۰۹ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۴:۲۴
کد خبر: ۶۴۵۷۶۴

دمنوش گل محمدی برای درمان، زیبایی و سلامت

دمنوش گل محمدی برای درمان، زیبایی و سلامت
دمنوش گل محمدی از عطر بی‌نظیری برخوردار است و دارای خواص دارویی بسیاری است، گل محمدی برای سلامتی، پوست و مو و زیبایی نیز مفید است.

به گزارش خبرگزاري رسا، دمنوش گل محمدی که به نام‌های دمنوش گل سرخ یا دمنوش گل رز هم شناخته می‌شود، با استفاده از گل رز محمدی تهیه می‌شود.

خواص دارویی رز سال‌ها است که شناخته شده و مورد بهره برداری قرار می‌گیرد. رومیان باستان خاصیت دارویی برای رز قائل بودند و ابوعلی سینا که برای اولین بار از گل سرخ، گلاب گرفت از خواص درمانی آن بهره می‌برد. ساکنان اولیه آمریکای شمالی نیز برای تسکین سوزش سر معده و ناراحتی‌های معده چای دم شده با گلبرگ‌های رز می‌نوشیدند.

جوان‌سازی پوست صورت

دمنوش گل محمدی حاوی مقادیر بالای ویتامین A و ویتامین E است که هر دو آنتی‌اکسیدان‌های قدرتمندی هستند و نوشیدن آن با آب‌رسانی و افزایش کلاژن پوست به کاهش چین و چروک و جوان‌سازی پوست صورت کمک می‌کنند.

درمان آکنه و جوش صورت

دمنوش گل سرخ خواص ضد باکتری و ضد التهابی داشته و نوشیدن آن با پاکسازی پوست صورت به درمان آکنه و جوش صورت کمک می‌کند.

برای پاکسازی پوست خود ابتدا با مقداری چای گل محمدی صورتتان را بشویید و سپس غنچه گل محمدی را پودر کرده و یک قاشق چایخوری از پودر آن را با عسل طبیعی مخلوط کنید و به پوست صورت بمالید و پس از 15 دقیقه صورت‌تان بشویید.

درمان سیاهی دور چشم

مقادیر بالای آنتی‌اکسیدان‌های موجود در دمنوش گل محمدی با آب‌رسانی پوست دور چشم به درمان چروک دور چشم و سیاهی دور چشم کمک می‌کند.

درمان بثورات جلدی

دمنوش گل محمدی خواص ضد التهاب قوی دارد و می‌تواند برای درمان زخم‌ها و بثورات جلدی مفید باشد.  شما می‌توانید برای شستشوی زخم‌ها و بثورات پوستی از دمنوش گل محمدی که سرد شده باشد استفاده کنید.

لاغری و کاهش وزن

دمنوش گل محمدی با پاکسازی و سم‌زدایی روده‌ها و با افزایش چربی‌سوزی بدن به لاغری و کاهش وزن کمک می‌کند.

علاوه بر این دمنوش گل محمدی را اگر دو بار در روز به عنوان میان وعده استفاده کنید می‌تواند با کاهش اشتها و جلوگیری از پرخوری به لاغری و کاهش وزن کمک کند.

درمان افسردگی و بی‌خوابی

دمنوش گل محمدی به طور طبیعی سبب افزایش سطح هورمون‌های شادی‌آور در بدن شده و به درمان استرس، اضطراب و افسردگی کمک می‌کند.

علاوه بر این دمنوش گل محمدی خواص آرام بخش طبیعی داشته و نوشیدن یک فنجان دمنوش گل محمدی قبل از خواب با کاهش استرس و تنظیم هورمون‌ها برای درمان بی‌خوابی مزمن مفید است.

سرماخوردگی و تقویت سیستم ایمنی بدن

مقادیر بالای ویتامین C موجود در دمنوش گل محمدی سبب تقویت سیستم ایمنی بدن شده و با افزایش تولید گلبول‌های سفید خون به درمان سرماخوردگی، گلودرد و آبریزش بینی کمک می‌کند.

علاوه بر این دمنوش گل محمدی به کاهش خلط کمک کرده و برای درمان برونشیت و آسم مفید است.

معده و دستگاه گوارش

دمنوش گل محمدی به هضم غذا کمک می‌کند و چون خواص ضد باکتریایی قوی دارد برای پیشگیری و درمان عفوت معده، زخم معده و سلامت دستگاه گوارش مفید است.

درمان یبوست و اسهال

نوشیدن 2 فنجان دمنوش گل محمدی در روز می‌تواند به عنوان یک ملین طبیعی عمل کرده و با بهبود حرکات روده به پیشگیری و درمان یبوست کمک کند.

گفته می‌شود که دمنوش گل محمدی به همان اندازه که برای درمان یبوست مفید است به درمان اسهال هم کمک می‌کند.

درمان روماتیسم و آرتروز

مطالعه‌ای که در سال 2015 انجام شده نشان می‌دهد که دمنوش گل محمدی دارای خواص ضد التهابی بوده و می‌تواند برای درمان روماتیسم و آرتروز مفید باشد.

درمان عفونت ادراری

دمنوش گل محمدی خواص ضد باکتری قوی دارد و علاوه بر این به عنوان یک دیورتیک طبیعی عمل کرده و با افزایش ادرار به پاکسازی و سم زدایی کلیه ها و مجاری ادراری به درمان عفونت ادراری کمک می کند.

قلب

مقادیر بالای آنتی‌اکسیدان‌ها و پلی فنول‌های موجود در دمنوش گل محمدی برای پیشگیری و درمان بیماری‌های قلبی و عروقی مفید است.

سرطان

گفته می‌شود که مقادیر بالای آنتی‌اکسیدان‌های موجود در دمنوش گل محمدی با کاهش رادیکال‌های آزاد در بدن برای پیشگیری و درمان سرطان مفید است.

می‌توانید گلبرگ‌ها و شکوفه‌های گل محمدی را بچینید و خشک کنید و از آن برای تهیه چای و دمنوش گل محمدی استفاده کنید.

طرز تهیه چای و دمنوش غنچه گل محمدی

گلبرگ گل محمدی تازه یا غنچه گل محمدی خشک یک فنجان، آب گرم اما نه جوش 3 فنجان، عسل  به میزان لازم

گل محمدی تازه یا غنچه گل محمدی خشک را بشویید و به سه فنجان آب گرم اضافه کنید، درب لیوان را بگذارید و اجازه دهید تا 5 یا 10 دقیقه دم بکشد. دمنوش گل محمدی شما آماده است اگر دوست دارید می‌توانید مقداری عسل به آن اضافه کنید و بنوشید.

در صورت تمایل می توانید دمنوش گل محمدی را از ترکیب گل محمدی تازه و خشک با چای سبز یا چای سیاه تهیه کنید. علاوه بر این شما می‌توانید دمنوش گل محمدی را با زعفران، دارچین، رزماری، گل گاو زبان و و زنجبیل تهیه کرده و استفاده کنید.

طبع دمنوش گل محمدی

طبیعت چای و دمنوش گل محمدی معتدل است. دمنوش گل محمدی حاوی مقادیر بالای ویتامینC، پلی فنول‌ها، ویتامین A، مواد معدنی مختلف، اسید مالیک، پکتین و اسید سیتریک، نئولول، گرانیول، میرن، کورستین و دیگر آنتی‌اکسیدان‌ها است.

میزان مصرف چای و دمنوش گل محمدی

حد مجاز مصرف گل محمدی به صورت چای و دمنوش 3 تا 5 چای کیسه‌ای یا 5 تا 10 گرم گل محمدی در روز است.

بهترین زمان مصرف گل محمدی

یک تا 2 ساعت پیش از غذا یا پس از غذا، بهترین زمان مصرف چای و دمنوش گل محمدی است./1360/

منبع: فارس
ارسال نظرات