۱۷ فروردين ۱۳۹۹ - ۲۰:۴۲
کد خبر: ۶۴۶۹۴۹

فعالیت‌های ستاد مقابله با کرونای بسیج فرهنگیان خوزستان

فعالیت‌های ستاد مقابله با کرونای بسیج فرهنگیان خوزستان
سرهنگ ملک پور از تشکیل تیم‌های امدادی با حضور فرهنگیان بسیجی و تولید ماسک در کارگاه‌های خانگی خبر داد.
سرهنگ امید ملک پور، مسؤول سازمان بسیج فرهنگیان خوزستان، در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، با تقدیر و تشکر از همکاری مدیر کل آموزش و پروش استان و رؤسای ادارات سراسر استان در همکاری برای تشکیل قرارگاه ستادی مقابله با کرونا اظهار داشت: این قرارگاه با مشارکت اداره کل در اهواز و کانون‌ها در شهرستان‌ها از اول اسفندماه تشکیل شد و در این مدت بیش از ۷۰ گروه‌های جهادی فرهنگی، تشکیل و به ضدعفونی مدارس، ادارات و منازل سرایداری در اسفندماه پرداختند.

مسؤول سازمان بسیج فرهنگیان خوزستان با بیان اینکه گروه‌های فرهنگی در کنار سایر گروه‌های جهادی به ضدعفونی معابر و اماکن عمومی اقدام کردند، عنوان داشت: ۱۷۰ تیم امدادی از میان فرهنگیان بسیجی دارای تخصص رشته‌های بهداشت تشکیل شد که افزون بر گذراندن کلاس‌های آموزشی تخصصی مقابله با کرونا، در مراکز بهداشت برای اجرای طرح غربالگری منزل به منزل شرکت کردند.

این مقام مسؤول ادامه داد: گروه‌های جهادی فرهنگی، ارائه مشاوره‌های تحصیلی رایگان را در دستور کار قرار دادند، همچنین ۳۰ همکار فرهنگی در شهرستان شوشتر در طرح غربالگری شرکت و نزدیک به ۴۰ هزار نفر را غربالگری کردند.

سرهنگ ملک پور از راه اندازی کارگاه‌های تولید ماسک متمرکز با حفظ پروتکل‌های بهداشتی خبر داد و گفت: سه کارگاه در شهرستان‌های اندیمشک، شوشتر و اهواز آغاز بکار کردند، اما اکنون به بیش از ۶ کارگاه رسیدند و نزدیک به صد هزار ماسک، دستکش و لباس گان را تولید کردند.

وی با بیان اینکه برخی همکاران کارگاه‌های خانگی تولید ماسک راه اندازی کردند، اضافه کرد: توزیع بیش از ۷ هزار بسته بهداشتی و افشانه مواد ضدعفونی در میان فرهنگیان و ساکنان مناطق محروم و آسیب دیده، راه اندازی خط تولید مواد ضدعفونی در هنرستان رازی شهرستان اهواز به همت گروه جهادی ناحیه یک اهواز، حضور تیم‌های امدادی کانون‌های بسیج فرهنگیان در رزمایش پدافند زیستی سپاه استان به مدت سه شبانه روز (۲۶ تا ۲۸ اسفند ۹۸) دیگر فعالیت‌های صورت گرفته فرهنگیان استان است.

مسؤول سازمان بسیج فرهنگیان خوزستان با اشاره به خرید بیش از ۳۰ دستگاه پمپ ضدعفونی عنوان داشت: راه اندازی گروه‌های مشاوره با محوریت کمک به تحصیل دانش آموزان و آزمون‌های روانی ناشی از ویروس کرونا برای والدین از اندیمشک آغاز شده و در سایر شهرستان‌ها تشکیل خواهند شد.

این مقام مسؤول با اشاره به اینکه همکاران فرهنگی شرکت فعالی در طرح غربالگری دارند، گفت: تولید پوستر و بروشور دربرگیرنده نکات بهداشتی مقابله با کرونا از سوی فرهنگیان در راستای اطلاع رسانی به عموم صورت گرفته است.

سرهنگ ملک پور بیان داشت: از زحمات فرهنگیان جهادی و همکاری مدیرکل آموزش و پرورش و رؤسای ادارات آموزش وپرورش شهرستان‌ها کمال تشکر و قدردانی را دارم. /۹۴۵۶/ت310/ب1
حاتم شرفی
ارسال نظرات