۰۹ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۵:۴۴
کد خبر: ۶۴۵۸۲۴
مدیر حوزه علمیه خراسان شمالی:

جد و جهد عمومی در عرصه سلامت، تداعی‌گر جهاد همه‌جانبه مردم در دفاع مقدس است

جد و جهد عمومی در عرصه سلامت، تداعی‌گر جهاد همه‌جانبه مردم در دفاع مقدس است
مدیر حوزه علمیه خراسان شمالی گفت: آنچه اکنون توسط جهادگران عرصه سلامت دیده می‌شود، تداعی‌کننده جهاد همه‌جانبه مردم در هشت سال دفاع مقدس است.

حجت‌الاسلام حجت سالاری مکی، مدیر حوزه علمیه خراسان شمالی، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان شمالی، با قدردانی از خادمان و فعالان عرصه سلامت، اظهار کرد: از جامعه پزشکی و درمانی و گروه‌های جهادی مردمی، دانشجویی و طلاب و روحانیان که در خط مقدم مقابله با ویروس کرونا قرار دارند، قدردانی می‌کنیم.

وی افزود: حقیقتاً آنچه در این برهه از زمان توسط جهادگران عرصه سلامت در ابعاد گوناگون از خط مقدم این جهاد در بیمارستان‌ها گرفته تا کارگاه‌های کوچک دوخت ماسک در خانه‌ها دیده می‌شود، تداعی‌کننده جهاد همه‌جانبه مردم در هشت سال دفاع مقدس است.

حجت‌الاسلام سالاری مکی خاطرنشان کرد: به حق همان‌طور که رهبر حکیم و فرزانه انقلاب در فرمایشات خود در روز مبعث اشاره کردند، انقلاب اسلامی احیاگر ارزش‌هایی است که بعثت نبی مکرم اسلام با آن هدف صورت گرفت.

دبیر شورای استانی حوزه علمیه خراسان شمالی گفت: این همدردی، دغدغه مندی برای سلامت جامعه و این حضور با اخلاص مردم در عرصه ارائه خدمات اجتماعی مصداق عملی این فرمایش نبی مکرم اسلام است که فرمود: «انی بعثت لاتمم مکارم الاخلاق».

وی تصریح کرد: از همه طلاب و حوزویان برادر و خواهر تشکر می‌کنیم که از اولین روزهای ورود این ویروس منحوس به استان، اعلام آمادگی کردند و در عرصه اقدام و عمل هم واقعاً به صورت جهادی در بخش‌های گوناگون اعم از تب سنجی، محلول‌پاشی در سطح شهرها، راه‌اندازی کارگاه‌های تهیه ملزومات بهداشتی و توزیع اقلام تا حضور در بیمارستان و کمک به بیماران کرونایی مشتاقانه و با اخلاص مصداق «کونوا دعاة الناس بغیر السنتکم» شدند.

حجت‌الاسلام سالاری مکی گفت: الآن هم طلاب استان آمادگی دارند تا در صورتی که مسئولین دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی موافقت کنند موضوع تغسیل و تکفین اموات را طبق فتاوای مراجع معظم تقلید بر عهده بگیرند.

وی افزود: امیدواریم مردم عزیز و هم استانی‌های بزرگوار توصیه‌های بهداشتی که از مراجع ذی‌ربط اعلام می‌شود را جدی بگیرند تا با رعایت این موارد و نیز توسل و توجه به معنویات و دعای خیر همه، ان‌شاءالله این بلا از جامعه ما رخت بربسته و از این آزمون الهی سربلند و پیروز بیرون بیاییم./9314/ت310/ب1

هادی رحیمی
ارسال نظرات