۰۹ فروردين ۱۳۹۹ - ۲۱:۳۵
کد خبر: ۶۴۵۸۴۰
توصیه‌های آیت‌الله مدرسی به مردم؛

تا آنجا که می‌توانیم از منزل خارج نشویم

تا آنجا که می‌توانیم از منزل خارج نشویم
نایب رئیس شواری مرکزی حوزه علمیه استان یزد در خانه ماندن برای مقابله با کرونا را ضرورت شرعی و عقلی دانست.

به گزارش خبرگزاری رسا، شیوع کرونا در کشور همچنان رو به افزایش است و در استان یزد هم روال به همین صورت و تعداد مبتلایان کرونا به بیش از یک هزار مورد در یزد رسیده است.

این افزایش قطعا در چند روز آینده هم ادامه دارد و به گفته متخصصان امر، در صورتی که بخواهیم جلوی آن گرفته شود، راهی بهتر از درخانه ماندن عموم مردم نیست تا بتوان به این وسیله زنجیره شیوع این بیماری را قطع کرد.

با این وجود این روزها همچنان در خیابان‌های شهر‌های مختلف مشاهده می‌شود افرادی در خیابان‌ها حضور دارند و برخی از آنها به کلی موضوع کرونا را جدی نمی‌گیرند و به هشدارها توجه نمی‌کنند.

آیت‌الله سیدمحمدکاظم مدرسی امام جمعه بخش مرکزی یزد در این رابطه با بیان اینکه ضرورت عقلی و شرعی ایجاب می‌کند تا آنجا که می‌توانیم از منزل خارج نشویم اظهار داشت: در این ایام یک سبک زندگی جدیدی را پیش روی خودمان می‌بینیم که همان سبک خانه‌نشینی است.

وی تصریح کرد: چاره‌ای هم نیست، برای کنترل این ویروس منحوس چاره‌ای جز خانه‌نشینی وجود ندارد و باید کارهای عقب افتاده بسیاری که هر یک از ما داریم را در این ایام دنبال کنیم.

نائب رئیس شواری مرکزی حوزه‌های علمیه استان یزد بیان کرد: خیلی از ما با همسر و فرزندانمان کمتر نشست و برخواست داشتیم که می توانیم در این ایام این نقیصه را جبران کنیم، در بعضی از روایات داریم که نشستن با زن و فرزند از اعتکاف در ماه مبارک رمضان در محضر خداوند برتر و بالاتر است.

آیت‌الله مدرسی با تاکید بر اینکه در این ایام می‌توان مطالعه خوبی داشت گفت: باید به سمت کتاب‌هایی برویم که مفید هستند، که از جمله این کتاب‌ها می‌توان به آثار ارزشمند شهید مطهری اشاره و مراجعه کرد.

وی نکته‌برداری از کتاب‌ها و انتشار آن برای دیگران به ویژه در فضای مجازی را از ضروریات دانست و در مورد اقدامات بهداشتی برای این ایام گفت: هر گاه در منزل و یا خارج از منزل با دیگران در تماس بودیم، حتما رعایت بهداشت فردی و نقطه نظرات سفارش شده مسئولان بهداشت و درمان را انجام دهیم./1350/د102/ب1

منبع: تسنیم
ارسال نظرات