۱۶ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۵:۰۸
کد خبر: ۶۴۶۳۷۴
عضو انجمن اقتصاد اسلامی حوزه علمیه قم:

با اقتصاد قوی می توان فرهنگ اسلامی ایرانی را به دنیا معرفی کرد

با اقتصاد قوی می توان فرهنگ اسلامی ایرانی را به دنیا معرفی کرد
حجت‌الاسلام رادمرد با اشاره به لزوم افزایش بهره وری و استفاده از ظرفیت‌ها برای تحقق جهش تولید تأکید کرد: با اقتصاد قوی می توان فرهنگ اسلامی ایرانی را به دنیا معرفی کرد.

حجت الاسلام محمدمحسن رادمرد عضو انجمن اقتصاد اسلامی حوزه علمیه قم در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا،  با اشاره به دلیل تأکید رهبر معظم انقلاب بر مسائل اقتصادی در چند سال اخیر اظهار داشت: یکی از فاکتورهای ابهت و قدرت پیدا کردن هر کشوری، مسائل اقتصادی است.

وی بیان داشت: اگر اقتصاد قوی داشته باشیم می توانیم به هدف اصلی انقلاب اسلامی که همان صدور فرهنگ و تمدن اسلامی است برسیم و آن را به دنیا بشناسیم، چراکه بدون اقتصاد قوی امکان تبادل با جوامع دیگر وجود ندارد.

حجت الاسلام رادمرد در بخش دیگری از این گفت‌وگو با بیان این که «جهش تولید» نباید با «افزایش تولید» اشتباه گرفته شود، گفت: افزایش یعنی این که در صنایع موجود نیروی کار، بهره وری و ساعات کاری تا حدودی افزایش پیدا کند، ولی جهش به معنای حرکت به یک باره به جلو است.

عضو هیأت علمی جامعه المصطفی العالمیه اضافه کرد: برای درک بهتر این دو مفهوم یک مثال می زنیم، وقتی دو ماشین با سرعت 80 کیلومتر بر ساعت در حال حرکت هستند و یکی سرعت خود را به 90 کیلومتر افزایش بدهد، به این جهش نمی گویند بلکه جهش یعنی سرعتی که از رقبای دیگر فاصله طولانی بگیرید.

وی در بیان ارائه راهکار برای تحقق «جهش تولید» خاطرنشان کرد: یکی از راهکارهای اصلی برای این مسأله افزایش راندمان و بهره‌وری در صنایع موجود است که این مسأله در بسیاری از کشورها موجب رونق در اقتصاد شده است.

حجت الاسلام رادمرد عنوان کرد: راهکار دیگری که می‌توان برای «جهش تولید» بیان کرد، ایجاد صنایع جدید و استفاده از ظرفیت های غیر قابل استفاده است چراکه امروز در کشور ما منابع و معادن خدادادی زیادی وجود دارد که از آنها استفاده ای نمی‌شود.

وی در بخش پایانی این گفت‌وگو با اشاره به لزوم توجه مسؤولان و مردم برای عملیاتی کردن فرامین رهبر معظم انقلاب یادآور شد: استفاده از ظرفیت های موجود در کشور در کنار بهره گیری از نیروی جوان تحصیل کرده می‌تواند به اقتصاد کشور کمک شایانی بکند./1330/ج

ارسال نظرات