۱۴ فروردين ۱۳۹۹ - ۲۳:۵۹
کد خبر: ۶۴۶۲۵۳
حجت الاسلام آزادی:

صدور فرهنگ و تمدن به دنیا بدون اقتصاد قوی ممکن نیست

صدور فرهنگ و تمدن به دنیا بدون اقتصاد قوی ممکن نیست
پژوهشگر فقه اقتصادی مرکز فقهی ائمه اطهار(ع) با بیان این که مساله اصلی نظام غالب بشری اقتصاد است، گفت: صدور فرهنگ و تمدن به دنیا بدون اقتصاد قوی ممکن نیست.

حجت الاسلام محمدهادی آزادی عضو انجمن اقتصاد اسلامی حوزه علمیه قم در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا، در تبیین دلیل تأکید چند ساله رهبر معظم انقلاب بر مسائل اقتصادی در ابتدای هر سال اظهار داشت: دلیل این مسأله اهمیت خود اقتصاد است چون نظام غالب بشری مسأله اصلی اش اقتصاد است.

وی اقتصاد را مسأله اول همه دولت ها و همه جوامع بشری عنوان کرد و بیان داشت: درست یا غلط دید اکثریت انسان های امروزی همین مسأله اقتصاد است و خیلی از ارزش گذاری ها بر اساس همین معیار صورت می گیرد.

پژوهشگر بخش فقه اقتصادی مرکز فقهی ائمه اطهار(ع) یادآور شد: یک نظام اجتماعی، فرهنگی و سیاسی قدرتمندی که بخواهد تمدن خود را به دنیا معرفی کند باید در چشم مردم یک اقتصاد قوی و پویا داشته باشد.

وی با بیان این که امیدواری جوانان و نسل زنده هر جامعه ای نیز به اقتصاد پویای آن جامعه است، یادآور شد: بنابراین دید مردم دنیا به اقتصاد یک دید ویژه ای است و ما هم برای این که جایگاه خود را در جهان داشته باشیم و مدعی صدور تمدن باشیم باید به اقتصاد اهمیت ویژه ای بدهیم.

حجت الاسلام آزادی ابراز داشت: در نظام اقتصادی اسلامی و قانون اساسی کشور ما که طبق معیارها و موازین اسلامی تدوین شده نیز در فصل چهارم به اقتصاد اهمیت داده و اهداف و اصولی را برای آن بیان کرده است، بنابراین تأکید رهبر معظم انقلاب بر مباحث اقتصادی کاملا به جا و ضروری است.

عضو انجمن اقتصاد اسلامی حوزه علمیه قم تولید را نیز مهمترین مسأله در اقتصاد دانست و گفت: چرخه اقتصاد در هر نظامی دو بخش اصلی دارد که در دانشگاه های اقتصاد نیز به آن پرداخته می‌شود و آن دو بخش عبارتند از مصرف کننده و تولید کننده. حال در کشور ما آیا مشکل اقتصادی ناشی از بخش مصرف است یا تولید؟ قطعا مصرف نیست بلکه ما در این حوزه از زیادی مصرف رنج می بریم و مشکل اصلی ما در حوزه تولید است./1330/ج

ارسال نظرات