۰۵ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۵:۳۴
کد خبر: ۶۴۵۲۱۰
استاد حوزه و دانشگاه خراسان شمالی:

جهش تولید درگرو مقاومت و بهره‌گیری از قابلیت‌های داخلی است

جهش تولید درگرو مقاومت و بهره‌گیری از قابلیت‌های داخلی است
استاد حوزه علمیه خراسان شمالی گفت: جهش تولید و دست‌یابی به استقلال اقتصادی مورد تأکید رهبری درگرو مقاومت و بهره‌گیری از ظرفیت‌ها و قابلیت‌های داخلی است.

طوبی ولی پور، استاد حوزه علمیه و دانشگاه خراسان شمالی، در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان شمالی، با اشاره به سخنرانی مقام معظم رهبری در روز مبعث اظهار داشت: همچون سنوات گذشته که مقام عظمای ولایت در ایام نوروز سخنانی را در قالب هدیه به مردم بیان می‌کردند امسال متفاوت‌تر از سال‌های گذشته انجام شد.

وی ادامه داد: سخنان امسال علاوه بر بعد فیزیکی از لحاظ متن نیز متفاوت بود و درواقع متناسب با مناسبت روز اشاره‌ای به عظمت اسلام داشتند.

این کارشناس مسؤول یادآور شد: از فرمایشات ایشان برداشت می‌شود که امروز مدعیان دنیای روز و مدرنیته و کسانی که ادعای انسانیت دارند، مسائلی را مطرح می‌کنند که گمان شود اسلام به این مسائل نپرداخته و غافل بوده است در صورتی که اگر به عمق مسئله آگاه باشند، قرن‌ها پیش اسلام مسائل را مطرح کرده است.

وی اظهار داشت: عدالت یکی از مسائلی است که از قرن‌ها پیش توسط اسلام مطرح شده است، اما امروزه خیلی از غرب نمایان و کسانی که ادعای روشنفکری دارند بنا را بر این می‌گذارند که عدالت توسط غرب ایجاد شده است، در حالی که عدالت یکی از سفارشات دین اسلام است و اسلام قرن‌ها پیش قبل از این که غرب‌ها باشد آن را مطرح کرده است.

ولی پور با اشاره به اینکه عدالت محمدی در طی حکومت‌های مختلف کمرنگ شده است، گفت: آن حکومت‌ها هم اکنون نیز وجود دارند و دشمنی می‌کنند و به روش‌های مختلف با جان و مال مردم بازی می‌کنند.

وی افزود: بنا بر فرمایشات مقام معظم رهبری مردم و مسئولین باید در برابر توطئه‌های دشمن هوشیار و آگاه باشند، فریب نخورند و خودباخته نشوند و عدالت ظاهر نمای آن‌ها را نپذیرند.

این مدرس حوزه و دانشگاه هدف آرمانی در جامعه اسلامی را تبدیل به تمدن اسلامی در جهان خواند و گفت: جامعه اسلامی وقتی این روند را دارد باید وضعیت اقتصادی آن تقویت شود که وابسته به کشورهای غربی نشوند.

وی ادامه داد: برای داشتن استقلال در مسائل اقتصادی باید مردم و مسؤولان از ظرفیت‌ها و قابلیت‌های درونی بهره بگیرند و در برابر مشکلات صبر و تحملشان را بالا ببرند زیرا نداشتن صبر در برخی موارد باعث ایجاد خودباختگی در برابر دشمنان می‌شود.

ولی پور افزایش زاد و ولد در کشور را یکی دیگر از نکات قابل توجه در بیانات مقام معظم رهبری عنوان کرد و گفت: پیری جمعیت کشور نگرانی‌هایی به دنبال دارد زیرا یکی از اهداف دشمن این است که کشور اسلامی یک کشور پیر و عقب‌مانده‌ای باشد./9314/ت310/ب1

هادی رحیمی
ارسال نظرات