۲۰ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۴:۲۸
کد خبر: ۶۴۷۴۰۳
بحران کرونا؛

جان‌باختن نزدیک به دو هزار نفر در آمریکا تنها در یک روز!

جان‌باختن نزدیک به دو هزار نفر در آمریکا تنها در یک روز!
شمار قربانیان کرونا در شهر نیویورک از چهار هزار نفر گذشته است و این یک هزار نفر بیشتر از شمار قربانیان حملات تروریستی ۱۱ سپتامبر سال ۲۰۰۱ به این شهر است.

به گزارش خبرگزاري رسا، دانشگاه جان هاپکینز روز سه شنبه ۱۹ فروردین اعلام کرد که نزدیک به دو هزار نفر طی ۲۴ ساعت گذشته در آمریکا بر اثر ابتلا به ویروس کرونا جان خود را از دست داده‌اند.

طبق آمار این دانشگاه تا ساعت هشت عصر سه شنبه یک هزار و ۹۳۹ نفر از مبتلایان به ویروس کرونا در آمریکا جان خود را از دست داده‌اند. طبق این گزارش، اکنون شمار قربانیان در ایالات متحده به ۱۲ هزار ۷۲۲ نفر رسیده است. ایتالیا با ۱۷ هزار و ۱۲۷ نفر و اسپانیا نیز با ۱۳ هزار و ۷۹۸ نفر بیشترین قربانیان کرونا را در جهان دارند.

ایالت نیویورک هم اکنون با شدیدترین وضعیت نسبت به سایر ایالت های آمریکا مواجه است. گزارش‌ها حاکی است که در ایالت نیویورک نیز در روز سه شنبه بیش از ۸۰۰ نفر جان خود را از دست داده‌اند.

به گزارش آسوشیتدپرس، شمار قربانیان کرونا در شهر نیویورک از چهار هزار نفر گذشته است و این یک هزار نفر بیشتر از شمار قربانیان حملات تروریستی ۱۱ سپتامبر سال ۲۰۰۱ به این شهر است .

اندرو کومو، فرماندار نیویورک گفته بود که شمار قربانیان ویروس کرونا در این ایالت ظهر روز سه شنبه به بیش از پنج هزار و ۵۰۰ نفر رسید.

اندرو کومو با این حال گفته است نشانه‌ها مثبتی به رغم شمار قربانیان دیده می‌شود، از جمله این که شمار افرادی که بستری می‌شوند و همچنین تعداد بیمارانی که به دستگاه‌های کمک تنفسی نیاز دارند کاهش یافته است.

وی تاکید کرده است که این نشانه آن است که راهبرد فاصله گذاری اجتماعی جواب داده است و مردم با این سیاست همکاری می‌کنند و بهمین دلیل کوشیده‌اند تا فاصله خود را با دیگران حفظ کنند./1360/

منبع:جام نیوز

ارسال نظرات