۱۰ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۷:۰۸
کد خبر: ۶۴۶۰۳۰
مدیرکل تبلیغات اسلامی چهارمحال و بختیاری:

امروز موقعیت شناسی در میدان جنگ از ضرورت‌ها است

امروز موقعیت شناسی در میدان جنگ از ضرورت‌ها است
حجت الاسلام طاهری با بیان اینکه هر کس باید بداند در هر زمانی چه وظیفه‌ای در میدان نبرد دارد، گفت: موقعیت شناسی در میدان جنگ امروز لازم و ضروری است.
حجت الاسلام مهدی طاهری، مدیرکل تبلیغات اسلامی چهارمحال و بختیاری، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در شهرکرد، با اشاره به شیوع بیماری کرونا در کشور خاطرنشان کرد: بحثی که امروز با توجه به شرایط کشور باید مورد توجه جدی قرار گیرد این است که آیا مهمترین مسأله امروز کشور بحث یک بیماری است یا موضوعی مهم‌تر وجود دارد؟ به یقین اینکه یک رزمنده نداند کجای میدان ایستاده و کجا را باید هدف قرار دهد، آفت میدان جنگ و یکی از عوامل شکست است.

وی با بیان اینکه در این برهه سه مرحله وجود دارد که باید به خوبی مورد توجه قرار گیرند، گفت: در مرحله نخست باید بدانیم این وضعیت یک بیماری همه گیر است، در مرحله بعد یک حمله است و اگر حمله است چه نوع حمله‌ای و وظیفه ما در قبال آن چیست.

حجت الاسلام طاهری با اشاره به اینکه در مرحله نخست سربازان و افسران که همان پرستاران و پزشکان هستند، باید با غلبه بر ترس بر تهاجمی که شده بود پیروز می‌شدند، خاطرنشان کرد: همه دیدیم مسأله کمبود ماسک در کشور بیش از اینکه یک امر بهداشتی باشد یک بحث روانی در کشور بود که باید جواب داده می‌شد؛ از این مرحله با ایجاد کارگاه‌های ماسک در نقطه نقطه کشور و حتی روستا‌ها گذشتیم و این فضای روانی به طور کل شکسته شد.

مدیرکل تبلیغات اسلامی چهارمحال و بختیاری با بیان اینکه موضوع دوم در بحث کرونا، حمله بیولوژیکی دشمن بود، گفت: اتفاقاتی که در کنار جنگ بیولوژیکی دشمن در حال رخ دادن است، تاکنون در تاریخ تشیع اتفاق نیفتاده و به یقین این نوع حمله از سنخ دیگری است؛ دشمن کاری کرد که مردم از حرم و شهر‌های مقدس و هر چیزی که جنبه دینی دارد فرار کند و این جای تأمل دارد.

وی با تأکید بر اینکه دعوای امروز ما دعوای جسمی نیست، تصریح کرد: در گام دوم مبارزه با بیماری کرونا باید به بحث معنویت و انفاق بیش از گذشته توجه جدی صورت گیرد؛ به لطف الهی در این زمینه نیز همه با جدیت وارد میدان عمل شده اند و در حال انجام وظیفه هستند.

حجت الاسلام طاهری با بیان اینکه مرحله سوم مبارزه با کرونا به پاسخگویی شبهات و شایعات مربوط می‌شود، ادامه داد: به یقین در مسأله شناختی اگر نتوانیم موفق شویم، چیز‌های زیادی را از دست خواهیم داد؛ ما از رزمندگان خود یاد گرفتیم در کنار مبارزه باید به فکر تقویت مبانی اعتقادی و ایمان خود نیز باشیم و این یک اصل است.

مدیرکل تبلیغات اسلامی چهارمحال و بختیاری در ادامه از کمبود نیروی انسانی خواهر برای غسل، کفن و دفن بیماران کرونایی گلایه کرد و افزود: اینکه در برخی امور آمادگی نداشته باشیم تا در میدان نبرد با همه توان خدمت رسانی کنیم، سبب ضعف و شکست می‌شود. /۹۴۵۷/ت310/ب1
سجاد محمدی فارسانی
ارسال نظرات