۰۹ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۵:۵۰
کد خبر: ۶۴۵۸۲۷
امام جمعه بجنورد:

امتحان و ابتلا سنت عمومی است

امتحان و ابتلا سنت عمومی است
امام جمعه بجنورد گفت: این بیماری و ویروس جدید که در دنیا و کشور ما شیوع پیدا کرده و مشکلات و گرفتاری‌های متعددی ایجاد کرده است، یک نوع آزمان و ابتلای الهی است.

حجت الاسلام والمسلمین ابوالقاسم یعقوبی، نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی و امام جمعه بجنورد، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان شمالی، اظهار کرد: خداوند در آیه 168 سوره اعراف می‌فرماید: «وَبَلَوْنَاهُمْ بِالْحَسَنَاتِ وَالسَّیئَاتِ لَعَلَّهُمْ یرْجِعُونَ» و تأکید می‌کند مردم را به خوشی‌ها و ناخوشی‌ها بیازمودیم، باشد که به حکم حق بازگردند.

وی با بیان اینکه یکی از مطالب مهمی که در قرآن مکرراً ذکر و تبیین شده و توضیح داده شده است، موضوع ابتلای مؤمن است، افزود: از نگاه قرآن و جهان‌بینی قرآنی انسان‌های مؤمن و خداباور و معاد باور در زندگی دنیایی باید آزمون‌هایی را پشت سر بگذارند، امتحاناتی بدهند و ابتلائاتی ببینند تا پخته و کامل شود که این سنت الهی است.

حجت الاسلام والمسلمین یعقوبی با اشاره به اینکه امتحان و ابتلا سنت عمومی است، اضافه کرد: پیامبران مبتلا شده و آزمون دادند و ائمه و اولیای الهی و مؤمنینی هم که خواستند در مسیر خداباوری و اعتقادات دینی راست‌قامت زندگی کنند، در مسیر زندگی خود فرازوفرودهایی را شاهد بوده و هستند.

وی تصریح کرد: قرآن مجید می‌فرماید ما شما را امتحان کرده و از شما آزمون بندگی، در مسیر خدا بودن و استقامت می‌گیریم، این آزمون‌های الهی استثنا ندارد و کسی نمی‌تواند بگوید در این آزمون‌ها شرکت نمی‌کنم؛ ازاین‌رو همه ما انسان‌ها در طول عمر خود باید آزمون‌هایی را سپری کرده و نمرات مورد نظر خداوند را بگیریم.

حجت الاسلام والمسلمین یعقوبی ادامه داد: در این روند هر کس بامش بیش برفش بیشتر، هر که ایمانش قوی‌تر باشد امتحان‌های سخت‌تر و سنگین‌تری از او گرفته می‌شود.

وی اضافه کرد: قرآن کریم می‌فرماید شما باید امتحان دهید، امتحان‌های خداوند دو گونه است؛ گاهی نعمتی به ما می‌دهد تا با دادن نعمت ما را آزمایش کند و گاهی نعمتی را از ما می‌گیرد و با گرفتن این نعمت از ما آزمون می‌گیرد که باید در زندگی به این موارد دقت داشته باشیم.

امام‌جمعه بجنورد گفت: درواقع این بیماری و ویروس جدید که در دنیا و کشور ما شیوع پیدا کرده و مشکلات و گرفتاری‌های متعددی ایجاد کرده است، یک نوع آزمان و ابتلای الهی است؛ ازاین‌رو باید بکوشیم از این آزمون الهی با موفقیت و سربلندی بیرون بیاییم./9314/ت310/ب1

هادی رحیمی
ارسال نظرات