۱۷ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۵:۰۵
کد خبر: ۶۴۶۹۲۵
سرپرست حوزه علمیه لرستان:

عرصه برای فعالیت جوانان باز شود

عرصه برای فعالیت جوانان باز شود
سرپرست حوزه علمیه لرستان با اشاره به توانایی، استعداد، تلاش و پشتکار جوانان، گفت: برای رشد و پیشرفت همه جانبه کشور باید به جوان اعتماد و عرصه برای فعالیت آنان باز شود.

حجت الاسلام سیدمحمدباقر موسوی، سرپرست حوزه علمیه لرستان، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در خرم آباد، بر ضرورت جوان گرایی تأکید کرد و بیان داشت: تأکید چندباره رهبر معظم انقلاب در زمینه جوانگرایی حاکی از اهمیت این مهم و ضرورت عملی شدن آن است.

وی افزود: تجربه ثابت کرده است که هرکجا و هر زمان شدید ترین گرفتاری برای ملت پیش آمده است، جوانان با حضور به موقع در رفع مشکلات گام برداشتند.

سرپرست حوزه علمیه لرستان یادآور شد: حفظ جبهه مقاومت در چندین کشور، مدیریت جنگ در دوران دفاع مقدس، مدیریت سیل، زلزله و حتی مقابله امروز با کرونا همگی حضور و نقش آفرینی جوانان در میدان مبارزه با کرونا را ثابت کرده است.

وی اظهار داشت: در سال گذشته یک سوم کشور درگیر سیل بود و جوانان جهادی وارد میدان شدند و به هموطنان خود کمک کردند.

حجت الاسلام موسوی تصریح کرد: جوانان در سایه حضور جهادی، استقامت، تلاش و پشتکار در جمع کردن آثار سیل، روحیه بخشی به مردم و تهیه کمک های خیرین به سیل زدگان مثل خورشید درخشیدند.

وی با اشاره به اینکه جبهه مقاومت و شهدای مدافع حرم همه جوانان هستند و سردار سلیمانی و سردار همدانی از جوانان دوران دفاع مقدس بودند، افزود: این جوانان بودند که توانستند قدرت پوشالی ابرقدرت ها را از بین ببرند و داعش را ریشه کن کنند.

سرپرست حوزه علمیه لرستان با بیان اینکه تجربه انقلاب نشان داده است هر زمان که جوان پای کار آمده است شاهد رشد و پیشرفت بوده ایم و مشکلات برطرف شده است، خاطرنشان کرد: امروز نیز در بحث کرونا پرستار، پزشک، دانشجو طلبه و گروه های جهادی جوانان هستند که در بحث مبارزه با کرونا به خوبی در حال نقش آفرینی هستند.

وی با تأکید بر اینکه باید به جوانان اعتماد کرد و میدان فعالیت را برای قشر جوان فراهم ساخت، اظهار داشت: جوانان از توانایی، استعدادف تلاش و پشتکار بالایی برخوردار هستند و باید در زمینه رشد و پیشرفت کشور در زمینه های مختلف از ظرفیت جوانان بهره مند شد.

حجت الاسلام موسوی با بیان اینکه با توجه به توانایی و استعداد قشر جوان و درخشش در زمینه های مختلفی که داشتند، اداره بقیه امور برای جوانان سخت نیست، تصیح کرد: باید بزرگ ترها در اتاق فکر قرار بگیرند و جوانان در میدان عمل امور را به دست بگیرند تا شاهد رشد روز افزون جمهوری اسلامی باشیم./9451/ت210/ب1

ابراهیم بهروج
ارسال نظرات