۰۶ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۸:۰۷
کد خبر: ۶۴۵۴۱۵
نماینده ولی‌فقیه در خراسان شمالی:

کرونا تلنگری برای بیداری همگان از خواب غفلت است

کرونا تلنگری برای بیداری همگان از خواب غفلت است
نماینده ولی‌فقیه در خراسان شمالی گفت: شیوع ویروس منحوس کرونا درواقع تلنگری برای بیداری همگان از خواب غفلت نسبت به نعمت‌های الهی است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان شمالی، حجت‌الاسلام والمسلمین ابوالقاسم یعقوبی، نماینده ولی‌فقیه در خراسان شمالی و امام‌جمعه بجنورد، عصر امروز در دیدار با رییس سازمان داوطلبان جمعیت هلال‌احمر کشور و مدیرعامل و مسؤولان این جمعیت در استان، اظهار کرد: سلامتی و امنیت دو نعمت بزرگ و پنهانی است که اکنون و پس از شیوع ویروس کرونا، بیشتر به آن پی برده و قدر آن را می‌دانیم.

وی افزود: پیامبر اکرم (ص) می‌فرماید: «نِعْمَتَانِ مَجْهُولَتَانِ الْأَمْنُ وَ الْعَافِیة»؛ یعنی دو نعمت امنیت و تندرستی ناشناخته است.

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی اضافه کرد: این نگاه ائمه است که حقایق را فهمیده و سربسته گفته‌اند؛ اما برای ما این حقایق باید عملیاتی شود تا آن را درک کنیم.

رییس شورای فرهنگ عمومی خراسان شمالی خاطرنشان کرد: کرونا منحوس بود ولی تلنگری به ما زد که چقدر در نعمت‌های الهی غرقیم ولی از آن‌ها غافلیم.

وی تصریح کرد: در دعای رجب می‌خوانیم: «وَلا تَجْعَلنِی مِنَ الْغافِلِینَ الْمُبْعَدِینَ» و از خداوند می‌خواهیم ما را از غفلت کنندگان و دور شدگان قرار ندهد؛ زیرا وقتی غافل شدیم از حوزه رحمت الهی دور می‌شویم، غفلت یک مشکل بوده و پیامد آن یعنی از خدا و ذکر الهی دور شدن یک مشکل دیگر است.

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی با اشاره به آیه «وَعَسَیٰ أَنْ تَکرَهُوا شَیئًا وَهُوَ خَیرٌ لَکمْ ۖ»، اظهار کرد: خداوند در این آیه می‌فرماید: چه‌بسا چیزی را خوش نداشته باشید، حال آن‌که خیرِ شما در آن است؛ زیرا در همین بدی‌ها، درس‌ها و عبرت‌ها و تلنگرهایی وجود دارد که ما را به مسیر بازمی‌گرداند./9314/پ310/ب1

هادی رحیمی
ارسال نظرات