۱۸ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۷:۱۸
کد خبر: ۶۴۷۱۶۵
منتخب مردم محلات و دلیجان در مجلس یازدهم:

کشور برای تحقق شعار سال نیازمند اصلاح ساختار اقتصادی است

کشور برای تحقق شعار سال نیازمند اصلاح ساختار اقتصادی است
منتخب مردم محلات و دلیجان در مجلس یازدهم گفت: کشور برای استفاده درست از ظرفیت‌ها و تحقق شعار سال نیازمند اصلاح ساختار اقتصادی است.

به گزارش خبرگزاری رسا، حجت‌الاسلام علیرضا سلیمی با اشاره به نامه اخیر نمایندگان منتخب مجلس یازدهم به مقام معظم رهبری درباره تحقق شعار سال 99 و «جهش تولید» اظهار داشت: متاسفانه ابتدای سال برخی برای حمایت و تحقق شعار سال اقدام به نشر بیانیه و نصب بنر می‌کنند ولی در طول سال و پایان سال خبری از ثمره آنها درخصوص شعار سال نیست.

وی افزود: مجلس دهم به سبب شرایط کرونا و یا به هر دلیلی از فرصت‌هایی که برای تحقق شعار امسال داشت استفاده نکرد حتی کمیسیون‌ها تشکیل نشد، هیئت رئیسه در این خصوص سهل‌انگاری و کوتاهی کرد، در مجلس یازدهم تا راه‌اندازی کمیسیون‌ها و اعتبارنامه‌ها حداقل دو ماه نیاز است، دو ماه از فعالیت‌های اساسی مجلس را که باید صرف حل مشکلات و ارائه راهکار شود باید صرف تشکیل کمیسیون‌ها و اعتبارنامه‌های مجلس کرد، این بیانیه یک پیش‌درآمد بود که اعلام کند مجلس یازدهم با تمام انرژی به میدان می‌آید و از همه فرصت‌ها استفاده می‌کند.

منتخب مردم محلات و دلیجان در مجلس یازدهم تصریح کرد: امروز ما با تهدیدهای مختلفی در همه عرصه‌ها مواجه هستیم، نمی‌شود نشست و تماشا کرد بلکه باید این تهدیدها را به فرصت تبدیل کرد، چراکه ما ظرفیت‌های غنی داریم، در بیانه‌ای که به مقام معظم رهبری ارائه شد نیز به این فرصت‌ها اشاره شده، یکی از این فرصت‌ها اصلاح ساختارهای اقتصادی کشور و ساختار بودجه‌ریزی 98 بود که عملا به جا استفاده نشد، درمجلس یازدهم تلاش بر این است که در بودجه 99 ظرفیت‌ها شناسایی و آنها را به میدان آورد و متناسب با ظرفیت‌ها هزینه شود.

سلیمی بیان کرد: از سویی برای اصلاح برخی قوانین دست و پاگیر نیاز به قوانین سهل و آسان و استفاده از نظر کارشناسان است، کارشناسان ما نباید تنها در قالب تماشاچی باشند، نظام اداری ما متاسفانه نظام ناکارآمد است و مدیران توانمند و کارآمد پای کار نیستند، در بخش حمایت تولید ضعیف است به سبب اینکه مدیران ما دانش کافی را ندارند.

وی ادامه داد: این موارد موضوعاتی است که مجلس می‌تواند ورود کند، امیدواریم مجلس یازدهم مجلسی موفق و توانمند باشد./1350/د102/ب1

منبع: تسنیم
ارسال نظرات