۰۳ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۶:۲۳
کد خبر: ۶۴۰۹۹۴

روحانی برجسته جمهوری آذربایجان از زندان آزاد شد+فیلم و عکس

روحانی برجسته جمهوری آذربایجان از زندان آزاد شد+فیلم و عکس
روحانی برجسته آذربایجان که به «روحانی نماز» معروف است، از زندان آزاد شد.

به گزارش خبرنگار بین الملل خبرگزاری رسا، روحانی برجسته جمهوری آذربایجان معروف به «روحانی نماز» پس از پایان محکومیت خود از زندان آزاد شد.

شایان ذکر «شیخ سردار حاجی حسنلی بابایف» از روحانیون سرشناس جمهوری آذربایجان است که درپی شکایت فرمانداری شهر ماسالی از وی به اتهام برگزاری نماز جمعه با حضور صدها نمازگزار در چهارم اسفند ماه ۱۳۹۵ بازداشت و سپس در دوازدهم تیر ماه سال ۱۳۹۶در دادگاه ماسالی به سه سال حبس محکوم شد.

شیخ سردار حاجی حسنلی بابایف، عضو مجلس روحانیان جمهوری آذربایجان و سردبیر سایت «مائده آذ» در دادگاه عالی جمهوری آذربایجان نیز بوده است.

تعداد بازدید : 6
لحظه آزادی روحانی نماز

وی در دادگاه اخیر خود که به ریاست قاضی «گلزار رضایف» برگزار شد، ضمن تاکید بر بی گناه بودن و غیر قانونی بودن حبسش، گفت: هیچ یک از دفاعیات وکلای من از زمان بازداشت تاکنون قبول نشده است، در زمان بازرسی‌ها علت بازداشت و حبس خودم را پرسیدم، به من گفتند به دلیل اقامه نماز جمعه و خطبه‌های آن محبوس شده ام، مثل قبل از این دادگاه هم انتظار خاصی ندارم زیرا هنوز هم علت حبس خود را درک نمی‌کنم، گاهی نماز جمعه، گاه خطبه‌ها و گاهی هم تحصیل در خارج را علت زندانی شدن من اعلام کرده اند، بدون شک اگر بت پرستی، بی اعتقادی به خدا و بی اخلاقی را تبلیغ می‌کردم من را حبس نمی‌کردید.

شیخ سردار بابایف تحقیقات و روند دادگاه را بر اساس استانداردهای قانونی ندانست و گفت: تصور کنید که شهادت شهروندان شاهد در دادگاه با همدیگر همخوانی ندارد اما دادگاه نه تنها اعتنایی به آن نمی کند حتی آنها را هدایت هم می کند.

روحانی برجسته جمهوری آذربایجان از زندان آزاد شد

روحانی برجسته جمهوری آذربایجان از زندان آزاد شد

ارسال نظرات
نظرات بینندگان
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۰۳ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۶:۳۷
فیلم زیبایی بود ممنون
1
1
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۰۳ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۶:۳۸
مرحبا خبر خوبی بود
1
0
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۰۳ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۷:۱۳
خداوند شیعیان آذربایجان و ترکمنستان را از ظلم و ستم نجات دهد
0
0