۲۰ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۶:۴۴
کد خبر: ۶۴۷۴۶۷
استغاثه مردم استان بوشهر به حضرت مهدی؛

تجمع ‌نیمه شعبان در بوشهر برگزار نمی‌شود

تجمع ‌نیمه شعبان در بوشهر برگزار نمی‌شود
مدیرکل تبلیغات اسلامی استان بوشهر گفت: جشن‌های میلاد امام زمان با همکاری شبکه تبلیغ و هیئت‌های مذهبی در بستر فضای مجازی استان بوشهر برگزار می‌شود.

به گزارش خبرگزاری رسا، حجت‌الاسلام عبدالرضا سروستانی با تبریک اعیاد شعبانیه به ویژه میلاد با سعادت حضرت مهدی موعود(عج) و با بیان اینکه امسال جشن‌های این ایام متفاوت‌تر از سال‌های قبل در حال برگزاری است اظهار داشت: با توجه به شرایط انتشار ویروس کرونا در کشور و مقابله با آن ستاد ملی مبارزه با ویروس کرونا بر دوری جستن از تجمعات تاکید کرده است.

وی با بیان اینکه جامعه دینی و مذهبی همگام با توصیه‌های وزارت بهداشت پیشتاز در امر سلامت مردم در راستای مقابله با ویروس کرونا هستند افزود: حوزه‌های دینی و مذهبی استان بوشهر اقدامات قابل توجه و تحسینی برای مقابله با ویروس کرونا انجام داده‌اند و این خدمات تا نابودی ویروس خطرناک کرونا ادامه دارد.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان بوشهر با اشاره به اینکه فعالیت‌های مهمی در مقابله با بیماری کرونا توسط مراکز دینی در حال اجراء است خاطر نشان کرد: هیئت‌های مذهبی، مراکز قرآنی، روحانیان، بانیان مساجد و فعالان مذهبی و دینی در امر سلامت مردم در راستای مقابله با ویروس کرونا اقدامات مهمی انجام داده‌اند.

حجت‌الاسلام ‌سروستانی با قدردانی از خدمات ارزنده جبهه سلامت، کادر درمانی، پرستاری و دانشگاه علوم پزشکی استان بوشهر در امر مبارزه با ویروس کرونا تصریح کرد: جامعه دینی و مذهبی استان بوشهر وظیفه خود می‌داند که در عرصه سلامت مردم همگام با فعالان جبهه سلامت به توصیه‌های وزارت بهداشت در راستای مقابله با کرونا توجه و عمل کند.

وی، با اشاره به خدمات ارزنده جامعه و فعالان دینی و مذهبی در امر مقابله با کرونا تصریح کرد: تولید و توزیع ماسک و دستکش یکبار مصرف در نقاط مختلف استان بوشهر از اقدامات مهم فعالان دینی و مذهبی است.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان بوشهر از توزیع مواد بهداشتی و ضدعفونی توسط جامعه دینی و مذهبی استان خبر داد و بیان کرد: گندزدایی و ضدعفونی شهرها و روستاها به ویژه مساجد، مراکز دینی و مذهبی از دیگر اقدامات فعالان دینی استان بوشهر است.

‌حجت‌الاسلام سروستانی با تاکید بر توجه به فاصله گذاری اجتماعی برای شکستن زنجیره انتقال ویروس کرونا گفت: برای جلوگیری از انتقال ویروس کرونا توجه به فاصله گذاری اجتماعی و پرهیز از تجمع‌ها مورد تاکید است که مراسم‌های دینی و مذهبی امسال متفاوت‌تر از گذشته برگزار می‌شود.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان بوشهر از برگزاری جشن‌های میلاد امام زمان(عج) با همکاری شبکه تبلیغ و هیئت‌های مذهبی در بستر فضای مجازی استان بوشهر خبر داد و افزود: امسال در نیمه شعبان میلاد با سعادت امام زمان(عج) اجتماع برگزار نمی‌شود بلکه جشن‌ها در بستر فضای مجازی با شکوه خاصی پیش بینی شده است.

وی مزین محیط‌های شهری به نمادهای امام زمان(عج)، تبلیغات محیطی و ارائه پیام‌های مربوط به نیمه شعبان و نصب پرچم یا مهدی (عج) بر سردرب منازل را از برنامه‌های این ایام دانست و تاکید کرد: چراغانی و نورفشانی محیط‌های شهری و روستایی از دیگر برنامه‌ها است.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان بوشهر از اجرای طرح ویژه استغاثه با عنوان "یا مهدی ادرکنی" خبر داد و افزود: این طرح ساعت 20 نیمه شعبان همراه و همگام با تمامی منتظران آن حجت الهی در سراسر ایران اسلامی از جمله استان بوشهر برگزار می‌شود.

‌حجت‌الاسلام سروستانی هدف از برگزاری طرح استغاثه به حضرت مهدی(عج) را توجه به تعجیل فرج حضرت صاحب‌الزمان (عج) دانست و تصریح کرد: بر اساس برنامه‌ریزی انجام شده طنین ندای «یا مهدی ادرکنی» ساعت 21 شب نیمه شعبان در سراسر کشور از جمله استان بوشهر در قالب طرح استغاثه به حضرت مهدی(عج) برگزار می‌شود.

وی از مردم متدین استان بوشهر دعوت کرد تا با استغاثه و توسل به امام عصر(عج)، قرائت خانوادگی زیارت آل یاسین و دعای فرج و طنین بانگ «یا مهدی ادرکنی» در شب نیمه شعبان، تعجیل در فرج مولا و مقتدای عالم هستی حضرت مهدی(عج)، شکست کرونا و رفع این بلا را مسئلت کنند.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان بوشهر تاکید کرد: در این راستا ساعت 21 شب نیمه شعبان شعار «یا مهدی ادرکنی» در فضای استان بوشهر همگام با دیگر نقاط کشور از فراز بام‌های منازل، پنجره‌ها و بالکن‌های مجتمع‌های مسکونی و بلندگوهای مساجد و دیگر اماکن مذهبی طنین انداز می‌شود.

حجت‌الاسلام سروستانی با اشاره به برگزاری احیاء شب نیمه شعبان خاطر نشان کرد: مراسم احیای شب نیمه شعبان چهارشنبه 20 فروردین‌ برگزار و طی آن خانواده‌ها در منازل خود آیین احیای این شب مهم را به جا می‌آورند.

وی با قدردانی از فعالان دینی، مذهبی و هیئت‌های مذهبی در رسیدگی به نیازمندان در راستای مقابله با ویروس کرونا افزود: در راستای مقابله با ویروس کرونا و کمک به نیازمندان فعالان دینی، خیران و نیکوکاران در این عرصه در قالب ادای نذر بسته‌های مواد غذایی شامل برنج، مرغ، روغن، شکر و دیگر مایتحاج عمومی میان افراد نیازمند در نقاط محروم استان بوشهر توزیع کردند و این مهم همچنان ادامه دارد./1350/د102/ب1

منبع: تسنیم
ارسال نظرات