۱۹ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۹:۱۱
کد خبر: ۶۴۷۲۸۷

توضیح الازهر درباره جواز دفن دسته جمعی اموات کرونایی

توضیح الازهر درباره جواز دفن دسته جمعی اموات کرونایی
الازهر مصر در خصوص حکم شرعی دفن دسته جمعی کسانی که در اثر کرونا جان خود را از دست می‌دهند، توضیحاتی ارائه کرد.

به گزارش خبرگزاری رسا، مرکز جهانی فتوای الکترونیکی وابسته به الازهر اعلام کرد که مسئولان هر کشور می‌توانند اموات کرونایی را به صورت دسته جمعی در یک قبر دفن کنند.
 
این مرکز توضیح داد: بر اساس روایاتی که درباره فعل پیامبر(ص) وارد شده و صحابه نیز پس از ایشان به همین شکل عمل می‌کردند، هر میت باید در قبر واحد دفن شود لذا در صورتی که امکان و اختیار برای این عمل وجود داشته باشد، یک قبر به صورت اختصاصی و مستقلاً به هر میت تعلق می‌گیرد.
 
این مرکز افزود: اما در زمان ضرورت و افزایش اموات به دلیل بیماری‌های همه‌گیر یا حوادث، علما اجازه داده‌اند که به منظور برطرف کردن مشکلات از مکلفین، بیش از یک میت در یک قبر دفن شود.
 
در ادامه توضیحات این مرکز آمده است: اما باید در نظر داشته باشیم که این اجازه فقط در مواقع ضروری صادر شده است که شمار اموات بیش از حد و تعداد قبرها کم است و یا اینکه دفن اموات کرونایی در خارج از گورستان‌ها به دلیل انتشار ویروس ممنوع است. لذا زمانی که دفن دسته جمعی انجام شد، اگر امکان دارد باید حائلی از خاک میان اموات قرار داده شود و مردان در کنار مردان و زنان در کنار زنان به خاک سپرده شوند./983/ب

منبع: ایکنا

ارسال نظرات
نظرات بینندگان
محمد کشوری
Iran, Islamic Republic of
۲۰ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۴:۰۴
نظرات علمای سنی دربتره فروعات فقهی کرونا را تجمیعی منتشر نمایید.
0
0
حسینی نژاد
Iran, Islamic Republic of
۲۰ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۴:۰۸
علمای فقهی مصر گفته اند برای پیشگیری از بیما‌ری‌‌های واگیردار مانند کرونا باید به این حدیث پیامبر(ص) عمل کرد. ایشان فرمودند که وقتی در جایی وبا فراگیر شد. ساکنان آن نباید از آنجا خارج شوند و دیگران هم به آنجا وارد نشوند، زیرا این اقدام منجر به گسترش بیماری می‌شود.
0
0
islamic
Iran, Islamic Republic of
۲۰ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۴:۰۹
اتحادیه جهانی علمای مسلمان خواستار آزادی زندانیان دربند در کشورهای عربی شد.
0
0