۲۰ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۶:۰۹
کد خبر: ۶۴۷۳۵۴
حجت الاسلام والمسلمین مؤمنی در گفت‌وگو با رسا:

شب نیمه شعبان شب تجدید عهد وفاداری با امام زمان است

شب نیمه شعبان شب تجدید عهد وفاداری با امام زمان است
استاد سطح عالی حوزه با تأکید بر این که بهار حقیقی امام زمان(عج) است، گفت: شب نیمه شعبان شب تجدید عهد وفاداری، بیعت سربازی و راز و نیاز با حضرت ولی عصر(عج) است.

حجت الاسلام والمسلمین سید حسین مؤمنی استاد سطح عالی حوزه علمیه قم در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا، با اشاره به فرارسیدن شب نیمه شعبان به بیان فضیلت این شب پرداخت و گفت: در طول سال برخی زمان ها از جمله برخی ماه ها، برخی روزها، برخی شب ها و برخی ساعات و لحظات دارای ویژگی ذاتی هستد که شب نیمه شعبان از جمله آنها است.

وی با اشاره به لزوم قرائت دعای کمیل در این شب خاطرنشان کرد: این دعای خضر نبی است که امیرالمؤمنین(ع) آن را در آستانه شب نیمه شعبان به کمیل به زیاد از یاران خودشان تعلیم داده و برای آن ثواب های متعددی بیان کرده اند که خوب است همه مؤمنین این دعا را بخوانند.

حجت الاسلام والمسلمین مؤمنی با تأکید بر این که بهار حقیقی امام زمان(عج) است، گفت: در زیارت نامه امام زمان(عج) این گونه سلام می دهیم: «السلام علیک یا ربیع الانام و نضرة الایام» یعنی سلام بر تو ای بهار خلایق و خرمی روزگار، از این رو امام زمان(عج) مایه نشاط واقعی جامعه است و ما باید مردم را به سمت شادی های حقیقی سوق بدهیم.

وی تصریح کرد: احسن حال یعنی در دامن ولی خدا باشیم چراکه واسطه در قوس نزول و واسطه در قوس صعود حجت خدا است از این رو در همه حالات به ویژه در همه ابتلائات باید در خانه او رفت چراکه در روایت کافى از امام رضا علیه السلام مى ‏شنویم: «الامام، الانیس الرفیق و الوالد الشفیق والاخ الشقیق والامُّ البّرة بالولد الصغیر و مفزع العباد فى الداهیة النآد» یعنی امام همدم و رفيق، پدر مهربان، برادر برابر، مادر دلسوز به كودك، و پناه بندگان خدا در گرفتارى سخت است.

حجت الاسلام والمسلمین مؤمنی یادآو رشد: همینطور در زیارت روز جمعه خطاب به امام عصر(عج) می گوییم «السلام علیک حجت الله فی ارضه و یا عین الله فی خلقه» تا این جا که می گوییم «السلام علیک یا عین الحیاة» بنابراین زندگی و حیات حقیقی به دست امام است و او شاهد و ناظر بر اعمال ما است.

استاد حوزه علمیه قم در پایان با اشاره به لزوم توسل به امام زمان(عج) برای رفع بلیه کرونا خاطرنشان ساخت: طبق این روایات به انسان ها تأکید می شود در هر ابتلایی که ره به جایی نمی برید به امام زمان(عج) متوسل بشوید که به عقیده من شب نیمه شعبان بهترین زمان برای این مسأله است./1330/ت302/ب1

ارسال نظرات