۲۰ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۳:۰۹
کد خبر: ۶۴۷۳۵۰
عضو شورای عالی حوزه علمیه چهارمحال و بختیاری:

احیای نیمه شعبان، بهترین فرصت برای دعا، مناجات و استغاثه جمعی است

احیای نیمه شعبان، بهترین فرصت برای دعا، مناجات و استغاثه جمعی است
حجت الاسلام ملکپور گفت: باید در شب نیمه شعبان برای تقرب به خدا جدّ و جهد کنیم چراکه در این شب، خداوند هیچ نیازمندی را دست خالی برنمی گرداند.
حجت الاسلام محسن ملکپور، عضو شورای عالی حوزه علمیه چهارمحال و بختیاری، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در شهرکرد، با اشاره به اینکه نیمه شعبان، فرصت هم عهدی جمعی مؤمنان و همنوایی عاشقان ظهور کامل عدالت و عبودیت است، گفت: مردم ایران سال‌ها است که نیمه شعبان را با شور و شوق وصف ناپذیری برگزار کرده اند، اما امسال شرایط متفاوت است.

وی با اشاره به اینکه نسل ما تنها یک نیمه شعبان را سراغ دارد که در سکوت برگزار شده است، ابراز کرد: در نیمه شعبان سال ۱۳۵۷ تمام کشور عزادار شهیدان به خون خفته خود بود و در اعتراض به رژیم ستم شاهی، از آئین های جشن و سرور دست کشید و فریادش را در سکوت تجلی بخشید.

حجت الاسلام ملکپور با بیان اینکه اگر چه امسال نیز به دلیل شیوع ویروس کرونا و شرایط بحرانی کشور همه هیأت‌ها و اماکن مذهبی و دینی تعطیل هستند و شرایط کمی متفاوت است، تصریح کرد: قطعا نمی‌توان این روز بزرگ را در سکوت برگزار کرد؛ باید قرائت دعا و مناجات، از طریق ارتباط زنده، از سوی ذاکران اهل بیت و طلاب و فضلای مناجات خوان، از محل مساجد، امامزاده ها و هیأت های مذهبی صورت گیرد و به صورت مجازی با مردم ارتباط برقرار شود.

امام جمعه فارسان با تأکید بر اینکه احیاء نیمه شعبان، بهترین فرصت برای دعا، مناجات و استغاثه جمعی است، اظهار کرد: شب پانزدهم شعبان، به فرموده امام صادق (ع)، بعد از شب قدر، بافضیلت‌ترین شب سال است؛ در این شب، خداوند به بندگانش تفضل می‌کند و به کرم خویش آنان را می‌آمرزد.

عضو شورای عالی حوزه علمیه چهارمحال و بختیاری با اشاره به اینکه باید در شب نیمه شعبان برای تقرب به خدا جدّ و جهد کنیم چراکه در این شب، خداوند به ذات مقدس خود سوگند یاد کرده است که هیچ نیازمندی را دست خالی برنگرداند، خاطرنشان کرد: مهم‌ترین اعمال این شب بزرگ، نماز و قرائت قرآن و ادعیه پرمضمون و سرشار از مفاهیم آسمانی است و از مهم‌ترین اعمال آن، زیارت حضرت ابا عبدالله الحسین (ع) است که باید مورد توجه جدی قرار گیرد.

وی با تأکید بر اینکه مردم به صورت خودجوش در آذین بندی خانه‌های خود وارد میدان عمل شوند تا جشن نیمه شعبان مهجور نشود، افزود: مبادا در این ایام از نیازمندان و کمک به آن‌ها غافل شویم؛ باید با رعایت کامل نکات بهداشتی تا جایی که می‌توانیم در این عرصه ایفای نقش کنیم./۹۴۵۷/ت310/ب1
سجاد محمدی فارسانی
ارسال نظرات