۱۰ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۸:۳۲
کد خبر: ۶۴۶۰۴۴

کمپین درخواست آزادی رهبر حزب اسلامی جمهوری آذربایجان

کمپین درخواست آزادی رهبر حزب اسلامی جمهوری آذربایجان
کمپین درخواست آزادی فوری «حاج الهام علی اف»، رهبر حزب «اسلام» جمهوری آذربایجان، به همت مجمع تشکل‌های بین‌المللی راه‌اندازی شد.

به گزارش خبرگزاری رسا، سال‌هاست که اسلامگرایان جمهوری آذربایجان در جهت احیای حقوق اسلامی خود در زندان‌ها به‌سر می‌برند و یا در میادین مبارزه به شهادت می‌رسند.

طبق اعلام مجمع تشکل‌های بین‌الملل، اما آنچه که اخیرا بر دل مردم آذربایجان داغ تازه‌ای شد دستگیری حجت‌الاسلام والمسلمین حاج «الهام علی اف» سرپرست حزب اسلام بود که به اتهام خیانت به دولت آذربایجان روانه زندان شده است.

دستگیری حاج الهام انتقام رژیم صهیونیستی از شیعیان ولایت‌مدار آذربایجان محسوب می‌شود، زیرا همانگونه که امام خامنه‌ای شهید سردار سلیمانی را یک مکتب نامیدند، آذربایجان پس از شهادت حاج قاسم نمونه‌ای از مکتب حاج قاسم به جهانیان معرفی شد.
سیل عشق و علاقه به شهید سلیمانی به یک جریان ضد صهیونیستی زیر خاکستر در آذربایجان تبدیل شد، به‌قدری فضای این کشور به‌ویژه فضای مجازی مملو از ارادت به حاج قاسم و پیروی از سیره او شد که صهیونیست‌ها را به وحشت انداخت و پای آن‌ها به نشانه اعتراض به مراکز رسانه ملی آذربایجان گشوده شد. برای نمونه آریه گوت صهیونیست با حضور در تلویزیون اعلام کرد صدهزار تصویر پروفایل عکس قاسم سلیمانی یک خطر برای اسرائیل است.
در حالی که علاوه بر تصویر حاج قاسم در پروفایل‌ها و برگزاری مراسم ترحیم برای وی در جای جای آذربایجان ملت ولایتمدار این سرزمین خود را محک زدند و به این نتیجه رسیدند که با مکتب حاج قاسم می‌توانند به اهداف اسلامی خود در این سرزمین برسند و به یک نماد مبارزه با استکبار جهانی مطرح شوند.
در جمهوری آذربایجان که ۸۰ درصد جمعیت آن را شیعیان تشکیل می‌دهند اسلامگرایی تنها یک ایده و تفکر نیست بلکه یک آرمان محسوب می‌شود.

مجمع تشکل‌های بین‌الملل، ضمن محکومیت این اقدام دولت آذربایجان، خواستار آزادی حاج الهام علی‌اف در راستای آزادی دینی در این کشور شده و کمپینی را با این هدف راه‌اندازی کرده است./983/ب

منبع: ایکنا

ارسال نظرات