۱۲ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۸:۱۳
کد خبر: ۶۴۶۳۲۷
مرگ یک آغاز است نه پایان؛

۳ پاداش خدا به صابران در هنگام سختی

۳ پاداش خدا به صابران در هنگام سختی
حجت‌الاسلام رفیعی به حدیثی از امام صادق (ع) دربارۀ پاداش خدای متعال به صابران در زمان مصیبت و سختی اشاره کرد.

به گزارش خبرگزاري رسا، حجت‌الاسلام ناصر رفیعی استاد حوزه علمیه قم و کارشناس مسائل دینی در بیانی با اشاره به اینکه مرگ یک آغاز است نه یک پایان گفت: واقعیاتی در زندگی وجود دارد که انکارناپذیر است؛ یکی از آنها مرگ است.

وی افزود: در طول تاریخ خدا منکر داشته اما مرگ منکر نداشته است؛ مثلاً فرعون می‌گفت من خدا هستم و خدای دیگری وجود ندارد، اما نمی‌گفت مرگ نیست و دستور هم داد برایش قبر بسازند.

حجت‌الاسلام رفیعی خاطرنشان کرد: مرگ یک حقیقت است؛ خدای متعال در قرآن کریم می‌فرماید: «کلُّ مَنْ عَلیها فَان؛ همۀ ما فناپذیر هستیم. گاهی اوقات این فنا تدریجی است مثل مرگ‌های عادی که پیش می‌آید و گاهی هم أجل‌ها به هم نزدیک می‌شود؛ مثل سیل، زلزله و یا همین ویروس کرونا که جامعه را فرا گرفته است.

این استاد حوزه علمیه اظهار کرد: روزی خبر مرگ کسی را به امیرالمؤمنین علی علیه‌السلام دادند، بعد از مدتی معلوم شد که خبر صحیح نبوده و آن فرد زنده است. حضرت برای او نامه‌ای نوشت (این نامه در نهج‌البلاغه است) و فرمود: شنیدم از دنیا رفته‌ای ناراحت شدم، بعد از مدتی خبر سلامتی شما را آوردند و خوشحال شدم اما بدان در نهایت آن خبر اول تأیید می‌شود.

این کارشناس مسائل دینی گفت: امام صادق علیه‌السلام در حدیثی فرمود: اگر در این مصیبتی (مثلاً مرگ اقوام) صبوری کنید، خدا سه پاداش به شما می‌دهد و این سه مورد در سورۀ بقره ذکر شده است. اول؛ صلوات و درود خدا بر او، دوم؛ نزول رحمت بر سر او و سوم؛ صابران هدایت یافته‌اند./1360/

منبع: تسنیم
ارسال نظرات