۰۸ فروردين ۱۳۹۹ - ۲۳:۳۹
کد خبر: ۶۴۵۷۷۰
حجت الاسلام والمسلمین قوامی:

جهش و تقویت تولید ملی تنها راه شکست تروریسم اقتصادی دشمن است

جهش و تقویت تولید ملی تنها راه شکست تروریسم اقتصادی دشمن است
امام جمعه پردیسان اقتصاد مقاومتی را اساس توسعه پایدار دانست و تأکید کرد که جهش و تقویت تولید ملی تنها راه شکست تروریسم اقتصادی و علاج اقتصاد بیمار است.

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری رسا، حجت الاسلام والمسلمین سید صمام الدین قوامی امام جمعه پردیسان در گفتار جمعه خود با تبریک سالروز ولادت با برکت امام حسین(ع) و روز پاسدار، یاد و خاطره پاسدار بزرگ اسلام حاج قاسم سلیمانی را گرامی داشت و گفت: حاج قاسم یک نیروی کاملا استاندارد انقلاب اسلامی و اسلام انقلابی بود.

وی افزود: با وجود چنین محصولاتی در انقلاب اسلامی هیچگاه کم نمی آوریم و پیروز می شویم، ماه شعبان ماه پیروزی و شادی کربلایی ها است، امام حسین(ع) انقلاب اسلامی را به نام خود کرده است و اگر حضرت و کربلا نبود انقلاب به نتیجه نمی رسید.

امام جمعه پردیسان در ادامه با گرامیداشت سالروز ولادت حضرت ابوالفضل(ع) و روز جانباز اظهار داشت: جانبازان عزیز ما که حماسه آفرینی کردند و سرمایه های کشور هستند از حضرت عباس الگو گرفته اند، رهبر معظم انقلاب نیز جانباز هستند و جایگاه ویژه ای برای جانبازان در نظر می گیرند، باید جانبازان را که شهید زنده هستند گرامی بداریم.

وی با تبریک سالروز میلاد امام سجاد(ع) ادامه داد: حضرت در اسارت نیز نقش ویژه ای ایفا کردند و در ادامه با معارف بلندی که از خود بر جای گذاشتند و شیعیان را راهبری و راهنمایی کردند، از تأکیدات حضرت ارتباط و انس با خدا در ماه شعبان است.

معنویت منافاتی با پزشک و علم ندارد

حجت الاسلام والمسلمین قوامی با بیان این که انس با خدا، معنویت و روزه می تواند انسان را در برابر بلایایی مانند کرونا واکسینه کند، ابراز داشت: همه ائمه طاهرین(ع) بر انس با مناجات شعبانیه تأکید داشتند، مبادا که شعبان و مناجات شعبانیه و روزه آن را از دست دهیم.

وی عنوان کرد: در عین حالی که اهل بیت(ع) تأکید ویژه ای بر معنویت داشتند به طبیب هم احترام می گذاشتند و امام مجتبی(ع) برای امیرمؤمنان که ضربت خورده بودند طبیب آورد، از این رو نباید به پزشک بی اعتنا بود، معنویت منافاتی با پزشک و علم ندارد.

امام جمعه پردیسان خاطرنشان کرد: متأسفانه اخیرا مقابله بی معنایی بین پزشکان سنتی و مدرن ایجاد شده که نادرست است چرا که باید یکدیگر را کمک کنند، ادبیات دین مکمل داروها است و باید افراط و تفریط را کنار بگذاریم.

وی اضافه کرد: دعای هفتم صحیفه سجادیه می فرماید هرچه گره باشد خدا باز می کند و شفا دست خداست، پزشکان داروساز و دارو آور هستند اما شفا با خداوند متعال است، رسول خدا میزبان شعبان است و مهمانی معنوی این ماه ها با روزه و انس با خدا و دعا است.

از فرصت خانه نشینی برای ارتقای معنوی و اصلاح سبک زندگی استفاده کنیم

حجت الاسلام والمسلمین قوامی با بیان این که انسان باید در ماه رجب و شعبان خود را برای مهمانی خدا آماده کند، گفت: رجب، شعبان و رمضان حلقه های به هم پیوسته ای هستند که انسان را بالا می برند، باید قدر ماه شعبان را بدانیم، باید از فرصت ها استفاده کرده و حجاب های ظلمانی و نورانی را کنار بزنیم تا به مقامات عالی دست پیدا کنیم.

وی افزود: در این روزها که با واسطه شیوع ویروس منحوس کرونا خانه نشین هستیم باید از فرصت استفاده کرده و تفکر کنیم و به خود بیاییم، متأسفانه این روزها برخی بی مبالاتی می کنند که حرام است و سفر آن ها معصیت است، متأسفانه برخی بی مبالاتی ها سبب شکسته شدن رکورد ابتلا شده است.

امام جمعه پردیسان اظهار داشت: در این فرصت می توانیم به فکر آخرت باشیم و با خدا نجوا کنیم، می توانیم سبک زندگی خود را در این ایام تغییر دهیم و با هم دوست باشیم، باید با هم باشیم و از دور هم بودن لذت ببریم و نسبت به یکدیگر محبت داشته باشیم.

وی ادامه داد: همه رقابت علمی دارند خوب است اما مراقب باشیم که علم به حجاب و تهدید تبدیل نشود، علم فرصتی است که انسان را به مقامات عالی می رساند نه این که علم هدف شود و ما را مغرور کند و راه تعالی را بر ما ببندد.

حجت الاسلام والمسلمین قوامی با بیان این که جایگاه های علمی سرابی بیش نیست، ابراز داشت: این جایگاه ها زودگذر است و علمایی در تاریخ ماندگار می شوند که معنویت بیشتری داشته باشند، باید از فرصت های شعبان بهره ببریم، نباید از قلب شعبان یعنی حضرت بقیة الله الاعظم(عج) غافل باشیم.

ایران مرکز قدرت امام زمان(عج) است

وی عنوان کرد: حضرت مهدی(عج) منتقم الهی است و سالروز ولادت ایشان سالروز سرور و شادی مستضعفان است که در نهایت پیروز خواهند شد، امروز هم فرعون ها تفرعن می کنند اما مستضعفان پشت مستکبران را به زمین می زنند و استکبار در حال عقب نشینی است.

امام جمعه پردیسان با بیان این که ایران مرکز قدرت امام زمان(عج) است، خاطرنشان کرد: امروز می بینیم که ایران به نائب امام زمان(عج) در حال پیروزی است، به یاری خداوند به پیروزی های بزرگی دست پیدا می کنیم و به دولت کریمه می رسیم، در این مسیر باید محکم و قوی دل باشیم.

وی با اشاره به نامگذاری امسال به سال جهش تولید از سوی رهبر معظم انقلاب اضافه کرد: باید در زمینه های گوناگون تولید داشته باشیم، تولید علم اساس تولید صنعت، کالا و خدمات است، هرکس در هر رشته ای باید تولید و نوآوری و پیشرفت داشته باشد.

اجازه ندهیم که جمعیت کشور پیر شود

حجت الاسلام و المسلمین قوامی با تأکید بر جهش تولید علم گفت: در علم انسان و تجربی قوی هستیم و دانشمندان ایرانی و اسلامی در حال رکورد زدن هستند، تولید فرزند هم نباید فراموش شود چرا که نسل کشور نباید پیر باشد بلکه باید جوان بماند، باید جمعیت زیادی داشته باشیم تا شاهد جوانی و قدرت انقلاب باشیم.

وی افزود: کشور پر جمعیت کشوری قدرتمند است و این مسأله امروز در کنار تولید ملی، واجب و عبادت است، همچنین در زمینه تولید ملی و کالا باید جهش داشته باشیم و کالی غیر ایرانی را بر خود حرام کنیم و بدانیم که رمز موفقیت ما تقویت تولید است.

باید اقتصاد بیمار کشور با عزم ملی درمان شود

امام جمعه پردیسان با بیان این که ویروس منحوس قاچاق کالا بدتر از کرونا است، گفت: باید این ویروس را هم شکست دهیم، کشوری که این چنین قدرتمند است و عزم ملی دارد و فعال است تا کرونا را شکست دهد همین روحیه باید در قاچاق کالا نیز وجود داشته باشد، باید جلوی اسراف، تبذیر و بیماری های اقتصادی را بگیریم.

وی افزود: اقتصاد کشور بیمار و دچار ویروس است، این که انسان جنس غیرایرانی را ترجیح بدهد ویروس است، زیاده خواهی، احتکار و اختلاس بیماری های وحشتناکی هستند که اقتصاد ما را مبتلا کرده است، بیکاری و تعطیلی کارخانجات و عدم استفاده از ظرفیت ها به ویژه در کشاورزی و دامداری که از اساس اقتصاد مقاومتی به شمار می روند از دیگر مشکلات است.

حجت الاسلام والمسلمین قوامی اقتصاد مقاومتی را اساس توسعه پایدار دانست و اظهار داشت: تولید ملی تنها راه شکست تروریسم اقتصادی و راه علاج اقتصاد بیمار است، تولید ملی واجب و کاهلی در آن حرام است، دولتمرد و شهروند و همه کشور باید جهاد کنیم تا تولید ملی تقویت و جهش داشته باشند، ان شاءالله با اصرار رهبر معظم انقلاب و جهاد همگانی می توانیم اقتصاد شکوفا داشته باشیم چرا که اقتصاد جمهوری اسلامی باید اقتصاد برتر باشد.

محمد قمین
ارسال نظرات