۲۱ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۱:۳۱
کد خبر: ۶۴۷۵۲۹
اختصاصی| رییس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها تأکید کرد؛

لزوم توجه بیشتر دانشگاه ها به مقوله مهدویت و انتظار

لزوم توجه بیشتر دانشگاه ها به مقوله مهدویت و انتظار
رییس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها، بر لزوم پرداخت بیشتر به بحث مهدویت در دانشگاه‌ها تأکید کرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت‌الاسلام والمسلمین دکتر رستمی رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها در پیامی تصویری به پویش منتظران ظهور که به صورت مشترک به همت کارگروه دانشگاهیان ستاد هماهنگی فعالیت های فرهنگی مهدویت و خبرگزاری رسا در حال انجام است، با تبریک میلاد امام عصر (عج) گفت: امروزه بشریت بیش از هر زمان به مدیریت عالی جهانی که بتواند بدون ظلم، از بین بردن منابع، اسراف و واگذاری منابع اصلی دنیا که خداوند برای تمام انسان‌ها آفریده است، به عده خاص، جامعه نظام جهانی را اداره کند احساس نیاز می‌کند.

وی با اشاره به توجه دانشمندان مسلمان به موضوع مهدویت ابراز داشت: علمای زیادی از محدثان و راویان و اصحاب معصومین (ع) تا شاگردانشان به این موضوع پرداخته‌اند و بحث فهم این موضوع و تبیین و توسعه مفهومی آن در آثارشان به صورت کامل مشهود است.

رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها ادامه داد: انتظاری که در تأسیس دانشگاه‌ها و مراکز علمی نوین می‌رفت این بود که به این موضوع هم به همان نسبت اهمیت پرداخته شود؛ موضوع آینده بشریت موضوع مهمی است؛ امروزه نهادهای فراوانی در دنیا به این موضوع در حوزه‌های آینده‌پژوهی و شبیه آن پرداخته‌اند.

وی ابراز تأسف کرد: آنگونه که باید محافل علمی و دانشگاهی نوین ما به این موضوع نپرداخته‌اند و جا دارد که این موضوع بویژه در حوزه‌هایی که مربوط به آینده‌پژوهی و حوزه‌های مربوط به علوم انسانی بیشتر مورد توجه قرار گیرد.

وی افزود: علیرغم اینکه در حوزه‌های پژوهشی هنوز کارهای انجام نشده فراوانی وجود دارد، اما در بخش‌های دانشجویی پرداخت خوبی به موضوع مهدویت وجود دارد؛ آن هم به واسطه عناصر مؤمن و باورمندی که در فضای دانشجویی ما وجود دارد.

وی خبر داد: وجود بیش از صد کانون مرتبط با موضوع مهدویت که از حوزه‌های مطالعاتی تا حوزه‌های فعالیت‌های فرهنگی نسبت به شخصیت حضرت و موضوعات مرتبط با مهدویت می‌پردازند دال بر این حقیقت است که جریان‌های دانشجویی ما در این فضا فعال هستند.

رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها ابراز داشت: در فضاهای استادی هم دانشگاه‌هایی که هیئات مذهبی استادی وجود دارد به این موضوع پرداخته می‌شود اما در جاهایی هم کمتر پرداخته می‌شود که جای کار بیشتر دارد.

وی ضمن تشکر از همکاران خود در دفاتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها و معاونت‌های فرهنگی دانشجویی دانشگاه‌ها گفت: مطمئن هستم که هم علاقه، ظرفیت و کارهای انجام نشده به گونه‌ای هست که به این موضوع بیش از وضعیت کنونی پرداخته شود و عزیزان آنچه که در وسع و توانشان هست برای ادای وظیفه و دین به این حقیقت ارزشمند بپردازند./836/ج

تعداد بازدید : 2
محمود لطیف
ارسال نظرات
نظرات بینندگان
زهرا سادات موسوی
Iran, Islamic Republic of
۲۱ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۱:۳۹
عید بزرگ میلاد منجی عالم بشریت بر شما و همه منتظران آن حضرت مبارک باشد
0
0
ناشناس
United States
۲۱ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۲:۰۱
ممنون از استاد رستمی مطالب مفیدی بود عید میلاد منجی عالم بشریت مبارک باشد
0
0