۱۵ فروردين ۱۳۹۹ - ۲۰:۴۵
کد خبر: ۶۴۶۷۰۸
حجت الاسلام والمسلمین نکونام:

تهدیدهای توخالی و دخالت های شیطنت آمیز آمریکا در عراق راه به جایی نمی برد

تهدیدهای توخالی و دخالت های شیطنت آمیز آمریکا در عراق راه به جایی نمی برد
امام جمعه شهرکرد گفت: تهدید‌های توخالی آمریکا و دخالت‌های شیطنت آمیز در عراق برای آن است تا مانع شکل گیری یک دولت مردمی در این کشور شود که قطعا راه به جایی نخواهد برد.
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در شهرکرد، حجت الاسلام والمسلمین محمدعلی نکونام، نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری، عصر امروز در پیام جمعه این هفته خود که به دلیل تعطیلی نماز جمعه استان‌ها در پی شیوع بیماری کرونا منتشر شد، نکات مهم و توصیه‌های مورد نیاز مردم استان را از این طریق با آن‌ها در میان گذاشت.
 
حجت الاسلام والمسلمین محمدعلی نکونام با اشاره به آیه ۲۱۶ سوره بقره که راجع به حکم و دستوری است که خداوند تبارک و تعالی برای قتال صادر می‌کند، گفت: خداوند تبارک و تعالی می‌خواهد این قاعده را برای مؤمنان به خوبی ترسیم کند که شما از باطن امور خبر ندارید و چه بسا حادثه‌ای که برای شما پیش آمده خیر‌های فراوان در آن باشد، اما شما غافل باشید و ندانید و در مقابل نیز امر خوبی که به شما روی آورده در آن احیانا شری باشد و شما غافل باشید پس بهتر چیست؟ بهتر آن است که دل به خداوند تبارک و تعالی ببندید و در برابر حوادث، به وظایف خود عمل کنید.

امام جمعه شهرکرد با بیان اینکه این آیه شریفه، آیه جهاد نام دارد، خاطرنشان کرد: به یقین نبرد در برابر انواع توطئه‌های دشمن و فتنه‌ها نیازمند جهاد است؛ خداوند تبارک و تعالی می‌فرماید شما وظایف مجاهدانه خودتان را انجام بدهید و کار را در نهایت به خدای تبارک و تعالی بسپارید.

وی در پاسخ به این سؤال که در مواجه با بلایا وظیفه ما چیست؟ ابراز کرد: یکی از وظایف ما این است که نسبت به یکدیگر حقوقی داریم که باید به آن‌ها متعهد باشیم.

حجت الاسلام والمسلمین نکونام با تأکید بر اینکه انسان باید در هر شرایطی به انجام امور خیر مشغول باشد، تصریح کرد: انسان باید نوع دوستی، خدمت به هم نوع، کشور، محرومان و بیماران را فراموش نکند و این همان وظایفی است که در سختی‌ها مکلف به انجام آن هستیم تا خداوند نیز از ما خشنود باشد.

نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری با اشاره به شرایط امروز جوامع بشری و مشکلاتی که به خاطر بیماری کرونا پیش آمده است، افزود: همه سخت گیری‌های امروز کشور به خاطر آن است که سلامت در جامعه حاکم باشد و همه نسبت به رعایت این دستورات وظیفه جهادی دارند.

وی، انفاق کردن، کمک به محرومان، ذبح گوسفند، کمک به فقرا و در راه مانده‌ها را از بهترین کار‌هایی دانست که امروز همگان باید نسبت به انجام آن‌ها اهتمام ویژه داشته باشند چرا که تنها در سایه این امور می‌توان به نصرت الهی پروردگار امیدوار بود.

امام جمعه شهرکرد در ادامه با اشاره به یازدهم شعبان سالروز میلاد سراسر نور حضرت علی اکبر (ع) و نامیدن این روز به نام روز جوان ابراز کرد: امروز رسالت مهمی بر دوش جوانان این مرز و بوم گذاشته شده است و آن پیشبرد اهداف گام دوم انقلاب و حرکت به سمت تشکیل تمدن اسلامی که این مهم تنها به دست جوانان مؤمن انقلابی باانگیزه محقق می‌شود.

وی به نامگذاری روز ۱۸ فروردین ماه به نام روز سلامتی نیز اشاره کرد و گفت: باید‌های سلامت در اسلام بسیار برجسته است؛ همه شاهد بودند که برای سلامت مردم نماز‌های جمعه تعطیل و مساجد و حرم‌ها بسته شدند و این نشان می‌دهد اسلام برای سلامت جسم افراد در کنار سلامت جان آن‌ها اهمیت قائل است.

حجت الاسلام والمسلمین نکونام، استمداد از پروردگار متعال و استغفار به درگاه احدیت در کنار رعایت توصیه‌های بهداشتی را راهگشای دفع بلیه کرونا دانست و ابراز کرد: از فلسفه‌های ابتلائات تلنگر زدن و متوجه کردن انسان به ذات باری تعالی است، این ابتلائات برای این است که انسان به خدای متعال توجه بیشتری داشته باشد که نباید از آن غافل شد.

وی با اشاره به اینکه بیماران کرونایی در شرایط خاص هستند، اما این شرایط نباید سبب شود آن‌ها احساس غربت کنند، افزود: باید به هر وسیله‌ای که می‌شود به صورت مستمر در جریان احوال آن‌ها قرار گیریم و به فکر آن‌ها باشیم تا آرامش لازم برای غلبه بر این بیماری در وجود آن‌ها شکل گیرد و مبارزه با بیماری بهتر انجام شود.

نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری با تأکید بر اینکه اموات کرونایی باید مورد تکریم همگان قرار گیرند و نباید حقوق آن‌ها پایمال شود، گفت: افراد از دنیا رفته واجباتی بر ما که زنده هستیم دارند؛ واجب کفایی است که او را غسل دهیم و کفن کنیم و با احترام او را به خاک بسپاریم و وظایف نماز و امثال این‌ها را قبل از خاکسپاری انجام بدهیم، این واجبات با احترام باید انجام شود.

امام جمعه شهرکرد با تأکید بر اینکه همه ما نسبت به اموات کرونایی رسالت داریم و انجام این رسالت‌ها زکات سلامتیمان است، گفت: باید حق اموات در نهایت رعایت امور بهداشتی به صورت کامل ادا شود و در این زمینه همه تکلیف دارند.

وی با بیان اینکه باید سازوکار آغاز فعالیت‌های کشور به بهترین نحو ممکن فراهم شود، افزود: نباید کار‌ها تعطیل شود چراکه تعطیلی امور خواسته دشمن است تا کشور از رشد و پویایی باز بماند؛ باید فعالیت‌های آموزشی، اقتصادی، اداری و خدماتی با حفظ فاصله گذاری‌های اجتماعی تداوم پیدا کند.

حجت الاسلام والمسلمین نکونام با اشاره به اینکه تداوم فعالیت‌های کشور لازمه جهش تولید خواهد بود، ادامه داد: باید وارد میدان عمل شویم که کشور با تعطیلی در اثر این بلیه مواجه نباشد.

وی همچنین به شیطنت‌های آمریکا در این شرایط سخت و بحرانی که همه جهان با آن دست و پنجه نرم می‌کنند، اشاره کرد و گفت: تهدید‌های توخالی آمریکا و تقویت پایگاه‌های هوایی و دخالت‌های شیطنت آمیز در عراق همه برای آن است تا مانع شکل گیری یک دولت مردمی در این کشور شود که قطعا راه به جایی نخواهد برد.

امام جمعه شهرکرد در پایان به میلاد سراسر نور امام زمان (عج) اشاره کرد و افزود: قطعا اموری که در کشور و در جهان می‌گذرد مورد نظر آن حضرت است و حضرت عنایت دارند و چه بسا بسیاری از آن امور تحت مدیریت و عنایت ایشان صورت می‌گیرد؛ به یقین انقلاب اسلامی به عنایت امام زمان (عج) راه خودش را ادامه می‌دهد و امورش را پیش می‌برد و زمینه ظهور ایشان را نیز فراهم می‌سازد. /۹۴۵۷/پ310/ب1
سجاد محمدی فارسانی
ارسال نظرات