۱۰ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۲:۴۶
کد خبر: ۶۴۵۹۵۳
حجت الاسلام والمسلمین مجدهاشمی:

امام حسین عامل بقای دین و اسلام است

امام حسین عامل بقای دین و اسلام است
استاد حوزه علمی با بیان اینکه امام حسین(ع) عامل بقای دین و اسلام است، گفت: شخصیت و عظمت امام حسین(ع) را اهل آسمان بهتر از اهل زمین می شناسند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام والمسلمین مجدهاشمی استاد حوزه علمیه، شب گذشته در مسجدجامع غدیرخم در مراسمی به صورت مجازی برگزار شد، گفت: یکی از رسالت های مهم انبیای الهی این بود که نعمت های الهی را برای مردم یادآوری کنند.

وی افزود: انسان ها اگر نعمات الهی را درک کنند و به آن اهمیت دهند شناخت و معرفت الهی در دل آنها قرار می گیرد، توجه به نعمات الهی سبب می شود جامعه به سوی معنویات و خداشناسی سوق پیدا کند.

حجت الاسلام والمسلین مجدهاشمی با اشاره به اینکه انسان نسبت به نعمات الهی غفلت دارد و پیامبران این نعمات را مذکر می شوند تا این غفلت ها نابود شود، ابراز کرد: شناخت پروردگار و نهادینه شدن محبت حضرت حق در توجه به نعمات الهی حاصل می شود.

استاد حوزه علمیه ادامه داد: همه مومنان موظف هستند ابتدا خودشان نعمات الهی را بشناسند و سپس آن را به دیگران یادآوری کنند. انسان اگر نعمات الهی را بشناسد و حداکثر استفاده را از آن ببرد این به معنای شکر نعمت است.

وی عمر را یکی از نعمات الهی دانست و گفت: عمر انسان در این دنیا محدود است و آدمی می تواند از این فرصت محدود بهترین استفاده را در کسب معارف الهی و سجایای اخلاقی ببرد بنابراین بزرگترین نعمت الهی به انسان همین عمر است.
حجت الاسلام والمسلین مجدهاشمی سه ماه رجب، شعبان و رمضان را بهترین فرصت برای تزکیه نفس و تقرب به محضر الهی بیان کرد و ادامه داد: شعبان ماه پر فضیلتی است و پیامبراکرم(ص) می فرمایند: شعبان ماه من است و اگر می خواهید من از شما راضی باشم قدر این ماه را بدانید و از عظمت آن غفلت نکنید.

استاد حوزه علمیه با استناد به روایتی از پیامبراکرم(ص)، گفت: حضرت درباره امام حسین(ع) می فرمایند: مقام، شخصیت و درخشنگی حسین در میان اهل آسمان درخشنده‌تر از نزد زمینیان است؛ زیرا اهل آسمان شخصیت حضرت را بیشتر از اهل زمین می شناسند.

وی افزود: در قسمت راست عرش الهی نوشته شده امام حسین(ع) مصباح نجات و شمس درخشنده هدایت است؛ امام حسین(ع) عامل اصلی هدایت جوامع بشری هستند و هیچ ضعفی در وجود ایشان راه ندارد.

حجت الاسلام والمسلین مجدهاشمی در پایان خاطرنشان کرد: امام حسین(ع) فخر زمان و مایه افتخار عالم هستی هستند؛ پیامبراکرم(ص) فرمودند: حسین از من است و من از حسین؛ اگر قیام و نهضت امام حسین(ع) نبود از دین و مکتب اسلام نام و اثری باقی نمی ماند./813//202/خ

فاطمه علی آبادی
ارسال نظرات