۰۹ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۵:۲۹
کد خبر: ۶۴۵۷۹۵

«دمنوش‌»را فقط با نظر متخصص تغذیه مصرف کنید

«دمنوش‌»را فقط با نظر متخصص تغذیه مصرف کنید
متخصص تغذیه با تاکید بر اینکه نباید صرفاً تحت تأثیر تبلیغات نسبت به خرید دمنوش‌ها اقدام کنیم، گفت: هر دمنوشی را نمی‌توان مصرف کرد؛ چراکه می‌تواند عارضه به همراه داشته باشد.

به گزارش خبرگزاري رسا، دمنوش‌ها امروزه مورد توجه بسیاری از مردم قرار گرفته‌اند و در انواع و اقسام طعم‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرند و برای تمدد اعصاب، فشارخون،کاهش وزن و... توصیه می‌شوند.

مریم محمودی، متخصص تغذیه و عضو هیأت علمی دانشگاه علوم پزشکی تهران در گفت‌وگو با خبرنگار ما،‌ در پاسخ به این پرسش که «آیا مصرف دمنوش‌ها در کاهش وزن و چربی بدن مفید است؟»، اظهار داشت: شواهد علمی در این خصوص داریم؛ برای نمونه درباره  چای سبز و چای اولانگ و اینکه سوخت و ساز پایه را افزایش داده، باعث فعال شدن برخی آنزیم‌ها شده و در نهایت افزایش سوخت و ساز چربی‌ها را باعث می‌شود.

وی یادآور شد: بعضی مواد خاص هستند؛ مانند دارچین و زنجبیل که اینها ممکن است ساخت و سوز بدن را افزایش دهند؛ البته به این بستگی دارد که منبع دمنوش از کجا باشد، کجا تولید و چه استانداردها و مجوزهایی داشته باشد.

عضو هیأت علمی دانشگاه علوم پزشکی تهران با تاکید بر اینکه نباید صرفا با تبلیغات نسبت به خرید دمنوش‌ها اقدام کنیم، خاطرنشان کرد: البته هر دمنوشی را نمی‌توان مصرف کرد؛چراکه می‌تواند عارضه به همراه داشته باشد.

محمودی اضافه کرد: برای نمونه همین چای سبز برای برخی افراد باعث افت شدید فشار خون می‌شود؛‌چراکه قند خون را پایین می‌آورد؛ در نتیجه می‌توان از این ماده استفاده درمانی کرد و هم می‌تواند عارضه به دنبال داشته باشد.

وی تصریح کرد:حتماً با توجه به شرایط فرد، متخصص تغذیه باید نوع و میزان مصرف دمنوش را برای فرد تعیین کند./1360/

منبع: فارس
ارسال نظرات