۱۲ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۲:۴۸
کد خبر: ۶۴۶۲۷۸

شخصیت‌های پاکستانی‌ خواستار پایان اشغالگری‌ رژیم صهیونیستی شدند

شخصیت‌های پاکستانی‌ خواستار پایان اشغالگری‌ رژیم صهیونیستی شدند
روسای احزاب سیاسی و شخصیت‌های مذهبی پاکستان در «سالروز سرزمین فلسطین» خواستار پایان محاصره غزه و اشغالگری‌های رژیم صهیونیستی شدند.

به گزارش خبرگزاری رسا، فراخوان بزرگداشت روز سرزمین فلسطین امروز از سوی «بنیاد حمایت از فلسطین در پاکستان» در شهر «کراچی» به صورت ویدیو کنفرانس اعلام شد و بسیاری از شخصیت‌های سیاسی و مذهبی این کشور در پیام‌های خود تداوم اشغالگری رژیم ناپاک اسرائیل و توطئه آنان برای شیوع «ویروس کرونا» در سرزمین‌های فلسطینی را محکوم کردند.

آنان در پیام‌های ویدیویی خود از امت اسلامی برای مقابله با طرح‌های شیطانی رژیم غاصب صهیونیستی که با پشتیبانی کامل آمریکا و کشورهای غربی همراه است، دعوت کردند.

شخصیت‌های پاکستانی با ابراز تاسف نسبت به اینکه شیوع کرونا در این کشور از هفته‌های گذشته برگزاری هرگونه تجمع و راهپیمایی را ممنوع کرده، از شیوع این ویروس در سرزمین‌های اشغالی و طرح شیطانی صهیونیست‌ها برای بهره‌برداری از این وضعیت علیه فلسطینی‌ها، به شدت ابراز نگرانی کردند.

مسؤولان ارشد بنیاد حمایت از فلسطین در پاکستان اعلام کردند که ملت‌های مسلمان و آزاده جهان همواره در کنار برادران و خواهران خود در فلسطین و غزه بوده و هرگز اقدامات ضدانسانی رژیم اسراییل علیه مسلمانان بیت‌المقدس را از یاد نمی‌برند.

«صابر ابو مریم» دبیرکل بنیاد حمایت از فلسطین در پاکستان، با محکومیت ادامه محاصره غزه از سوی نیروهای رژیم صهیونیستی همزمان با شیوع ویروس کرونا در سرزمین‌های اشغالی، از جامعه جهانی خواستند تا نقش خود را برای حل مسئله کشمیر نیز ایفا کند.

اعضای ارشد احزاب مسلم لیگ نواز، حزب مردم، مجلس وحدت مسلمین، جمعیت اهل حدیث، جماعت اسلامی و سازمان دانشجویان امامیه با شرکت در مراسم ویدیو کنفرانسی، بزرگداشت روز سرزمین فلسطین، از ملت این کشور و آرمان‌های آنان برای دفاع از سرزمین و مبارزه علیه اشغالگری صهیونیست‌ها حمایت کردند. 
آنان لزوم تقویت وحدت و یکپارچگی مسلمانان در برابر توطئه‌های پیش روی جهان اسلام از جمله فلسطین را مورد تاکید قرار دادند.

چهل و چهار سال پیش در سال (۱۹۷۶) رژیم صهیونیستی در چارچوب تکمیل عملیات اشغال خود، هزاران هکتار از روستاهای بلندیهای «الجلیل» را به بهانه‌های مختلف مصادر کرد و با اعتراض و واکنش انقلابی همه جامعه فلسطینی روبرو شد.

رژیم صهیونیستی در آن هنگام تصور می‌کرد که اقلیت فلسطینی ساکن در سرزمین‌های اشغالی ۱۹۴۸ با وضع قوانین جدید و با توجه به اینکه در محاصره صهیونیستها قرار دارند توان واکنش آنچنانی ندارند و به همین علت بر خلاف مقررات جهانی دست به جنایت، کشتار و غصب گسترده زد، اما با واکنش شدید و یکپارچه روبرو شد./983/ب

منبع: ایکنا

ارسال نظرات