۰۷ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۲:۵۵
کد خبر: ۶۴۵۴۳۳
استاد حوزه علمیه:

پیام نوروزی رهبری باید نصب العین اعمال مردم و مسؤولان باشد

پیام نوروزی رهبری باید نصب العین اعمال مردم و مسؤولان باشد
استاد حوزه علمیه و دانشگاه گفت: سخنان رهبری در پیام نوروزی درس‌هایی آکنده از نگاه توحیدی و آمیخته از بشارت، انذار، صبر، مقاومت، فرصت سازی و آینده‌نگری است.

حجت‌الاسلام محمد غلامی، استاد حوزه علمیه، در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان شمالی، با اشاره به سخنرانی نوروزی رهبر معظم انقلاب، اظهار کرد: سخنرانی رهبر انقلاب اسلامی امسال، حال و هوای دیگری داشت که از لحن و طنین سخنان ایشان هم هویدا بود.

وی افزود: مردم نیز که از پای تلویزیون، سال‌ها با نمای آسمانی رواق امام خمینی در آستان قدس رضوی انس گرفته و جمعیت مشتاق و ولوله‌ها و شعارهای عاشقانه و تکبیرها و فریادهای دشمن‌شکن را دیده بودند، با احساسی غریب به استماع سخنان آقا نشسته و با نوای ملکوتی صلوات خاصه امام رضا (ع) اشک از دیده جاری ساختند.

حجت‌الاسلام غلامی گفت: رهبر انقلاب اسلامی در این سخنان از حضور و مشارکت مردم و خانواده‌های شهدا و اقشار مختلف تشکر کردند و آن را با تعظیم و تکریم ستودند.

وی افزود: رهبری در این سخنان دو نکته را صادقانه با مردم در میان گذاشتند؛ نخست اینکه اقتدار و قوت مردم از دل مواجهه با مشکلات و سختی‌ها و حفظ روحیه مقاومت و غلبه بر مشکلات به دست می‌آید و ثانیاً از پسِ این سختی‌ها، تلخی‌ها و مشکلات، گشایش و فرصت خواهد بود.

حجت‌الاسلام غلامی اضافه کرد: در شرایط کنونی بدون تردید مشکلات زیادی به چشم می‌آید که بخشی از آن محصول ضعف مدیریت‌ها است؛ اما از آنجا که در میانه میدان مبارزه هستیم اقتضای چنین شرایطی دفاع واقع‌بینانه از مسؤولان در همه قوا است، چیزی که در بیانات نوروزی رهبری نیز وجود داشت.

وی تصریح کرد: در این سخنرانی ضمن بیان مشکلات و سختی‌ها و دشواری‌ها با فهرستی از سربلندی‌ها، درخشش‌ها و زیبایی‌ها همراه با لسان تحسین و زبان تقدیر از مردم مواجه می‌شویم.

حجت‌الاسلام غلامی با اشاره به فرمایشات رهبری در زمینه مقابله با کرونا، اظهار کرد: همان‌گونه که رهبری فرمودند در قضیّه این بیماری، فداکاری‌ها به قدری چشمگیر بود که افرادی را که در خارج از این کشور هم هستند به تحسین وادار کرد.

وی افزود: این‌ها درس‌هایی از مدرسه سال ۹۸ است که معلم بزرگ و حکیم ما، رهبر انقلاب اسلامی امام خامنه‌ای بیان داشته‌اند، درس‌هایی که آکنده از نگاه توحیدی و آمیخته از بشارت، انذار، صبر، مقاومت، فرصت سازی و آینده‌نگری است و باید فصل الخطاب اعمال و اقوال ما برای سال جدید باشد./9314/ت310/ب1

هادی رحیمی
ارسال نظرات