۱۷ فروردين ۱۳۹۹ - ۲۱:۳۷
کد خبر: ۶۴۶۹۹۷
آیت الله ناصری یزدی:

تکیه به معادن راهکار مناسبی برای رهایی از اقتصاد نفتی نیست

تکیه به معادن راهکار مناسبی برای رهایی از اقتصاد نفتی نیست
نماینده ولی فقیه در استان یزد با بیان اینکه تکیه به معادن راهکار مناسبی برای رهایی از اقتصاد نفتی نیست، گفت: جهش تولید در حوزه ماشین آلات و مواد اولیه مورد توجه باشد.

به گزارش خبرگزاری رسا، آیت الله محمدرضا ناصری یزدی در دیدار مدیرکل صمت یزد با وی که با موضوع بررسی وضعیت صنایع استان در شرایط فعلی اشاره کرد اظهار داشت: با توجه به اینکه الان کشور با شیوع ویروس کرونا روبرو است، باید تلاش شود در صورتی که واحدهای صنعتی و تولیدی که نیازهای اساسی مردم را تامین می‌کنند و فعالیت دارند، باید تمام دقت در رعایت موارد بهداشتی برای کارگران و کارمندان این واحدها انجام شود.

وی تصریح کرد: یکی دیگر از مواردی که باید در این ایام به آن توجه ویژه‌ای صورت گیرد، بحث تامین نیازهای اساسی مردم برای ماه‌های آینده به ویژه ماه مبارک رمضان است؛ با توجه به اینکه الان شرایط تولید و عرضه در کشور با مشکلاتی روبرو است باید سعی شود محصولاتی از جمله گوشت مرغ را ذخیره سازی کنیم که هم مرغداری‌ها بتوانند فعالیت خود را ادامه دهند و هم نیازی به واردات مرغ از دیگر کشورها نداشته باشیم.

آیت الله ناصری یزدی به نام گذاری امسال به جهش تولید اشاره کرد و افزود: بحث جهش تولید در دو حوزه تولید محصولات کارخانه‌ها و ماشین‌آلات و مواد اولیه باز می‌گردد که هیچ یک از این دو موضوع نباید مورد غفلت واقع شود.

نماینده ولی فقیه در استان یزد گفت: یک زمانی است که بحث تولید محصولات مورد توجه قرار می‌گیرد و برای خودکفایی کشور محصولات بهتر و بیشتر تولید می‌شود که کار خوبی هم هست ولی کافی نیست و تا زمانی که به تجهیزات توجه نشود نمی‌توان اقتصاد کشور را بی‌نیاز از بیگانگان کرد.

وی با بیان اینکه تحریم فرصت بسیار خوبی برای پیشرفت همه جانبه کشور است گفت: در حالتی که ما نمی‌توانیم از خارج کشور مواد اولیه و ماشین‌آلات را تامین کنیم باید رو به تولید ماشین‌آلات کرده و به این ترتیب نه تنها نیاز کشور را برطرف کنیم بلکه زمینه صادرات این وسایل را هم فراهم آوریم.

امام جمعه یزد تصریح کرد: الان در جهان بسیاری از کشورهایی که اتکای به نفت دارند از جمله عربستان سعودی با مشکلات زیادی روبرو شده و مجبور به تبادل با روسیه برای بالابردن قیمت نفت شده‌اند ولی ایران که در تلاش است اقتصاد بدون نفت را تقویت کند، باید از این شرایط نهایت استفاده را ببرد و زمینه تحقق کامل اقتصاد مقاومتی را فراهم کند.

آیت الله ناصری یزدی یکی از دیدگاه های اشتباه در ارتباط با اقتصاد بدون نفت را اتکا به معادن دانست و گفت: درست است که معدن می‌تواند کشور را تا حدی به پیش ببرد ولی معادن هم به مانند نفت پایان‌پذیر هستند و اگر تکیه ما به آن باشد پس از چند سال دوباره به مشکل بر می‌خوریم.

نماینده ولی فقیه در یزد ادامه داد: لازم است از ظرفیت شرکت‌های دانش‌بنیان بیش از پیش استفاده شود و با بکارگیری درست و مناسبت نخبگان، زمینه تولید کامل تمام ماشین‌آلات و تجهیزات را فراهم آورد.

وی با تاکید بر اینکه اقتصاد مقاومتی زمینه ساز نجات کشور از تمام مشکلات و تحریم‌ها است گفت: اقتصاد مقاومتی به معنای مصون شدن کشور در برابر فشارها، تحریم‌ها و تکانه‌های اقتصادی جهان است و قطعا توجه به تحقق جهش تولید به معنای شعار سال در تمام حوزه‌های محصولات، ماشین‌آلات و مواد اولیه، می‌تواند اجرایی شدن اقتصاد مقاومتی را به بالاترین حد ممکن برساند.

امام جمعه یزد با تاکید مجدد به تامین نیازهای ضروری مردم در شرایط فعلی گفت: با توجه به اینکه در شرایط فعلی مردم با مشکلات زیادی روبرو شده‌اند، لازم است تدابیر لازم برای تامین نیازهای اساسی مردم انجام شود تا خدای ناکرده با کمبود در هیچ حوزه‌ای مواجه نشویم./1350/د102/ب1

منبع: تسنیم
ارسال نظرات