بلای کرونا ویروس از دیگر اقداماتی بود که با محوریت و عاملیت روحانیان طرح هجرت استان صورت گرفت.

وی خاطرنشان کرد: برگزاری جلسه آموزشی و توجیهی برای طلاب و روحانیان جهادگر توسط هلال احمر استان، حضور گروه جهادی روحانیون در پایانه مسافربری و گرفتن تست تب از مسافران، حضور گروه جهادی حوزه علمیه در ورودی بجنورد از طرف مانه و سملقان و تب سنجی و حضور گروه جهادی حوزه استان در ورودی شهرک گلستان و ضدعفونی کردن وسایل نقلیه و تب سنجی ازجمله فعالیت‌های جهادی طلاب و روحانیان استان در این ایام بوده است.

حجت‌الاسلام مهرپویان افزود: همچنین حضور گروه جهادی حوزه علمیه خراسان شمالی در فرودگاه بجنورد، فعالیت گروه جهادی روحانیون هجرت در ورودی شیروان از طرف فاروج، حضور روحانیون هجرت در شبکه بهداشت و درمان شیروان و بسته‌بندی اقلام بهداشتی و فعالیت جهادی روحانیون هجرت در شیروان و ضدعفونی کردن عابر بانک‌های کل شهرستان ازجمله اقداماتی است که به‌صورت جهادی از سوی حوزویان استان صورت گرفته است.

وی اضافه کرد: توزیع اقلام بهداشتی از سوی روحانیون طرح هجرت شیروان و ثبت‌نام و اعلام آمادگی تعداد ۴۲ نفر از روحانیان مرکز استان برای خدمت در بیمارستان امام حسن مجتبی (ع) بجنورد (بیمارستان ویژه بیماران کرونا) و اعلام این آمادگی به علوم پزشکی استان از دیگر اقدامات طلاب و روحانیان خراسان شمالی برای مقابله با کرونا است.

حجت‌الاسلام مهرپویان همچنین با اشاره به فعالیت 50 نفر از طلاب خواهر درزمینهٔ دوخت ماسک که اکنون هم در برخی از شهرستان‌ها ادامه دارد، از دوخت بیش از هزار ماسک تنها توسط ۲۰ نفر از طلاب مدرسه علمیه الزهرا (س) بجنورد خبر داد و افزود: در این راستا همچنین کارگاه خیاطی طلاب مدرسه علمیه فاطمه الزهرا (س) آشخانه به‌منظور تهیه ملزومات پزشکی مانند ماسک و لباس مخصوص پرستاران و کادر درمانی بیمارستان پورسینای آشخانه شروع به کار کرده است.

معاون تبلیغ حوزه علمیه خراسان شمالی اظهار کرد: افزون بر این موارد طلاب و روحانیان استان در فضای مجازی نیز فعالیت‌هایی با هدف تشویق مردم به رعایت دستورات بهداشتی، نرفتن به سفر، عدم دید و بازدید نوروزی، فرهنگ‌سازی برای ماندن در خانه و ... را انجام می‌دهند و این جهاد مقدس در عرصه سلامت همچنان ادامه دارد./9314/ت310/ب1

هادی رحیمی
ارسال نظرات