۱۷ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۵:۳۱
کد خبر: ۶۴۶۹۱۹

افزایش مرگ خاخام های افراطی بر اثر کرونا در سرزمین های اشغالی

افزایش مرگ خاخام های افراطی بر اثر کرونا در سرزمین های اشغالی
رژیم صهیونیستی در آخرین شمار مرگ و میر ناشی از ویروس کرونا را در سرزمین های اشغالی ۴۲ نفر اعلام کرده که ۲۴ نفر از آنها خاخام های افراطی بوده اند.

به گزارش خبرگزاری رسا، رژیم صهیونیستی شمار مبتلایان به ویروس کرونا را تا این لحظه ۷ هزار و ۵۸۹ نفر اعلام کرده که از این آمار ۴۲ نفر جان خود را از دست داده اند و این قابل توجه است که ۲۴ نفر از آنها خاخام های افراط گرایی هستند که خواستار ادامه تجمع ها برای برگزاری آیین های یهودی بودند و توجهی به شیوع کرونا از این طریق ندارند.

این مرگ و میرها غالباً متمرکز در میان خاخام های  شهر بنی براک واقع در ساحل مدیترانه است که در سال ۱۹۲۴ تاسیس و بعدها به روستای غصب شده الخیریه فلسطینی در سال ۱۹۴۸، الحاق شد.

بیشتر ساکنان این شهر از یهودیان فرقه حریدیه (ارتدکس های) افراط گرا هستند که به مسایل پزشکی و درمانی اعتنایی ندارند امری که باعث بی توجهی آنها به مقررات پزشکی درباره ویروس کرونا و در نتیجه افزایش مرگ و میر در میان آنها شده است.

طبق آمارهای رژیم صهیونیستی بیشتر افرادی که وارد بخش مراقبت های ویژه می شوند از این فرقه هستند به طوری که از هر پنج نفر در بیمارستان بلینسون، سه نفر از فرقه افراط گرای حریدیم هستند با این وجود باز هم رعایت توصیه های پزشکی وزارت بهداشت رژیم صهیونیستی را رد می کنند. حتی این امر باعث درگیری آنها با پلیس هنگام اعتراض به بسته شدن یکی از کنیسه های شهر قدس شد.

اوایل شیوع ویروس کرونا در فلسطین اشغالی با اعمال محدودیت‌هایی از سوی وزارت بهداشت رژیم صهیونیستی در خصوص تردد و رعایت فاصله اجتماعی، مدارس مذهبی ارتدوکس‌های افراطی از جمله یک مدرسه وابسته به لیتزمن حاضر به پذیرش دستورالعمل‌های پیشگیرانه وزارت بهداشت این رژیم نبودند. همچنین یهودیان ارتدوکس افراطی هفته گذشته در تجمعی با حضور صدها نفر بدون رعایت حفظ فاصله فردی در مراسم خاکسپاری یک خاخام در شهر «بنی براک» شرکت کردند.

در آخرین مخالفت های آنها، گروهی از شهرک نشینان وابسته به گروه حسیدی بارسلاف در شهر نابلس در شمال کرانه باختری خود را به مقبره یوسف نبی در این شهر رساندند و در حالی که نظامیان رژیم صهیونیستی سعی داشتند آنها را از تجمع و ورود به برای جلوگیری از شیوع ویروس کرونا منع کنند، اما آنها وارد این مکان شدند. /983/ب

منبع: ایرنا

ارسال نظرات