۱۲ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۸:۵۸
کد خبر: ۶۴۶۲۹۲
رهبر معظم انقلاب:

نظام مردمی، جز با آگاهی مردم ممکن نیست

نظام مردمی، جز با آگاهی مردم ممکن نیست
صفحه اینستاگرامی تاریخ ایران و جهان، به مناسبت روز جمهوری اسلامی ایران، روایتی از مقام معظم رهبری در سال ۷۵ را بازنشر داد.

به گزارش خبرگزاري رسا، پس از پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی در ۲۲ بهمن سال ۱۳۵۷، به دعوت امام خمینی همه‌پرسی حکومت جمهوری اسلامی ایران در روز‌های ۱۰ و ۱۱ فروردین ۱۳۵۸ در سراسر ایران برگزار شد و ۹۸٫۲ واجدین شرکت در همه‌پرسی با دادن رای «آری»، با برقراری حکومت جمهوری اسلامی موافقت کرده و در این روز با رای اکثریت قاطع مردم، نظام سیاسی کشور پس از ۲۵۰۰ سال از نظام سلطنتی به نظام جمهوری اسلامی وحکومت مردمی تغییر یافت.

به همین مناسبت، صفحه اینستاگرامی تاریخ ایران و جهان، که به بیان روایات مقام معظم رهبری از وقایع و رویدادهای تاریخی می‌پردازد بخشی از سخنان ایشان در سال  ۷۵ بازنشر کرده و نوشت:

"در آستانه ۱۲فروردین، روز جمهوری اسلامی
 بازخوانی سخنان رهبرانقلاب، در سال ۱۳۷۵‌

نظام جمهوری اسلامی یک نظام مردمی است و کسی نمیتواند این را منکر شود. مخالفین ما هم نمیتوانند این را منکر شوند. حداکثر این است که مردم را تخطئه میکنند و میگویند «مردم نفهمیدند و با این مسؤولین و این نظام، صفا کردند.» ‌

نظام مردمی، جز با آگاهی مردمْ ممکن نیست پیش برود. نظام دیکتاتوری، نظام کودتایی، نظام تحمیلی که با مردم سر و کاری ندارد، برایش مهم نیست که مردم بفهمند یا نفهمند. چه آن‌جا که شمشیر حاکم است و چه آن‌جا که سرمایه حاکم است، فرقی نمیکند. بنابراین، برای آن نظام، آگاهی مردم مهم نیست. ‌

[اما] نظام مردمی، مستغنی از آگاهی مردم نیست. باید مردمش را آگاه کند. منظور، تبلیغات نیست که حرفهای خودش را پیوسته به خورد مردم دهد؛ نه، [بلکه] مردم باید اهل تحلیل شوند تا بفهمند که نظام برایشان مفید است. آگاهی برای چنین نظامی، مثل آب و هوا، لازم و واجب است.
۱۳۷۵/۰۲/۱۳‌".

.

/1360/

ارسال نظرات