۱۷ اسفند ۱۳۹۸ - ۲۰:۲۶
کد خبر: ۶۴۲۸۹۰
حجت الاسلام صادقی:

سفر‌های غیر ضروری، دامنه بحران کرونا در کشور را افزایش خواهد داد

سفر‌های غیر ضروری، دامنه بحران کرونا در کشور را افزایش خواهد داد
معاون تبلیغ حوزه علمیه مازندران با اشاره به گسترش بیماری کرونا در کشور بر ضرورت توجه عموم مردم نسبت به توصیه‌ها و هشداری بهداشتی مسؤولان تأکید کرد.
حجت الاسلام لطیف صادقی، معاون تبلیغ حوزه علمیه مازندران در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در ساری، با اشاره به گسترش بیماری کرونا در کشور بر ضرورت توجه عموم مردم نسبت به توصیه‌های بهداشتی تأکید کرد.
 
وی افزود: علیرغم هشدار‌های مسؤولان بهداشتی و درمانی کشور نسبت به پرهیز مردم از سفر‌های برون شهری و داخل شهری، متأسفانه در روز‌های اخیر شاهد حضور گسترده مسافران در استان‌های شمالی کشور هستیم.
 
استاد حوزه علمیه مازندان با بیان این که همان طور که مسؤولان وزارت بهداشت طی هفته‌های اخیر بار‌ها تأکید کردند هیچ جا امن و مطمئن‌تر از منازل نیست، خاطرنشان کرد: برون رفت از شرایط موجود نیازمند همراهی بیشتر مردم است.
 
حجت الاسلام صادقی با اشاره به این که مسافرت‌های این چنینی دستاوردی جز گسترش دامنه شیوع در همه مناطق کشور و همچنین افزایش تعداد مبتلایان نخواهد داشت، تصریح کرد: افزایش بیش از دو برابری آمار مبتلایان به کووید ۱۹ در مازندران در طی روز‌های اخیر نتیجه بی توجهی به هشدار‌های ارائه شده است.
 
معاون حوزه علمیه مازندران با بیان این که مسؤولان کشور برای حفظ سلامتی و جان مردم حتی اجتماعات مهم دینی و سیاسی کشور را تعطیل کردند، افزود: علیرغم اهمیت و جایگاه نماز جمعه و مراسم معنوی اعتکاف در جامعه اسلامی، اما بر اساس مصلحت و به منظور حفظ جان و سلامت مردم این برنامه‌های مهم به طور موقت تعطیل شد.
 
استاد حوزه علمیه مازندران با اشاره به این که مردم فهیم کشورمان توصیه‌ها و هشدار‌های پزشکی را جدی بگیرند، بیان داشت: گسترش دامنه مبتلایان به کرونا در سطح کشور به طور حتم کشور را با مشکلات جبران ناپذیری مواجه خواهد کرد.
 
حجت الاسلام صادقی با بیان این که به طور حتم استان‌های شمالی در شرایط فعلی از ظرفیت لازم برای خدمات دهی به مسافران برخوردار نیستند، خاطرنشان کرد: علیرغم میل باطنی و با توجه به شرایط سخت به وجود آمده، قادر به پذیرش مسافر در استان مازندران نیستیم.
 
معاون تبلیغ حوزه علمیه مازندران با تأکید براین که برون رفت از شرایط موجود و ریشه کن کردن بیماری کرونا نیازمند عزم ملی و همکاری آحاد مردم است، تصریح کرد: افزایش سفر‌های غیر ضروری درون و برون شهری می‌تواند بر دامنه بحران به وجود آمده در کشور بیافزاید.
 
وی با بیان این که این ایام بهترین فرصت برای بودن در کنار یکدیگر و تقویت بنیان خانواده است، خاطرنشان کرد: با توجه شیوع این بیماری، این جا برای انسان امن و مطمئن‌تر از محیط خانه برای افراد نخواهد بود.
 
حجت الاسلام صادقی با تأکید براین که از فرصت به وجود آمده در جهت تقویت فرهنگ کتابخوانی در جامعه بهره گیریم، افزود: اگر هر ایرانی در این روز‌ها بیشتر به سمت کتابخوانی سوق پیدا کند به طور حتم این غذای روح انسان از مهجوریت خارج خواهد شد./950/ت310/ب1
افشین ایمانی
ارسال نظرات