۱۰ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۷:۱۹
کد خبر: ۶۴۵۹۹۲
مدیرکل تبلیغات اسلامی لرستان:

دعا و رعایت بهداشت گام نخست برای پیشگیری از کرونا است

دعا و رعایت بهداشت گام نخست برای پیشگیری از کرونا است
مدیرکل تبلیغات اسلامی لرستان با تأکید بر ضرورت تلاش برای پیشگیری از شیوع ویروس کرونا، گفت: دعا و توسل گام نخست برای پیشگیری است، نباید از آن غافل شد.

حجت الاسلام سعید مهدوی، مدیرکل تبلیغات اسلامی لرستان، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در خرم آباد، بیان داشت: شیوع ویروس کرونا همانگونه که بر زندگی بشر تأثیر گذاشته است، سبب به تعویق افتادن بسیاری از فعالیت های این سازمان نیز شد.

وی افزود: بخشی از فعالیت های کارگاهی، فرهنگی و مذهبی سازمان تبلیغات اسلامی لرستان همچون اعتکاف به تعویق افتاد و نماز جمعه و جماعات نیز تعطیل شده است.

حجت الاسلام مهدوی با تأکید بر اینکه باید خود را با شرایط زندگی امروز و محدودیت هایی که بیماری کرونا به وجود آورده است، هماهنگ کنیم، اظهار داشت: هرکدام از خانه ها را می توانیم مسجد و حسینیه کنیم.

وی با بیان اینکه اگر امروز به علت شیوع ویروس کرونا نمی توانیم در مسجد حاضر شویم و نماز جماعت برپا کنیم، اما نماز که هست و باید در محدوده خانواده نماز جماعت برا رگزار کرد.

مدیرکل تبلیغات اسلامی لرستان با تأکید بر اینکه نباید از دعا، ذکر و مناجات غافل شد، خاطرنشان کرد: حتی می توانیم ساعاتی تعریف کنیم که همه مردم دست به دعا شویم و به خدا و اهل بیت(ع) متوسل شویم.

وی با اشاره به اهمیت و ضرورت تلاش برای پیشگیری از ابتلا شدن به ویروس کرونا اذعان داشت: توسل برای رفع بلا موج اول پیشگیری است، موج دوم انفاق و معنویت و موج سوم اماکن، مراکز و مساجد را باید ضدعفونی کنیم.

حجت الاسلام مهدوی با اشاره به تلاش جهادی مردم، دولتمردان، نهادها و سازمان های مختلف که در حال کمک برای کنترل و مهار ویروس کرونا هستند، گفت: این اقدامات ستودنی است.

وی به نقش مردم در مهار و قطع زنجیره ویروس کرونا اشاره کرد و گفت: می طلبد مردم همچنان به توصیه ها عمل و توجه جدی داشته باشند و در خانه بمانند تا از ش ویروس کرونا در امان باشند./9451/ت310/ب1

ابراهیم بهروج
ارسال نظرات