۰۶ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۶:۳۴
کد خبر: ۶۴۵۴۰۴

برپایی ۲هزار تخت بیمارستانی در محل دائمی نمایشگاههای بین‌المللی

برپایی ۲هزار تخت بیمارستانی در محل دائمی نمایشگاههای بین‌المللی
یک مقام مسئول از اختصاص دو سالن ۳۸A و ۳۸B در محل دائمی نمایشگاههای بین‌المللی تهران به بیماران کرونایی برای سپری کردن دوره نقاهت خبر داد و گفت: ظرفیت‌های استانی نیز در این رابطه فعال شدند.

به گزارش خبرگزاري رسا، بهمن حسین زاده از اختصاص دو سالن از نمایشگاه بین المللی تهران به بیماران کرونایی برای سپری کردن دوران نقاهت خبر داد و گفت: بر این اساس سالن‌های ۳۸A و ۳۸B با ظرفیت ۲ هزار تختخواب به این منظور آماده سازی شده که قابلیت افزایش به ۳ هزار تخت را هم دارد.

وی با بیان اینکه این در حالی است که به دلیل شیوع ویروس کرونا، تمامی نمایشگاه‌ها در ایران همزمان با سایر نقاط دنیا لغو شده، افزود: به همین منظور از ظرفیت این سالن‌ها جهت کمک به کادر درمانی و پزشکی و بیمارستانی کشور استفاده خواهد شد؛ این در حالی است که شرکت سهامی نمایشگاه‌های بین المللی جمهوری اسلامی ایران با همکاری ارتش جمهوری اسلامی ایران و وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی این اقدام را انجام داده است.

این مقام مسئول در وزارت صنعت، معدن و تجارت خاطرنشان کرد: تمام تلاش ما کمک به سایر بخش‌های دولت به منظور عبور از بحران کرونا است و به همین منظور، تلاش شده تا از حداکثر امکان برای کمک به بیماران کرونایی استفاده شود؛ به همین دلیل این دو سالن به عنوان نقاهتگاه در اختیار وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی قرار گرفته است.

مدیرعامل شرکت سهامی نمایشگاه‌های بین المللی جمهوری اسلامی ایران خاطرنشان کرد: در عین حال نسبت به ایزوله کردن درها و دیوارها و نقاشی دوباره این سالن‌ها اقدام شده و با نظارت وزارت بهداشت، تنظیم دما و فشار هوا را نیز در این دو سالن کنترل کرده ایم؛ ضمن اینکه ظرفیت‌های استانی نیز در این رابطه فعال شده و سایت‌های نمایشگاهی در استان‌ها نیز برای این منظور آمادگی کامل دارند./1360/

ارسال نظرات