۰۶ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۸:۰۵
کد خبر: ۶۴۵۴۰۹
حجت الاسلام الهی نژاد:

شیوع کرونا زمینه بازگشت انسان به سبک زندگی توحیدی را فراهم کرد

شیوع کرونا زمینه بازگشت انسان به سبک زندگی توحیدی را فراهم کرد
استاد حوزه علمیه لرستان گفت: ویروس کرونا با همه خسارات و آسیب هایی که در زمینه های مختلف در پی داشت، سبب بازگشت انسان به سبک زندگی توحیدی شد.

حجت الاسلام عبداواحد الهی نژاد، رییس سابق حوزه علمیه خواهران دورود و استاد حوزه علمیه لرستان، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در خرم آباد، بیان داشت: شیوع بیماری کرونا در جامعه در کنار در خطر بودن سلامتی مردم، مشکلات فراوانی را برای مردم به وجود آورده است.

وی با اشاره به تعطیلی بسیاری از کسب و کارها به علت گسترش بیماری کرونا افزود: ویروس کرونا خسارات جانی، مالی و اقتصادی و فرهنگی به دنبال داشته است.

حجت الاسلام الهی نژاد بیان کرد: در کنار همه این بلایا و گرفتاری ها، شیوع بیماری کرونا بشر را متوجه ضعف و ناتوانی خود کرده است.

وی با اشاره به اینکه انسان موجودی است که در عین حال که می تواند قوی باشد در مقابل ضعف و ناتوانی هایی نیز دارد، یادآور شد: قرآن می فرماید: «اگر همه جمع شوید نمی توانید پشه ای درست کنید و اگر همین پشه چیزی از شما ببرد نمی توانید پس بگیرد»، که این نشان از ضعف بشر است.

حجت الاسلام الهی نژاد اظهار داشت: شیوع ویروس کرونا سبب شد تا ضعف انسان را نشان دهد که نسبت به بخشی از داشته ها و اندوخته های خویش مغرور نشود و در مسیر بی خدایی حرکت نکند.

وی افزود: بحرانی که ویروس کرونا به وجود آورده فرصتی است تا ما انسان ها به وضع خود توجه کنیم و خود واقعی را گم نکنیم، شرایط کنونی ثابت کرد که نظام خلقت بدون پرستش خداوند متعال بی ارزش می شود و بشر به ضعف خود در این زمینه پی می برد.

رییس سابق حوزه علمیه خواهران دورود تأکید کرد: شیوع ویروس کرونا یک بعد توحیدی به همراه داشت و این بعد توجه به خدای متعال را احیا کرد و گرد و غبار بی دینی را می زداید و فرصتی را فراهم کرد تا انسان به سبک زندگی توحیدی برگردد.

وی اظهار داشت: در کنار همه آسیب های اقتصادی و فرهنگی و جانی و مالی که شیوع ویروس کرونا در پی داشت، این بلایا می تواند زمینه ای برای پیشرفت های علمی و تحقیقاتی شود./9451/ت310/ب1

ابراهیم بهروج
ارسال نظرات