۱۷ فروردين ۱۳۹۹ - ۰۱:۱۲
کد خبر: ۶۴۶۷۳۶
سرپرست حوزه علمیه لرستان:

ماندن در خانه راه قطع شدن زنجیره انتقال ویروس کرونا است

ماندن در خانه راه قطع شدن زنجیره انتقال ویروس کرونا است
سرپرست حوزه علمیه لرستان با تأکید بر ضرورت استمرار بخشیدن و رعایت توصیه های بهداشتی گفت: برای مقابله با ویروس کرونا باید همچنان به توصیه ها عمل شود و در خانه بمانیم.

حجت الاسلام سیدمحمدباقرموسوی، سرپرست حوزه علمیه لرستان، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در خرم آباد، با اشاره به شیوع ویروس کرونا و جدی بودن تهدید این ویروس بیان داشت: توجه و عمل به توصیه ها امری ضروری برای در امان ماندن از شر بیماری کرونا است.

وی به فرهنگ غنی ملت ایران اسلامی اشاره کرد و افزود: شیوع ویروس کرونا و وضعیتی را که در کشور به وجود آورده را اگر بخواهیم با دیگر کشورهایی که نظم و قانون شان گوش فلک را کر کرده است، مقایسه کنیم به غنی بودن فرهنگ ایران پی می بریم.

حجت الاسلام موسوی با اشاره به شرایط تحریم و وضعیت اقتصادی کشور یادآور شد: در راستای شیوع ویروس کرونا و در زمینه خرید کالاهای مورد نیاز نه مغازه ای خالی شد و نه اینکه با کمبود محصولات غذایی مورد نیاز مردم روبرو شدیم.

حجت الاسلام موسوی ادامه داد: مردم ایران در صحنه مبارزه و مقابله با ویروس کرونا همچون دیگر عرصه ها به خوبی درخشیدند.

وی به فعالیت گروه های جهادی در زمینه گندزدایی و ضدعفونی کردن محله ها اشاره کرد و اظهار داشت: تهیه و توزیع ماسک رایگان از سوی مردم و کمک های نقدی برای تهیه ماسک و دیگر اقلام بهداشتی به ویژه در مناطق محروم از جمله اقداماتی است که حس نوع دوستی و همدلی را تقویت می کند.

سرپرست حوزه علمیه لرستان ادامه داد: فرهنگ ایران غنی است و همدلی و وحدت در بین ملت ایران اسلامی موج می زند.

وی با بیان اینکه مردم در عرصه های مختلف و هر زمان که نیاز باشد وارد صحنه می شوند، افزود: امروز با توجه به شیوع ویروس کرونا هر کسی در حد توانش در زمینه کمک به مردم در تهیه اقلام بهداشتی، بسته غذایی و گندزدایی و خدمت به بیماران کرونایی نقش آفرینی می کنند.

حجت الاسلام موسوی به نقش مردم در قطع زنجیره انتقال ویروس کرونا اشاره کرد و گفت: مردم بحث قرنطینه خانگی را رعایت کردند و تقاضا داریم که بیماری کرونا را همچنان جدی بگیرند و ضمن رعایت نکات بهداشتی در خانه بمانند و کمک کنند تا هر چه زودتر این زنجیره قطع شود./۹۴۵۱/ت310/ب1

ابراهیم بهروج
ارسال نظرات