۱۲ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۸:۱۱
کد خبر: ۶۴۶۳۵۱
جهادی برای حفظ سلامت؛

حرم مطهر علی‌بن‌حمزه عرصه فعالیت جهادگران استان فارس

حرم مطهر علی‌بن‌حمزه عرصه فعالیت جهادگران استان فارس
در این روزهای کروناستیزی که هر کس به نوعی در حال مبارزه بوده، جهادگرانی هستند که عاشقانه و مخلصانه برای هر چه سریع‌تر رسیدن به انتهای مبارزه، در حال خدمت هستند.

به گزارش خبرگزاری رسا، صبح امروز پس از دو هفته در خانه بودن، به هدف حضور در مکانی که چشمه‌ای از طوفان همدلی همشهریانم را نشان می‌داد؛ با رعایت تمام نکات بهداشتی، از خانه خارج شدم. در مسیر، سکوت شهر و خیابان‌های خالی از تردد حیرت زده‌ام کرد.

شیرازی که در ایام نوروز از شلوغ‌ترین و پر رفت‌وآمدترین شهرهای کشور بود، حال آن‌چنان روزهای ساکت و خلوتی را می‌گذراند که حتماً این اتفاق بی‌نظیر در تاریخ این شهر به عنوان تیترهای اصلی آورده می‌شود.

پس از گذشتن از جلوی بوستان‌ها، پارک‌ها و خیابان‌های خالی و دیدن حافظیه همیشه شلوغی که‌ این روزها درب آن بسته است و دیگر هیچ فردی جلوی آن به همراه طوطی‌اش در حال فروش فال نیست، مقصدم حرم مطهر علی بن حمزه(ع) بود.

پس از رسیدن به جایگاه مورد نظر و ورود، با جهادگرانی مواجه شدم که هر کدام به شکلی در حال خدمت بودند. در این کارگاه که به همت هیئت فرهنگی_مذهبی عشاق‌الرقیه(ع)، قرارگاه جهادی حضرت زینب(س)، گروه جهادی آستان مقدس حضرت علی‌ابن‌حمزه(ع) و با مجوز دانشگاه علوم پزشکی شیراز راه اندازی شده روزانه 5 هزار ماسک و مقدار زیادی محلول ضدعفونی‌کننده تولید و در اختیار نیازمندان قرار می‌گیرد.

جواد مرادی که از طلبه‌های جوان شهر است اظهار می‌کند: من و اکثر افراد فعال، از اعضای هیئت فرهنگی_مذهبی عشاق‌الرقیه(ع) هستیم که برای تولید محلول ضدعفونی‌کننده و همچنین ماسک در این مکان حضور داریم.

وی با اشاره به اینکه انگیزه حضور در این مکان جهادی کار کردن در راستای نیاز کشورم بوده، عنوان می‌کند: خیلی‌ها همچون پزشکان و پرستاران در حیطه مسئولیتی که داشتند، رفته و به وظایف خود عمل کردند.

مرادی اضافه می‌کند: بسیاری از رزمنده‌ها چه در دوران هشت سال دفاع مقدس چه هم اکنون، همچون سردار شهید سلیمانی رسالت خود را انجام دادند و ما نیز بر حسب وظیفه برای خدمت در این مکان حاضر شدیم.

پسری نوجوان که در کنار یک خیاط به تولید ماسک مشغول بود، توجهم را به خود جلب کرد؛ به همین منظور سراغ او رفته تا علاوه بر دیدن عملکرد، علت حضورش را نیز از او بپرسم.

سید امیرحسین 16 ساله که با دقت و ظرافت زیادی در حال کمک به خیاط بغل دستی‌اش بود؛ می‌گوید: از سمت پایگاه بسیج فعال در آن، به این کارگاه آمده و در حال خدمت است.

امیر حسین ادامه می‌دهد: درس‌های خود را می‌خوانم و وقت‌های اضافه را به خاطر توصیه مقام معظم رهبری به اینجا برای کمک می‌آیم.

در این جمع صمیمی و مخلص، افراد از قشرها و سن‌های مختلف و با انگیزه‌های حضور متفاوت به چشم می‌خورند؛ مثلاً محدثه که به کار خیاطی مشغول است، علت حضورش را رضای خدا می‌داند و فاطمه که مربی است از نماندن کار روی زمین و ریشه‌کن کردن این ویروس می‌گوید.

مریم هم که دانشجوی ترم چهار بوده، ادعا می‌کند: شرایط الان را جنگ تشخیص داده و تصمیم دارم تا جایی که توان داشته از جمهوری اسلامی و انقلاب دفاع کند. در ادامه به سراغ مرتضی پورجعفری که مسئولیت پرسنلی کارگاه را در دست داشت، رفته و به گفت‌وگو با او پرداختم.

وی با بیان اینکه کار تولیدات ماسک و مواد ضدعفونی‌کننده را از 26 اسفندماه آغاز کردیم، عنوان می‌کند: پس از تعطیلی حرم مطهر، از ظرفیت‌های دیگر این مکان مانند دارالضیافه آن که با استانداردهای تولیدی ما مطابقت داشت استفاده کرده و کارگاه را در این محل راه‌اندازی کردیم.

پورجعفری می‌گوید: از تولید روزانه هزار ماسک شروع کرده که هم اکنون با همکاری خوب تیم جهادی به روزانه 5 هزار ماسک رسیدیم و حال تولید مواد ضدعفونی‌کننده که آن هم در چرخه تولید خودمان قرار دارد به تولیداتمان اضافه کردیم.

وی در آخر افزود: تولیدات پس از استرلیزه شدن، بسته‌بندی و در محلات محروم بین مردم توزیع می‌شود.

جهادگران از همان اوایل پیروزی انقلاب تاکنون، همیشه در صحنه‌های بحرانی حضور داشتند و این بار نیز در روزهای کروناستیزی در حال ایفای نقش تاثیرگذار خود به عنوان مدافعان سلامت هستند تا بتوانند به همت یکایک ما زنجیره مبتلایان به این ویروس منحوس را قطع کنند./1350/د102/ب1

منبع: تسنیم
ارسال نظرات