۱۸ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۷:۲۴
کد خبر: ۶۴۷۱۶۹

برنامه‌های "هفته هنر انقلاب" آذربایجان شرقی به صورت مجازی برگزار می‌شود

برنامه‌های
مسؤول بسیج هنرمندان آذربایجان شرقی با گرامیداشت هفته هنر انقلاب و یاد و نام شهید آوینی، از برگزاری برنامه‌های این هفته به صورت مجازی خبر داد.

به گزارش خبرگزاری رسا به نقل از روابط عمومی سپاه عاشورا، حامد شب خیز اظهار داشت: به مناسبت سالروز تاسیس سازمان بسیج هنرمندان و سالگرد شهادت سیدشهیدان اهل قلم (شهید سید مرتضی آوینی) هفته هنر انقلاب اسلامی با برنامه های در نظر گرفته شده از 20 تا 27 فروردین ماه سال جاری در آذربایجان شرقی به صورت مجازی برگزار می‌شود.

وی افزود: تاریخ هیچگاه فعالیت‌های اثرگذار و ماندگار هنرمندان در حوزه‌های مختلف هنری را که در مقابله با پیشگیری ویروس کرونا انجام دادند را فراموش نخواهد کرد، چراکه اگر این قشر نبودند در این پیچ خطرناک شاید جامعه صدمات بیشتری را متحمل می‌شد.

مسؤول بسیج هنرمندان آذربایجان شرقی در ادامه خاطر نشان کرد: اقدام هنرمندانی که در تمامی عرصه‌ها و رشته‌ها پای کار آمدند و با خلق اثر در جهت امید بخشی به جامعه و با ایجاد پویش‌هایی از قبیل «در خانه بمانیم»، «دست در دست هم کرونا را شکست می دهیم»، «در بهار همدلی کرونا را شکت خواهیم داد» فعالیت هایی را انجام دادند، تحسین برانگیز بوده و قدردان زحمات آن‌ها هستیم.

شب‌خیز در بخش دیگر از سخنان خود در خصوص برنامه های آینده این سازمان بسیج هنرمندان استان، گفت: این سازمان بر اساس اهداف تعریف شده در سال جدید اقدام به تولید آثار و به کارگیری هنر و هنرمند ارزشی و انقلابی در جامعه اسلامی خواهد کرد.

وی ایجاد گروه‌های جهادی و محرومیت زدایی فرهنگی و هنری، توسعه گروه‌های جهادی هنری و ادبی، شبکه سازی هنری و ادبی انقلاب اسلامی، کادر سازی و تربیت هنرمند طراز انقلاب اسلامی، نقش آفرینی و تغییر موازنه‌های هنری و ادبی جامعه به سمت ارزش‌های انقلابی و اسلامی، معرفی الگوها و اسوه‌های هنری شهید در جامعه هنری، ترویج فرهنگ ایثار در بین هنرمندان، ترویج فرهنگ ایرانی و اسلامی با زبان هنر را از دیگر برنامه‌های بسیج هنرمندان در این راستا برشمرد.

گفتنی است از جمله برنامه‌های هفته هنر انقلاب اسلامی می توان به تجلیل از هنرمندان ارزشی و بسیجی سازمان بسیج هنرمندان استان به صورت مجازی، رونمایی از تولیدات و آثار جدید سازمان بسیج هنرمندان استان آذربایجان شرقی و بارگذاری کتاب‌های صوتی در فضای مجازی و استفاده عموم جهت تشویق در خانه ماندن ‌اشاره کرد./1350/د102/ب1

منبع: تسنیم
ارسال نظرات