۲۱ فروردين ۱۳۹۹ - ۰۱:۱۳
کد خبر: ۶۴۷۵۰۵
استاد حوزه و دانشگاه مطرح کرد؛

دل های منتظران به سمت ظهور بیشتر جلب شده است

دل های منتظران به سمت ظهور بیشتر جلب شده است
حجت الاسلام والمسلمین بهروزی لک توجه بیشتر مردم به استغاثه و توسل به اهل بیت را از فرصت های بحران کرونا دانست.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام والمسلمین بهروزی لک درنشست تخصصی آینده پژوهی مهدویت در پسا کرونا که به همت سازمان بسیج اساتید و اندیشکده مهدویت و آینده پژوهی که به صورت ویدیو کنفرانس در سپاه امام علی بن ابی طالب قم برگزار شد، با تبریک اعیاد شعبانیه و ولادت امام زمان(عج) به فرصت های تهدید کرونا اشاره کرد و گفت: سخن رهبر معظم انقلاب در زمینه تبدیل کردن تهدید به فرصت، برگرفته از آیات قرآن کریم است.

عضو هیأت علمی دانشگاه باقرالعلوم(عج)  تصریح کرد: از نظر مدیریت راهبردی، مدیری که تهدیدها را به فرصت تبدیل کند موفق است و سردار سلیمانی را می توان نمونه بارز مدیر موفق نامید چنانچه بیان می کند« فرصت هایی که در تهدیدها وجود دارد در خود فرصت ها یافت نمی شود».

وی با بیان این که بحث پسا کرونا از دو جهت قابل بررسی است اظهار کرد: بحران کرونا از دو جهت، تأثیرات کرونا بر زندگی و جامعه منتظران همچنین ارتباط بحران کرونا با جامعه موعود مهدوی و تحقق آن قابل بررسی است.

استاد حوزه و دانشگاه خاطرنشان کرد: انسان امروزی با گسترش رفاه و خود محوری انسان مدرن، گرفتار طغیان شده و براساس آیه قرآن کریم طغیان پس از استغنا ایجاد می شود؛ البته تکنولوژی و پیشرفت نکات مثبتی داشته است اما همراه آن، انسان گرفتار فساد شده که آیه 41 سوره روم به درستی آن را توضیح داده است.

وی با بیان این که جهت مهم فساد را باید دوری از خداوند دانست، تبیین کرد: بشر امروز با خداوند چه نسبتی داشته است؟ آیا گرفتار دنیا زندگی بوده است یا خیر؟؛ عملکرد مستکبرین و دولت های استعماری از چند سده گذشته سبب شده است این موارد بیشتر در دنیا نمود پیدا کند.

حجت الاسلام والمسلمین بهروزی لک با تصریح بر این که سنت الهی است که انسان را دچار مشکلات می کند تا شاید به سمت خداوند بازگردند اظهار کرد: در بحران کرونا به خوبی دیده می شود که انسان ها در سراسر دنیا به سمت الهی رو آورده اند و حتی در سکولار ترین جامعه استغاثه و بازگشتی که در آیه 41 سوره رم بیان شده، ملموس است.

وی به فرصت کلیدی کرونا در جامعه منتظر اشاره کرد و گفت: نخستین فرصت، استغاثه و توسل به اولیای الهی است و بسیاری را در جامعه های دنیا زده از خواب غفلت بیدار کرد و در جامعه مؤمنان نیز این اصلاح ایجاد کرد؛ به عبارت دیگر جامعه  منتظران انتظار ظهور داشتند اما آیا انتظار آنها به گونه ای است که در روایات بیان شده؟ آیا غفلت ها جامعه منتظر را نیز در برگرفته بوده است یا خیر؟ آیا انتظار به حاشیه رانده نشده است؟ امروزه دیده می شود دل های منتظران به سمت ظهور بیشتر جلب شده است./1324/ج

مصطفی رستمی
ارسال نظرات