۰۹ فروردين ۱۳۹۹ - ۲۳:۵۰
کد خبر: ۶۴۵۹۴۱
نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری:

اعلام آمادگی گروه‌های جهادی طلاب برای کفن و دفن اموات کرونایی ستودنی است

اعلام آمادگی گروه‌های جهادی طلاب برای کفن و دفن اموات کرونایی ستودنی است
امام جمعه شهرکرد با تأکید بر اینکه اموات کرونایی باید حتما غسل داده شوند، اما با شرایط خاص خودش، گفت: به یقین نقش طلاب و روحانیان در این زمینه غیرقابل انکار است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در شهرکرد، حجت الاسلام والمسلمین محمدعلی نکونام، نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری، عصر امروز در نشست هماهنگی نحوه صحیح کفن و دفن فوت شدگان کرونایی در این استان، با تشکر از نگاه مسؤولانه و احساس مسؤولیت اقشار مختلف در این ایام خاص تصریح کرد: اینکه همه افراد و اقشار مختلف به نحوی در این شرایط امتحان الهی در حال ایفای نقش هستند، به یقین نزول رحمت الهی را درپی خواهد داشت.

وی با تأکید بر اینکه خداوند مهربان است و وقتی ما نسبت به یکدیگر مهربانی کنیم و نسبت به وظایفمان دل بسوزانیم حتما خدای مهربان هم به ما بیشتر ترحم خواهد کرد، گفت: ان شاء‌الله به زودی شاهد دفع و رفع این بلیه از کشور خواهیم بود.

امام جمعه شهرکرد با اشاره به اینکه بلیه کرونا اقتضائاتی دارد که باید مورد توجه جدی قرار گیرد، خاطرنشان کرد: به یقین عزیزی که به این بلیه مبتلا می‌شود و به رحمت الهی می‌پیوندد اقتضائاتی دارد که باید متولیان امر در این زمینه با همه توان پای کار بیایند و در این زمینه نقش آفرینی کنند.

وی با اشاره به اینکه از همان روز‌های نخست شیوع کرونا در استان و نخستین فوتی به خاطر این ویروس منحوس، بنده نسبت به این امر مهم و خاکسپاری این افراد دغدغه داشتم، افزود: تاکنون این اطمینان از طرف دانشگاه علوم پزشکی داده شده بود که افراد فوت شده با رعایت همه موازین شرعی به خاک سپرده می‌شوند، اما دیروز شنیدم که حق مطلب به طور کامل ادا نمی‌شود، به همین دلیل تشکیل این جلسه و گرفتن تصمیمات لازم در این زمینه را لازم و ضروری دانستم.

حجت الاسلام والمسلمین نکونام با بیان اینکه کسی که بر اثر کرونا از دنیا رفته مؤمن است و باید حرمت مؤمن بودن او سر جای خودش محفوظ باشد، ابراز کرد: میت مؤمن است و وظایفی دارد و وظایفش هم به عنوان واجب کفایی مطرح و بر دیگر مؤمنان واجب است که این وظایف میت را انجام بدهند.

نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری با تأکید بر اینکه رعایت حرمت مؤمن از حرمت کعبه هم به مراتب بالاتر است، گفت: غسل میت از واجبات است و به حدی هم این مسأله ضرورت دارد که اگر شرایطش مهیا باشد و انجام نگیرد، باید نبش قبر انجام شود و این چیز کمی نیست چراکه خود نبش قبر یک عمل حرام است.

وی با اشاره به اینکه نباید غسل، کفن و دفن فرد فوت شده بر اثر کرونا یک مسأله بزرگ و پیچیده تلقی شود، خاطرنشان کرد: این مسأله باید به فرهنگ عمومی تبدیل شود یعنی همه مردم این را بدانند که هر چیز را به اندازه خودش عمل کنند.

امام جمعه شهرکرد با تأکید بر اینکه اموات کرونایی باید حتما غسل داده شوند، اما با شرایط خاص خودش، گفت: به یقین نقش طلاب و روحانیان در این زمینه غیرقابل انکار است؛ اعلام آمادگی گروه‌های جهادی طلاب برای این امر جای تشکر و قدردانی دارد.

وی با بیان اینکه هیچ کس نمی‌تواند مانع انجام این حکم شرعی شود، افزود: متولیان امر باید شرایط این امر را فراهم کنند که ضایعات نداشته باشد، اما مانع انجام وظیفه شرعی هیچ مسلمانی نمی‌تواند بشود، چون واجب شرعی و واجب کفایی است و باید صورت بگیرد.

حجت الاسلام والمسلمین نکونام با اشاره به اینکه باید در شهرستان‌ها نیز هماهنگی لازم از سوی ائمه جمعه با فرمانداران و سایر مسؤولان صورت گیرد، ابراز کرد: اگر برای این کار تدبیر لازم را داشته باشیم به راحتی می‌توان آن را انجام داد و آن دستورالعمل‌هایی هم که از وزارت بهداشت آمده حتما باید رعایت بشود، چون احتیاط در این زمینه لازم است، اما کار را به همان شکل که گفته شده باید عمل شود که رفع این نقیصه را ان شاء‌الله در استان شاهد باشیم./۹۴۵۷/پ210/ب1

سجاد محمدی فارسانی
ارسال نظرات
نظرات بینندگان
ناشناس
Luxembourg
۰۹ فروردين ۱۳۹۹ - ۲۳:۵۶
چقدر از مردن خبر میزنید بس کنید
1
0
سارا
Iran, Islamic Republic of
۱۰ فروردين ۱۳۹۹ - ۰۰:۵۷
عالی....خداقوت
0
0