۱۵ فروردين ۱۳۹۹ - ۲۰:۵۱
کد خبر: ۶۴۶۷۰۵
امام جمعه بابل:

قوی شدن راه مقابله با آمریکا است

قوی شدن راه مقابله با آمریکا است
حجت الاسلام والمسلمین روحانی راه مقابله با آمریکا را قوی شدن از جهت علمی، اقتصادی، نظامی و سیاسی دانست.
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ساری، حجت الاسلام والمسلمین حسن روحانی، امام جمعه بابل امروز در سخنانی که در ایام تعطیلی نماز جمعه به دلیل پیشگیری از کزونا در قالب صوت منتشر شد، با اشاره به در پیش بودن نیمه شعبان، یکی از تکالیف شیعه در عصر غیبت را موضوعِ انتظار دانست با بیان این که پیامبرگرامی اسلام فرمودند افضل اعمال امت من انتظار روز فرج از خدای عزوجل است، گفت: انتظاری که پیامبر فرموند مسأله‌ای اصولی است که برخوردار از عناصری است که اگر نباشد انتظار ناقص خواهد بود و یا اصلی این مفهوم تحقق پیدا نمی‌کند.
 
وی با بیان این که نخستین عنصر انتظار، اعتراض به وضع موجود است، افزود: انسانی که وضع موجود را خوب می‌داند و یا با کمی کمک مشکل او حل می‌شود او منتظر نیست، زیرا معترض نیست.
 
حجت الاسلام والمسلمین روحانی خاطرنشان کرد: انسانی که تنها به مشکل خود نمی‌اندیشد بلکه مشکلات جامعه انسانی را مدنظر قرار داده و ریشه‌ای و اصولی می‌خواهد آن‌ها حل بشوند، او منتظر حقیقی است.
 
امام جمعه بابل افزود: دومین عنصر انتظار این است که اعتراض باید به دشمنی مبدل شود و مرز خود را از آن‌ها تفکیک کرده و با آن‌ها سازش کاری نکند و در مقام معارضه برآید.
 
وی در ادامه سخنان خود با بیان این که سومین عنصر انتظار اقدام عملی برای انجام اموری است که در آینده امام عصر (عج) درصدد تحقق انجام آن هستند، گفت: امام زمان (عج) در نامه‌ای به شیخ مفید فرمود: اگر شیعیان قلوب خود را به یکدیگر متصل کنند و یک عزم جمعی بر انجام عهد و پیمانی که بر عهده دارند انجام دهند، تأخیری در ظهور ما صورت نخواهد گرفت و درآن تعجیل خواهد شد.
 
حجت الاسلام والمسلمین روحانی در ادامه سخنان خود گفت: گرچه در این ایام امکان برگزاری مجالس با شکوه مانند سال‌های گذشته نیست، اما شایسته است با چراغانی کردن معابر و نصب پرچم و پارچه ادای وظیفه کنیم و این ولادت را به صورت مجازی و حقیقی گرامی بداریم و فضای توام با سرور را برقرار کنیم.
 
وی در ادامه سخنان خود با اشاره به شیوع ویروس کرونا در کشور گفت: با توجه به خطر ویروس کرونا و ضرورت جلوگیری از اجتماعات شایسته می‌دانم از مردم شریف و همه صنوف که در این ایام طرح فاصله‌گذاری اجتماعی را به بهترین نحو به ویژه در ۱۳ فروردین رعایت کردند تقدیر و تشکر کرده و از زحمات نیروی‌انتظامی جهت اجرای شایسته این طرح قدردانی می‌کنم.
 
امام جمعه بابل همچنین با تقدیر ازگروه‌های جهادی، پایگاه‌های بسیج و همچنین نیرو‌های نظامی در ارائه خدمات به مردم و کادر درمانی گفت: علاوه بر این تلاش‌ها و زحمات شبانه روزی و بی وقفه پزشکان و کادر درمانی کشور و استان قابل تقدیر است.
 
حجت الاسلام والمسلمین روحانی در ادامه سخنان خود با بیان این که راه مقابله با آمریکا قوی شدن از جهت علمی، اقتصادی، نظامی و سیاسی است، افزود: همین امور بود که تاکنون ملت ما را در مقابل فشار‌های آمریکا نگه داشت و سربلند کرده است.
 
وی همچنین به تحرکات آمریکا در عراق اشاره کرد و با بیان این که آمریکایی در حال قدرت نمایی در عراق و حمله به نیرو‌های جبهه مقاومت هستند، گفت: یقیناً همان گونه که تاکنون ضربه از نیرو‌های انقلابی خوردند و در عراق زمین‌گیر شدند، این بار زمین گیرتر شده و مقدمات اخراج کامل آن‌ها از عراق فراهم می‌شود./950/پ203/ب1
افشین ایمانی
ارسال نظرات
نظرات بینندگان
ناشنای
Luxembourg
۱۵ فروردين ۱۳۹۹ - ۲۳:۲۵
الهی بمیرم برای مردم ساری و خود امام جمعه که اسمش حسن روحانی شده آخه این امام جمعه چ گناهی کرده که مدام اسم حسن روحانی رو بشنوه
0
1