۱۹ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۲:۳۹
کد خبر: ۶۴۷۲۲۰
فیاض:

تمدن غرب در آستانه فروپاشی قرار دارد

تمدن غرب در آستانه فروپاشی قرار دارد
یک استاد جامعه شناسی دانشگاه تهران معتقد است همان طور که سیطره استعمار غرب پس از دو جنگ جهانی از بین رفت این بار نیز پدیده کرونا منجر به نابودی سیطره تمدنی غرب در تمامی ابعاد خود از جمله فلسفه، اخلاق، هنر و رسانه خواهد شد.

به گزارش خبرگزاري رسا، ابراهیم فیاض استاد جامعه شناسی دانشگاه تهران، در تحلیل شرایط اجتماعی جهان که در روزها و هفته های اخیر به شکل محسوسی متاثر از شیوع ویروس کرونا شده، اظهار داشت: شکی در این مسئله نیست که ویروس کرونا نوعی سلاح بیولوژیک و آزمایشگاهی است ولی از آنجا که نوعی تفکر روشن فکری و غرب گرایی در دنیا حاکم است در نتیجه به شدت با این واقعیت که این ویروس دست ساز و هدفمند به وجود آمده مقاومت می شود.

وی افزود: رسانه های غربی در روزهای اولِ همه گیری این ویروس  در ایران و چین که فرضیه بیولوژیک بودن آن مطرح  می شد به شدت به این فرضیه حمله کردند. بویژه  به کشور چین که علاوه بر حمله ای بیولوژیک، درگیر حمله  رسانه ای تمام عیار از سوی شبکه ها و رسانه های غربی قرار گرفته بود و شاهد بودیم در حالی که ویروس کرونا تنها شهر ووهان چین را درگیر کرده ولی رسانه های غربی به دروغ تمام کشور چین را درگیر مقابله با این ویروس جلوه می دادند و طبعاً افکار عمومی دنیا نیز خیال می کرد که کرونا در مدت کوتاهی سراسر چین را فرا گرفته و این کشور را فلج خواهد کرد. 

*«کرونا» جنگ بیولوژیک تمام عیار میان آمریکا  و چین

این استاد دانشگاه گفت: از سوی دیگر اظهارات رئیس جمهور آمریکا در روزهای ابتدایی ورود کرونا به آمریکا که مدام از ویروس چینی سخن می گفت بر این واقعیت صحه گذاشتکه دولت چین علاوه بر حمله ای بیولوژیک و برنامه ریزی شده، باید در برابر حملات رسانه ای آمریکا نیز ایستادگی کند. 

فیاض با اشاره به عکس العمل متقابل دولت چین در برابر هجمه بیولوژیکی و رسانه ای آمریکا علیه این کشور تصریح کرد: بر اساس برخی یافته های آزمایشگاهی که توسط رسانه ها بیان شده، ویروسی که ابتدا از سوی آمریکا علیه مردم ووهان به کار گرفته شد در بردارنده 40 درصد قدرت تهاجمی بود در حالی که چینی ها پس از به کنترل در آوردن این ویروس،  با تغییراتی در ساختار آن،  قدرت تهاجمی کرونا را به 70 درصد رسانده و بار دیگر آن را به آمریکا و سایر کشورهای غربی صادر کردند. 

*شیوع کرونا در ایالت های مرکزی آمریکا تلفات دهها هزار نفره خواهد داشت

وی افزود: همین مسئله باعث شد که کشورهای غربی و بویژه آمریکا که پس از جنگ جهانی دوم با هیچ چالش خارجی که موجب تحمیل تلفات سنگین جانی به آنها شود، مواجه نشده بودند این بار خود را در مواجهه با ویروسی ببینند که به شکل گسترده آنها را درگیر کرده و امنیت عمومی شان را به طور جدی تهدید می کند. بنابراین در حال حاضر دنیا شاهد جنگی تمام عیار میان چین و کشورهای غربی و در راس آنها آمریکا  است که به نظر می رسد این جنگ تازه شروع شده و باید منتظر تلفات سنگین کشورهای غربی بویژه آمریکا در روزها و هفته های آتی باشیم. 

استاد جامعه شناسی دانشگاه تهران خاطرنشان کرد: اینکه بر تلفات سنگین آمریکا در این جنگ بیولوژیک تاکید می کنم به این دلیل است که این کشور به واسطه موقعیت جغرافیایی منحصر بفردی که دارد همواره مصون از هرگونه تهدید خارجی بوده و طبعاً از نظر پدافند غیرعامل نیز تدابیر لازم برای مواجهه با چنین هجوم خارجی را اتخاذ نکرده است و با توجه به دست ساز بودن ویروس کرونا، مسئولان امنیتی آمریکا به هیچ عنوان فرصت ارزیابی و متعاقب آن صف آرایی در برابر این ویروس را ندارند. البته باید این شرایط ویژه را در کنار نوع پراکندگی جمعیتی کشور آمریکا نیز قرار داد که با توجه به اینکه به جز برخی ایالات آمریکا از جمله کالیفرنیا، نیویورک و واشنگشتن بسیاری از ایالات این کشور از نظر امکانات درمانی دچار کمبودهای اساسی هستند پیش بینی من این است که شیوع کرونا در این ایالت ها تلفات سنگین دهها هزار نفری را بر روی دست دولت مرکزی آمریکا بگذارد.

فیاض ادامه داد: امروز حتی ارتش آمریکا با چالش هایی جدی تری در بحث شیوع کرونا مواجه شده است، به طوری که رسانه های آمریکایی به نقل از فرمانده یکی از ناوهای هواپیمابر این کشور خبر از ابتلای بیش از 100 نفر از خدمه این ناو به ویروس کرونا داده اند. مسئله ای که رسانه ای شدن آن منجر به برکناری فرمانده این ناو شد که نشان از عمق آشفتگی و درماندگی سیستم مدیریتی ایالات متحده آمریکا دارد،  این در حالی است که آمریکایی ها این ویروس را با هدف زمین گیر کردن اقتصاد چین ایجاد کرده بودند.

*خلع سلاح کشورهای غربی در استفاده از ادبیات و هنر به عنوان قدرت نرم

وی در بخش دیگری از این مصاحبه و در پاسخ به این سوال که ارزیابی اش از جهان پساکرونا چیست، تصریح کرد: از آنجا که این ویروس آزمایشگاهی و دستکاری شده است، طبعاً عملکردی غیرقابل پیش بینی دارد و همانطور که متخصصان پزشکی نیز تاکنون اذعان کرده اند هیچ درمان قطعی برای کرونا حداقل تا ماه های آینده نمی توان کشف کرد و در روزهای گذشته شاهد بودیم که در برخی موارد حتی از داروهای ضد شپش برای کاهش اثر مخرب این ویروس استفاده شده که نشان از ناشناختگی و تغییر ساختار مداوم این ویروس دارد.

فیاض با تشبیه شرایط این روزهای آمریکا به عنوان قدرت بلامنازع جهان با روزهای پایانی حیات  اتحاد جماهیر شوروی خاطرنشان کرد: اتحاد جماهیرشوروی پیش از فروپاشی، قدرتی بود که به شدت از درون و بیرون منسجم بود و این انسجام را مدیون توان اتمی خود بود که یکی از مولفه های اصلی قدرت او به حساب می آمد ولی انفجار نیروگاه اتمی چرنوبیل موجب شد تا بخش مهمی از اراضی تحت کنترل و استعمار این کشور دچار آلودگی شدید زیست محیطی شود به طوری که حتی در آن سالها گمانه زنی هایی مبنی بر این که مناطقی از دریای خزر نیز تحت تاثیر این انفجار عظیم دچار آلودگی شده نیز مطرح می شد که به اعتقاد بسیاری از کارشناسان همین حادثه آغازی  بر روند فروپاشی اتحاد جماهیر شوروی شد. 

این استاد دانشگاه  ادامه داد: در ماجرای شیوع ویروس کرونا نیز شاهد این واقعیت هستیم که ایالات متحده آمریکا و دیگر کشورهای غربی  به عنوان قطب کشورهای دنیا در زمینه علوم تجربی و آزمایشگاهی، هم اکنون بیشترین مبتلایان و جان باختگان  یک ویروس دستکاری شده و آزمایشگاهی را دارا هستند. از سوی دیگر شاهد هستیم که سرمایه اجتماعی دنیای غرب نیز با چالش جدی مواجه شده و آمریکا و کشورهای اروپایی همانند گذشته دیگر توان بهره گیری از قدرت نرم خود در حوزه هایی چون ادبیات و هنر ندارند. همین مسئله موجب شده تا این روزها شاهد دزدی علنی کشورهای اروپایی و آمریکا از یکدیگر در بحث اقلام بهداشتی بویژه ماسک باشیم که  تمامی این واقعیات  خبر از فروپاشی قریب الوقوع نظم حاکم بر دنیا به رهبری آمریکا می دهد.

*تمدن غرب در آستانه فروپاشی

وی با تاکید بر اینکه اولین رویداد بزرگ جهانِ پساکرونا خلاصی جامعه جهانی از غرب به عنوان مرکز تمدنی بشر است، تصریح کرد:  البته باید این نکته را مورد نظر قرار داد که تاثیرات فروپاشی تمدن غرب تنها در جوامع غربی بروز و ظهور نمی کند بلکه در مشرق زمین نیز شاهد تغییرات فرهنگی اساسی خواهیم بود. چراکه امروز حتی کشورهای شرق آسیا نظیر چین و ژاپن نیز به شکل اساسی بازتولید فرهنگ غرب را در جامعه مدنی خود حاکم کرده اند. حتی ایران فعلی نیز با در نظر گرفتن دولت غربگرای کنونی را می توان بازتولیدی غربی از جمهوری اسلامی در نظر گرفت. 

فیاض تصریح کرد: آنچه  در پساکرونا رخ می دهد این است که همان طور که سیطره استعمار غربی پس از دو جنگ جهانی از بین رفت این بار شاهد آن خواهیم بود که سیطره تمدنی غرب در تمامی ابعاد این تمدن از جمله فلسفه، اخلاق، هنر و رسانه های آن از بین خواهد رفت. بنابراین چین که به اعتقاد بسیاری از کارشناسان،  ابرقدرت آینده دنیا خواهد بود برای رسیدن به این هدف باید از سیطره تمدنی غرب منفک شود. چرا که چین در این سالها علی رغم قدرت اقتصادی غیرقابل انکاری که در سطح جهان داشته ولی در عمل تنها به عنوان یک  بازار تولید صرف با تکنولوژی آمریکایی قلمداد شده است.

این استاد جامعه شناسی دانشگاه تهران همچنین معتقد است: این احتمال وجود دارد که پساکرونا عصر پیدایش تمدن های متکثر در دنیا باشد. چراکه استعمار فرهنگی آمریکا که به واسطه انحصار واحد پولی او در بسیاری از کشورها از جمله کشورهای شرق آسیا نظیر فیلپین، اندونزی، کره جنوبی و ... حاکم بوده از بین خواهد رفت و این کشورها خود را از یوغ فرهنگی و تمدنی غرب بیرون خواهند کشید. همچنین ارتباطی که میان تمدن های متکثر پساکرونا وجود دارد ایجاد مبنای فکری جدید در دنیا است که محوریت آن حکمت ابراهیمی است که در تمامی ادیان الهی از جمله مسیحیت، یهودیت و اسلام مورد اشاره قرار گرفته است. /1360/

منبع: تسنیم
ارسال نظرات
نظرات بینندگان
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۹ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۳:۰۷
خبرگزاری رسا، چرا باید اخبار این شخصیت هتاک به مردم قم را کار کند
جناب مدیر عامل خواهشا دستور دهند ومانع از این کار شوند.
این خواسته یک مطالبه مردمی و مطالبه مردم قم است
باتشکر
1
1
کامران
Iran, Islamic Republic of
۱۹ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۴:۳۸
مارکوس روئیز اوانز:
این پیامی از سوی جمهوری استقلال‌یافته آینده کالیفرنیا به مردم ایران است.
کالیفرنیایی‌ها مردمی صلح‌دوست هستند و با سیاست‌های نظامی و امپریالیستی واشنگتن مخالفند.
جمهوری کالیفرنیا» سیاست‌های خودش را در مسائلی که برای مردم ایران اهمیت دارند تنظیم کند.
ایران مانند روسیه کشوری مهم است و نقشی راهبردی در اقتصاد جهان دارد.
اگر مردم ایران اعلام کنند کالیفرنیا در صورت استقلال به رسمیت شناخته می‌شود،آتشی در کالیفرنیا بپا خواهد شد که جهان مثلش را ندیده است.
1
0
عبرت تاریخ
Iran, Islamic Republic of
۱۹ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۵:۰۳
به نظر می رسد آمریکا باشرایط بسیار بحرانی روبروست و در روزهای آینده نیز اوضاع وخیم ترهم خواهد شد.

مردم از سیستم مدیریت بحران دولت بسیار ناراضی هستند، مایحتاج اولیه کم است،ویترین فروشگاهها خالیست،مواد بهداشتی نایاب است و اقدامات درمانی کم و از طرفی پرهزینه.

در چنین شرایطی برای حفظ امنیت و مایحتاج اولیه خود راهی جز تهیه سلاح گرم ندارند.شاید که در آینده ای نزدیک احتیاجشان بشود.در ماه اخیر تهیه سلاح بیش از۶۸درصد افزایش داشته است.
حالا هم یک چیز جدید می شنویم! استقلال کالیفرنیا...

آیا پیش بینی رهبر عزیزمان در غرق شدن تایتانیک زیبا شده در دریای جنایات خود عملی خواهد شد؟
ان شالله و بإذن الله...
1
0
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۹ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۵:۰۳
جمعی از مردم قم با نامه ای به حجت الاسلام والمسلمین غریب، دادستان قم از ابراهیم فیاض به دلیل توهین، افترا، تشویش اذهان عمومی و نشر اکاذیب نسبت به قم شکایت کردند که متن این نامه بدین شرح است:

بسم الله الرحمن الرحیم

حجت الاسلام و المسلمین حاج آقای غریب دامت برکاته

دادستان محترم دادسرای عمومی و انقلاب استان قم

با سلام و تحیت به استحضار می‌رساند در تاریخ ۱۳۹۸/۸/۱۴ سایت خبری-تحلیلی «آزادی»، مصاحبه ای با آقای ابراهیم فیاض نموده که متضمن توهین، افترا، تشویش اذهان عمومی و نشر اکاذیب است.

در این گفت‌وگو آقای ابراهیم فیاض که با بررسی، شذوذات و انحرافات فکری وی قابل مشاهده می‌باشد قطع نظر از این‌که به مرحوم مصطفوی -پدرزن امام راحل عظیم الشان- مطلب خلاف واقعی را نسبت داده، همه‌ی علماء، طلاب و مردان قمی را با این عبارت مورد افترا قرار داده است که:

«همین آقایان با صیغه‌هایی که در قم کردند این شهر را پر از فاحشه کردند!»

«... همان‌طور که گفتم فاحشه‌های قم حاصل صیغه‌های خیلی از آقایان است!»

در این عبارات هیچ‌گونه تبیینی برای "...خیلی از آقایان" وجود ندارد، در نتیجه موضوع آن همه‌ی مردان قمی است و هر فرد قمی می‌تواند از وی شاکی باشد.

در جای دیگری می‌گوید: «... امروز می‌بینیم که ردیف چهارتا چهارتا کنار خیابان‌های قم می‌ایستند، آن هم با حجاب کامل! چند شب قبل ماشین خود من در قم خراب شد و دیدم که فاحشه با چادر و مقنعه و حجاب کامل به ماشین چسبیده بود!»

اولا: ذکر "حجاب کامل" گویای لایه‌ی فکری دشمنی با حجاب کامل است که به این نحو می‌گوید یعنی بدحجاب‌ها و بی حجاب‌ها سالم اند و فقط در قم محجبه‌ها فاحشه اند.

ثانیا: ذکر "چهارتا چهارتا" معنای کثرت می‌دهد یعنی در قم تعداد این افراد کثیر است. دراین رابطه هیچ‌گونه مدرک و سندی که مثبت این ادعا باشد وجود ندارد و آماری در دسترس نیست.

ثالثا: ایشان از کجا پی به فاحشه بودن آن خانم‌ها برده است؟!

چون در گفت‌وگوی خود برای فاحشه بودن آن‌ها دلیلی ارایه نکرده است.

آقای ابراهیم فیاض با نسبت صریح دادن امر فاحشگی به زنان محجبه‌ی قمی بدون مقید و محدود کردن موضوع مرتکب موضوع ماده ۶۹۷ قانون مجازات اسلامی شده و چون در این گفت‌وگو بدون رساندن هدفی فقط به فاحشگی زنان ناشی از عملکرد آقایان در قم اشاره نموده، لذا قصد اضرار به مردم عفیف و شهیدپرور قم با اظهارات کذب و خلاف ‌حقیقت داشته که مصداق ماده ۶۹۸ قانون مجازات اسلامی است.

در پایان به علت تشویش اذهان عمومی و ناامن کردن فضای ذهنی مومنین ایران نسبت به مردم شریف قم، برای نامبرده تقاضای اشد مجازات را دارد.

باتشکر

جمعی از مردم استان قم
1
1