۱۹ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۸:۰۳
کد خبر: ۶۴۷۲۶۱

راز بازی با دوگانه "سلامت و اقتصاد"

راز بازی با دوگانه
سلامت دغدغه و اولویت طبقه متوسط به بالای جامعه است و در عین حال، معیشت نیز مهم‌ترین دلمشغولی طبقه متوسط به پایین در میان مردم است.

به گزارش خبرگزاري رسا، رضا سراج کارشناس مسائل راهبردی در کانال شخصی خود در تلگرام نوشت:

رمز و راز بازی جدید با سلامت و اقتصاد چیست؟ چرخش همزمان چرخ سلامت و اقتصاد برای چه اهداف شومی، برساخت و دوگانه سازی می‌شود؟

سلامت دغدغه و اولویت طبقه متوسط به بالای جامعه است و در عین حال، معیشت نیز مهم‌ترین دلمشغولی طبقه متوسط به پایین در میان مردم است. با این شرایط برساخت و دوگانه‌ی "سلامت- اقتصاد" بازی پیچیده‌ای است که اهداف بسیار خطرناکی را دنبال می‌کند.

۱) ایجاد گسست اجتماعی و تضعیف انسجام ملی

۲) دوقطبی سازی در جامعه بر سر سلامت یا اقتصاد

۳) زدن برچسبِ یکسویه نگری به نیروهای انقلابی در موضوع صرفا سلامت

۴) قرار دادن طبقه متوسط به پایین در مقابل جریان انقلابی

۵) شورشگری و اغتشاش با پتانسیل متراکم شده در طبقه متوسط به پایین

۶) به لبه پرتگاه بردن حوزه سلامت

۷) منوط نمودن حل مشکلات در حوزه سلامت و عرصه اقتصاد به مذاکره مجدد با آمریکا توجه و اهتمام نیروهای مسلح، بسیج و نیروهای جهادی به حوزه سلامت، منجر به تولید سرمایه اجتماعی برای انان در طبقه متوسط به بالای جامعه شده است.

از سوی دیگر غربگرایان شاهد از دست رفتن منزلت اجتماعی خود در این طبقه به عنوان خواستگاه اصلی‌شان هستند. از این رو شبکه همکار داخلی غرب در ایران با بازی پیچیده و خطرناک "سلامت-اقتصاد" از یک سو می‌خواهد ریزش سرمایه اجتماعی خود در طبقه متوسط به بالا را ترمیم کند و از سوی دیگر با گردش به چپ، سعی دارد طبقه متوسط به پایین جامعه را بار دیگر طعمه آشوب سازی و فشار از پایین برای چانه زنی در جهت مذاکره با آمریکا نماید. غربگرایان در ادامه نیز با به لبه پرتگاه بردن حوزه سلامت و گردش مجدد به راست، طبقه متوسط به بالا را هم به اهرم فشار از پایین جهت چانه زنی و تحمیل مذاکره با آمریکا تبدیل کنند.

با این تفاسیر باید با جدیت و به صورت توامان، هم به حوزه سلامت جامعه توجه عملی داشت و هم باید به معیشت مردم اهتمام فوری نمود. در روزهای آینده و روز نوشته‌های بعدی بیشتر در این باره خواهم نوشت./1360/

منبع:مشرق

ارسال نظرات