۱۳ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۱:۳۶
کد خبر: ۶۴۶۴۱۱
برای جلوگیری از شیوع کرونا؛

کنترل سختگیرانه محله‌ها و شهر‌ها برای منع رفت و آمد صورت می‌گیرد

کنترل سختگیرانه محله‌ها و شهر‌ها برای منع رفت و آمد صورت می‌گیرد
استاندار خوزستان گفت: برای جلوگیری از شیوع کرونا کنترل سختگیرانه از محلات و شهر‌ها در راستای جلوگیری از خروج مردم از شهر‌ها و روستا‌ها صورت می‌گیرد.
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، غلامرضا شریعتی، استاندار خوزستان، شامگاه گذشته در گفت وگوی زنده تلویزیونی با مردم خوزستان با اشاره به اینکه تا ۱۲ فروردین تعداد بیماران مبتلا به کرونا در خوزستان ۷۱۸ نفر از سه هزارو ۲۸۱ مشکوک بودند، اظهار داشت: ۵۴درصد مبتلایان به کرونا مرد و ۴۶ درصد زن هستند از آغاز کرونا ویروس تاکنون ۸۵ فوتی و ۴۵۵ بهبود یافته گزارش شده است.

استاندار خوزستان با بیان اینکه ۹۵ درصد مبتلایان استان ساکن شهر‌ها هستند، عنوان داشت: میانگین سنی مبتلایان کرونا در خوزستان ۵۲ سال است که ۴۱ درصد مبتلایان به کرونا بیماری زمینه‌ای داشتند.

این مقام مسؤول با اشاره به اینکه ۱۱.۸ درصد بیماران بستری شده مبتلا به کرونا در خوزستان فوت کردند، ادامه داد:۳۹ درصد مبتلایان استان خانه دار، ۱۴درصد شغل آزاد،۱۰ درصد بازنشسته، ۱۰ درصد کارمند و کارگر، ۸ درصد بیکار، ۵ درصد کادر درمان،۴ درصد کسبه، ۴ درصد دانشجو و معلم و محصل هستند.

شریعتی با اشاره به اینکه مسافرت به استان‌های آلوده جزو عوامل اصلی ابتلا و شیوع در استان است، اضافه کرد: ۸۱ درصد فوتی‌ها در استان بیماری زمینه‌ای داشته و ۱۹ درصد فوت شدگان فاقد بیماری زمینه‌ای بودند.

وی با بیان اینکه میانگین سنی فوت شدگان ۶۲ سال و ۵۶ درصد فوت شدگان را مردان تشکیل می‌دهند، گفت: خرمشهر، اندیمشک، باوی، شوشتر، ماهشهر و اهواز بیشترین مبتلایان را نسبت به جمعیت شهری خود داشتند.

استاندار خوزستان با اشاره به اینکه برای جلوگیری از شیوع کرونا کنترل سختگیرانه از محلات و شهر‌ها در راستای جلوگیری از خروج مردم از شهر‌ها و روستا‌ها صورت می‌گیرد، خاطرنشان کرد: با همراهی مردم استان و تمهیدات و اقدامات صورت گرفته تا امروز در کنترل این اپیدمی عملکرد موفقی داشته و امیدواریم روند را همچنان ادامه داده و به سمت فروکش کردن بیماری حرکت کنیم.

این مقام مسؤول با اشاره به روز طبعیت عنوان داشت: در این روز با ماندن در خانه به کاهش زنجیره انتقال ویروس، کمک خواهیم کرد؛ روز طبیعت امسال با حضور در کنار خانواده در منزل، تندرستی خود را بیش از پیش تضمین کنیم.
حاتم شرفی
ارسال نظرات