۱۳ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۶:۱۶
کد خبر: ۶۴۶۴۷۸
حجت الاسلام خوبانی خبر داد؛

تشکیل گروه جهادی شهدای طلاب قائمشهر

تشکیل گروه جهادی شهدای طلاب قائمشهر
حجت الاسلام خوبانی از تشکیل گروه جهادی شهدای طلاب قائمشهر به منظور انجام احکام شرعی بر روی اموات کرونایی این شهرستان خبر داد.
حجت الاسلام مهدی خوبانی، مدیر مدرسه علمیه محمدیه قائمشهر در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در ساری، از تشکیل یک گروه جهادی به منظور انجام احکام شرعی بر روی اموات کرونایی این شهرستان خبر داد.
 
وی با بیان این که پانزده نفر از اساتید مدرسه علمیه محمدیه این شهرستان در قالب گروه جهادی شهدای طلاب قائمشهر به انجام امور شرعی بر روی اموات کرونایی هستند، افزود: همه مراحل غسل، تکفین، تدفین و نماز میت جانباختگان بیماری کرونا از سوی اساتید این مدرسه علمیه و با رعایت کامل موازین شرعی انجام می‌شود.
 
استاد حوزه علمیه مازندران با اشاره به این که اساتید جهادی مدرسه علمیه محمدیه قائمشهر با همکاری سپاه و شبکه بهداشت و درمان این شهرستان در حال فعالیت هستند، گفت: در حال حاضر یکی از مهم‌ترین بخش‌هایی که از اهمیت بالایی نیز برخوردار است و مورد دغدغه خانواده‌ها نیز بوده انجام آداب غسل و تدوین جانباختگان بیماری کرونا بوده است.
 
حجت الاسلام خوبانی با بیان این که خوشبختانه پس از فتوای رهبر معظم انقلاب مبنی بر غسل دادن جانباختگان بیماری کرونا، امکانات و لوازم لازم برای انجام این عمل شرعی فراهم شده است، بیان داشت: اساتید مدرسه علمیه محمدیه قائمشهر در قالب گروه جهادی شهدای طلاب این روز‌ها مشغول غسل دادن افرادی هستند که بر اثر این بیماری منحوس جان خود را از دست داده اند.
 
مدیر مدرسه علمیه محمدیه قائمشهر با اشاره به این که اساتید این مدرسه علمیه با توجه به شرایط به وجود آمده نسبت به ورود به این موضوع مهم احساس تکلیف کردند، خاطرنشان کرد: خوشبختانه این اقدام ارزشمند اساتید جهادی مورد رضایت خانواده‌های جانباختگان ناشی از بیماری کرونا و همچنین مسؤولان قرار گرفته است.
 
وی با بیان این که متأسفانه در روز‌های نخست این بیماری شبهه‌ای در خصوص انجام احکام شرعی بر روی اموات کرونایی به وجود آمده بود که با فتوای مقام معظم رهبری این شبهه برطرف شد، تصریح کرد: در حال حاضر کلیه مراحل غسل، تکفین، تدفین و نماز میت جانباختگان بیماری کرونا در شهرستان قائمشهر از سوی اساتید این مدرسه علمیه انجام می‌شود.
 
حجت الاسلام خوبانی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به این که اساتید و طلاب مدرسه علمیه محمدیه قائمشهر از همان روزهای نخست شیوع ویروس کرونا در سطح شهرستان در حال خدمات رسانی و اقدامات جهادی هستند، گفت: تولید ماسک، ضد عفونی سطح شهر و اماکن پر تردد، خدمات رسانی به کادر درمانی و بیمارستانی و همچنین کمک به خانواده های محروم و مستضعف از جمل اقداماتی است که طلاب جهادی این مدرسه دنبال می کنند.
 
مدیر مدرسه علمیه محمدیه قائمشهر با بیان این که طلاب و روحانیت در همه رویدادهای مهم در کنار مردم بوده اند، افزود: امروز طلاب علوم دینی در سنگر دیگری مشغول خدمت به دین، انقلاب و مردم هستند./950/ت310/ب1
افشین ایمانی
ارسال نظرات